Przezorny zawsze ubezpieczony
Punkt Carte d’Or Cafe w sosnowieckiej galerii Plejada działa od września 2013 roku. Uruchomienie lodziarnio-kawiarni pochłonęło ponad 200 tys. zł, ale inwestycja już prawie się zwróciła. Gdzie tkwi sekret? Jej właściciel, Jarosław Luty, zdradza, że nim wybrał franczyzę dla siebie, przez blisko rok analizował rynek, franczyzodawców i lokalizacje.
- Obserwowałem punkty gastronomiczne i food courty w galeriach handlowych, sprawdzałem oferty franczyzowe. A zanim zdecydowałem się na zakup licencji w Carte d’Or Cafe, uważnie przyjrzałem się ofercie i jakości obsługi, a także zasięgnąłem opinii u jednego z franczyzobiorców działających w sieci – wylicza przedsiębiorca.
Słowem wykonał wszystkie kroki, jakie powinna poczynić osoba rozważająca otwarcie własnego biznesu pod cudzym szyldem.
- Wcześniej nie miałem żadnego związku z branżą gastronomiczną, toteż zależało mi, by franczyzodawca dysponował odpowiednim doświadczeniem i silną marką. Carte d’Or zagwarantowało mi obie rzeczy – opowiada Luty.
To właśnie franczyzodawca zaproponował mu lokal w galerii Plejada. Pomógł też w negocjacjach z operatorem centrum handlowego. Mimo wsparcia ze strony centrali, Jarosław Luty przygotował swój własny biznes plan.
- Sprawdziłem, ile muszę przeznaczyć wyposażenie punktu, meble i sprzęt. Kwota zmieściła się w przedziale, jaki prognozował franczyzodawca – mówi Luty.
Jego lokal ma 120 m2 powierzchni. Już po pierwszym miesiącu zaczął zarabiać na bieżące koszty. W szczycie sezonu pracuje w nim nawet 10 osób. Właściciel cały czas nadzoruje biznes, zdarza mu się samemu stanąć za kasą. - Zawsze doglądam swoich inwestycji - podkreśla.
I ma wyniki. Choć nie ukrywa, że biznes posiada piętę achillesową w postaci sezonowości. W Polsce wciąż nie jest popularne jedzenie lodów przez cały rok. Sezon zaczyna się w marcu, kończy w październiku. W pozostałych miesiącach obroty są niższe, ale nie na tyle, by firma traciła rentowność. Najlepszym dowodem jest fakt, że przedsiębiorca już szykuje kolejne otwarcie – tym razem w bytomskiej Agorze.
- Postanowiłem rozwijać swój biznes z marką Carte d’Or Cafe. Wiążę z nią swoją biznesową przyszłość – deklaruje.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali