Według firmy AC Nielsen wartość rynku lodów w Polsce wynosi 1,13 mld zł.
Poniedziałek
28.07.2014
Produkcja mrożonych jogurtów jest droższa od produkcji lodów, dlatego jogurterie sprawdzają się w dużych miastach.
 

Mrożony deser to nie wymysł współczesnej cywilizacji. Jako pierwsi kilka tysięcy lat temu spróbowali go starożytni Chińczycy, wtórowali im Rzymianie. Do tego zestawienia nie pasują Amerykanie, ale fakty są takie, że to właśnie oni wymyślili prawie 40 lat temu mrożone jogurty. I nic dziwnego, skoro za oceanem zjada się rocznie średnio 20 litrów lodów na osobę, a co trzeci mieszkaniec cierpi na otyłość. Mrożone jogurty są mniej kaloryczne i zdrowsze. Statystyki spożycia nie są dla polskich producentów aż tak dobre. Zjadamy 4 litry rocznie, z czego wg TNS OBOP ponad ¾ z tej liczby w okresie od kwietnia do września. Do tej pory w naszym kraju otwarto kilkadziesiąt jogurterii, głównie w centrach handlowych dużych miast, bo tam pojawia się na nie popyt.

- Ważnym elementem strategii jest wybór lokalizacji. Zarówno wyspa, jak i lokal posiadają swoje plusy i minusy. Zaletą wyspy jest duża widoczność, a wadą – krótkie umowy najmu z centrum handlowym oraz problemy z zapewnieniem bieżącej wody czy kanalizacji. W lokalu natomiast dysponujemy dłuższymi umowami, ale widoczność jest mniejsza. Z naszych obserwacji wynika, iż klienci bardziej przywiązują się do lokali i chętniej spędzają w nich czas niż w wyspach, gdzie częściej decydują się na zamówienia na wynos – wyjaśnia Agata Kuza, PR manager Redberry.

Inwestycja w punkt z mrożonymi jogurtami pod logo Redberry wynosi ok. 170 tys. zł. Sieć założona w 2011 roku oferuje nie tylko jogurty, ale także owocowe soki, koktajle i zdrowe przekąski. Redberry liczy 10 lokali.
- Wiele osób porównuje mrożone jogurty do zwykłych lodów i zastanawia się nad różnicami w prowadzeniu obu rodzajów działalności. Produkcja mrożonych jogurtów jest ok. 20 proc. droższa od produkcji lodów. Bycie fit jest modne, a zdrowie jest w cenie. Redberry rośnie w siłę i planuje dalszą ekspansję. Jogurterie, czyli stoiska z mrożonymi jogurtami jeszcze do niedawna były nowością na rynku, a dziś znajdziemy je w najpopularniejszych centrach handlowych – dodaje Agata Kuza.
(dw)


ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Browar Pinta
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Crema Caffe
Cukiernia Fit Cake
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Fabryka Pizzy
Fornetti
Fresh Gelato
Frytki Belgijskie w Krakowie
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niezłe Bydło
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Contenta
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Sbarro
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowa Micha bistro piekarnia