Przezorny zawsze ubezpieczony

Punkt Carte d’Or Cafe w sosnowieckiej galerii Plejada działa od września 2013 roku. Uruchomienie lodziarnio-kawiarni pochłonęło ponad 200 tys. zł, ale inwestycja już prawie się zwróciła. Gdzie tkwi sekret? Jej właściciel, Jarosław Luty, zdradza, że nim wybrał franczyzę dla siebie, przez blisko rok analizował rynek, franczyzodawców i lokalizacje.
- Obserwowałem punkty gastronomiczne i food courty w galeriach handlowych, sprawdzałem oferty franczyzowe. A zanim zdecydowałem się na zakup licencji w Carte d’Or Cafe, uważnie przyjrzałem się ofercie i jakości obsługi, a także zasięgnąłem opinii u jednego z franczyzobiorców działających w sieci – wylicza przedsiębiorca.
Słowem wykonał wszystkie kroki, jakie powinna poczynić osoba rozważająca otwarcie własnego biznesu pod cudzym szyldem.
- Wcześniej nie miałem żadnego związku z branżą gastronomiczną, toteż zależało mi, by franczyzodawca dysponował odpowiednim doświadczeniem i silną marką. Carte d’Or zagwarantowało mi obie rzeczy – opowiada Luty.
To właśnie franczyzodawca zaproponował mu lokal w galerii Plejada. Pomógł też w negocjacjach z operatorem centrum handlowego. Mimo wsparcia ze strony centrali, Jarosław Luty przygotował swój własny biznes plan.
- Sprawdziłem, ile muszę przeznaczyć wyposażenie punktu, meble i sprzęt. Kwota zmieściła się w przedziale, jaki prognozował franczyzodawca – mówi Luty.
Jego lokal ma 120 m2 powierzchni. Już po pierwszym miesiącu zaczął zarabiać na bieżące koszty. W szczycie sezonu pracuje w nim nawet 10 osób. Właściciel cały czas nadzoruje biznes, zdarza mu się samemu stanąć za kasą. - Zawsze doglądam swoich inwestycji - podkreśla.
I ma wyniki. Choć nie ukrywa, że biznes posiada piętę achillesową w postaci sezonowości. W Polsce wciąż nie jest popularne jedzenie lodów przez cały rok. Sezon zaczyna się w marcu, kończy w październiku. W pozostałych miesiącach obroty są niższe, ale nie na tyle, by firma traciła rentowność. Najlepszym dowodem jest fakt, że przedsiębiorca już szykuje kolejne otwarcie – tym razem w bytomskiej Agorze.
- Postanowiłem rozwijać swój biznes z marką Carte d’Or Cafe. Wiążę z nią swoją biznesową przyszłość – deklaruje.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU






















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali