Środa
25.05.2022
Kamil Franciszkiewicz najpierw poznał branżę i firmę od podszewki, a dopiero później został jej franczyzobiorcą. Na jaką markę postawił?
 

Kamil Franciszkiewicz przez blisko trzy lata pracował jako doradca w sieci CUK Ubezpieczenia.

– Nauczyłem się tej branży, poznałem produkty i chciałem dalej się rozwijać – opowiada Kamil Franciszkiewicz. – Dlatego zapytałem o możliwość otwarcia własnej placówki na licencji.

Na początku 2011 roku otworzył biuro w Gostyninie. Biznes rozkręcał się na tyle dobrze, że już po niespełna roku zatrudnił pracownika, a niedługo później objął drugą placówkę, w Kutnie. Wkrótce też przybyły kolejne – w Gąbinie, Sochaczewie, Płocku, a w listopadzie ubiegłego roku szósta – w Żychlinie.

– W każdym mieście wejście na rynek wygląda inaczej – wyjaśnia franczyzobiorca CUK Ubezpieczenia. – Nie jest tak, że biuro się otwiera i od razu przychodzą klienci. Trzeba zdobyć ich zaufanie, bo jednak mamy do czynienia z finansami, a Polacy są bardzo ostrożni przy wyborze agenta ubezpieczeniowego. Na pewno pomaga jednak znany brand, gotowe rozwiązania do obsługi klientów, jakie dostajemy, cały know-how, wiedza, szkolenia. Uczymy się, jak nawiązywać i budować relacje z klientami, aby trwały jak najdłużej.

Z doświadczeniem i bez

W sieci CUK Ubezpieczenia działa 96 placówek własnych, blisko 260 placówek franczyzowych, 130 punktów partnerskich oraz 177 agentów CUK. Z multiagencją współpracuje dodatkowo blisko 1 tys. niezależnych agentów.

– Placówka franczyzowa CUK to oferta dla osób, które chcą skorzystać z najbardziej rozbudowanego modelu biznesowego opartego na zasadzie franczyzy. Jego cechami charakterystycznymi są m.in.: standaryzacja obsługi, możliwość korzystania z pełnej palety rozwiązań posiadanych przez organizację, a także silne wsparcie w obszarze marketingu i wizerunku – mówi Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia. – Punkt partnerski jest dedykowany dla przedsiębiorców, którzy obok już prowadzonego biznesu, np. biura turystycznego chcą rozszerzyć ofertę o ubezpieczenia. Także uzyskują dostęp do wszystkich ofert towarzystw ubezpieczeniowych oraz narzędzi IT. Niezależnie od wybranego modelu współpracy CUK dostarcza niezbędnych rozwiązań biznesowych i systemowych na każdym etapie współpracy.

Do końca 2023 r. CUK Ubezpieczenia chce podwoić liczbę placówek.

– Z formalnego punktu widzenia do podjęcia współpracy wystarczy średnie wykształcenie, chęć do nauki i cierpliwość – informuje Jacek Byliński. – Współpracę z nami nawiązało wiele osób, które zaczynały jako doradcy i zostały właścicielami placówek. Są też partnerzy, którzy całkowicie zmienili branżę i zbudowali swój biznes od podstaw, bez posiadania uprzednio ubezpieczeniowej wiedzy. Niezależnie od stopnia posiadanej wiedzy z zakresu ubezpieczeń, zapewniamy pełen proces szkolenia. Autorski system pozwala na kompleksowe przygotowanie do sprzedaży nawet w 14 dni. Poza tym franczyzobiorcy biorą udział w programach szkoleniowych przez cały okres współpracy. Mają do dyspozycji Dział Wsparcia Sprzedaży oraz trenerów biznesowych. Jako że sprzedajemy polisy we wszystkich kanałach, które są ze sobą zintegrowane, edukacja partnerów obejmuje również szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii i systemów usprawniających sprzedaż.

Zarobić na polisach

Lokal na biuro franczyzowe CUK Ubezpieczenia powinien mieścić się w rozpoznawalnej części miasta, najlepiej na parterze, mieć dostęp do parkingu. Optymalna powierzchnia sali sprzedażowej to min. 20 m2, z wydzielonym zapleczem. Bezpośredni wkład finansowy franczyzobiorcy to ok. 16 tys. zł. Benefity czekają również na otwierających kolejne punkty. W przypadku otwierania kolejnych punktów franczyzobiorca dostaje gratis oznakowanie lokalu i jego wyposażenie, a działania marketingowe i wynajęcie lokalu są współfinansowane przez centrale w 50 proc.

– Eksperci CUK dokonują oceny rynkowej położenia placówki, przygotowują projekty aranżacyjne oraz strategię marketingową. Wypracowany model pozwala na otwarcie placówki nawet w 7 dni – podkreśla Jacek Byliński. – Nasi eksperci od marketingu zajmują się aranżacją i wystrojem placówek franczyzowych oraz przygotowaniem strategii marketingowej. Palcówki mają zapewnioną obsługę online i biorą udział w działaniach promocyjnych na szeroką skalę.

Podstawowym źródłem zarobków franczyzobiorców są dochody ze sprzedaży polis.

– Oferujemy bardzo atrakcyjne warunki prowizyjne, bonusy kwartalne za rozwój portfela ubezpieczeń, dodatkowo każdy z partnerów biznesowy bierze udział w wielu programach motywacyjnych, konkursach – podkreśla prezes CUK Ubezpieczenia. – Średnie wynagrodzenie to wynikowa wielu elementów. Nasi najlepsi partnerzy generują przychody w wysokości ponad 100 tys. zł miesięczne, a średnia wartość to około 20 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA CUK UBEZPIECZENIA

Mutiagencja ubezpieczeniowa

  • 96 placówek własnych, blisko 260 placówek franczyzowych, 130 punktów partnerskich oraz 177 agentów CUK
  • wkład inwestycyjny franczyzobiorcy ok. 16 tys.

Dobre miejsce / Lokal na biuro franczyzowe CUK Ubezpieczenia powinien mieścić się w rozpoznawalnej części miasta, najlepiej na parterze, mieć dostęp do parkingu.