Według firmy AC Nielsen wartość rynku lodów w Polsce wynosi 1,13 mld zł.
Poniedziałek
28.07.2014
Produkcja mrożonych jogurtów jest droższa od produkcji lodów, dlatego jogurterie sprawdzają się w dużych miastach.
 

Mrożony deser to nie wymysł współczesnej cywilizacji. Jako pierwsi kilka tysięcy lat temu spróbowali go starożytni Chińczycy, wtórowali im Rzymianie. Do tego zestawienia nie pasują Amerykanie, ale fakty są takie, że to właśnie oni wymyślili prawie 40 lat temu mrożone jogurty. I nic dziwnego, skoro za oceanem zjada się rocznie średnio 20 litrów lodów na osobę, a co trzeci mieszkaniec cierpi na otyłość. Mrożone jogurty są mniej kaloryczne i zdrowsze. Statystyki spożycia nie są dla polskich producentów aż tak dobre. Zjadamy 4 litry rocznie, z czego wg TNS OBOP ponad ¾ z tej liczby w okresie od kwietnia do września. Do tej pory w naszym kraju otwarto kilkadziesiąt jogurterii, głównie w centrach handlowych dużych miast, bo tam pojawia się na nie popyt.

- Ważnym elementem strategii jest wybór lokalizacji. Zarówno wyspa, jak i lokal posiadają swoje plusy i minusy. Zaletą wyspy jest duża widoczność, a wadą – krótkie umowy najmu z centrum handlowym oraz problemy z zapewnieniem bieżącej wody czy kanalizacji. W lokalu natomiast dysponujemy dłuższymi umowami, ale widoczność jest mniejsza. Z naszych obserwacji wynika, iż klienci bardziej przywiązują się do lokali i chętniej spędzają w nich czas niż w wyspach, gdzie częściej decydują się na zamówienia na wynos – wyjaśnia Agata Kuza, PR manager Redberry.

Inwestycja w punkt z mrożonymi jogurtami pod logo Redberry wynosi ok. 170 tys. zł. Sieć założona w 2011 roku oferuje nie tylko jogurty, ale także owocowe soki, koktajle i zdrowe przekąski. Redberry liczy 10 lokali.
- Wiele osób porównuje mrożone jogurty do zwykłych lodów i zastanawia się nad różnicami w prowadzeniu obu rodzajów działalności. Produkcja mrożonych jogurtów jest ok. 20 proc. droższa od produkcji lodów. Bycie fit jest modne, a zdrowie jest w cenie. Redberry rośnie w siłę i planuje dalszą ekspansję. Jogurterie, czyli stoiska z mrożonymi jogurtami jeszcze do niedawna były nowością na rynku, a dziś znajdziemy je w najpopularniejszych centrach handlowych – dodaje Agata Kuza.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa