Piwiarnia Warki: tu rośnie, tam spada

Pod logo należącej do Grupy Żywiec sieci Piwiarni Warki działają 73 lokale. To mniej niż pod koniec ubiegłego roku, bo w 2014 roku wygasły i nie zostały przedłużone umowy z właścicielami ośmiu punktów.
- W przypadku trzech Piwiarni Warki franczyzbiorcy wycofali się w ogóle z gastronomii. W kolejnych trzech przypadkach sami podjęliśmy decyzję o tym, że nie podpiszemy nowej umowy franczyzowej, m.in. ze względu na to, że lokale znajdowały się w mniejszych miastach o niskim potencjalne sprzedażowym. Dwie Piwiarnie przestały być lokalami franczyzowymi, ale nadal kontynuują współpracę z Grupą Żywiec na podstawie innych umów - tłumaczy Maciej Golnowski, specjalista ds. franczyzy w sieci Piwiarnia Warki.
Franczyzodawcy nadrobili na razie trzema otwarciami – w Wałczu, Tarnowie i Katowicach, ale zapowiadają, że w listopadzie i grudniu ich piwo poleje się w siedmiu nowych miastach. - Kolejne otwarcia zostały zaplanowane w Siedlcach, Zamościu, Ostrołęce, Olkuszu, Bielsku-Białej, Warszawie i Bytomiu – wylicza menedżer.
Zapewnia też, że mimo przetasowań lokalowych sprzedaż piwa w Piwiarniach Warki zwiększa się z roku na rok, co przekłada się bezpośrednio na przychody dla Grupy Żywiec. Ilość piwa wypitego w Piwiarniach od stycznia do września 2014 roku wzrosła o 9 proc., obroty – o 12 proc.
- Wpływ na to miało wiele czynników: w pierwszej kolejności dwie duże imprezy sportowe: mistrzostwa świata w piłce nożnej i w siatkówce. Piwiarnie Warki to lokale o charakterze sportowym, chętnie odwiedzane przez kibiców. Nie bez znaczenia były również promocje sieciowe przeprowadzone w 2014 roku w piwiarniach, np. Oktoberfest, w trakcie którego specjalnie dla Piwiarni Warki sprowadziliśmy z Niemiec warzonego na to święto Paulanera Oktoberfest. Dodatkowo w tym roku umożliwiliśmy montaż w Piwiarniach Warki instalacji nalewaków do piwa Żywiec, Heineken, Paulaner czy Brackie Mastne. A do 2014 roku w Piwiarniach Warki montowane mogły być jedynie nalewaki do piwa Warka - tłumaczy Maciej Golnowski. - Piwiarnie są dochodowe zarówno dla nas, jak również dla franczyzobiorców. Wielu naszych partnerów planuje otwarcie pod naszym szyldem kolejnych barów – przekonuje
Wzrosty sprzedaży w Piwiarniach mogą budzić optymizm, ale tego samego nie da się powiedzieć o wynikach kontrolującego je koncernu. W pierwszych trzech kwartałach 2014 zysk netto Grupy Żywiec spadł o ponad 30 proc. w porównaniu z okresem od stycznia do września przed rokiem. Niższe okazały się też przychody. Szukając narzędzi poprawy sytuacji zarząd Żywca zdecydował się na grupowe zwolnienia. Ominęły one wprawdzie zespół zarządzający Piwiarniami, ale marka po raz pierwszy od wielu lat nie pojawiła się corocznych na Targach Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki. W 2015 roku zaplanowane zostały otwarcia kolejnych 10 Piwiarni. Pytanie, czy część istniejących nie zniknie z rynku…
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali