W pozycjonowaniu chodzi m.in. o zdobywanie linków naturalnych. Takie link są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów.
Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak
Niedziela
04.01.2015
O sposobach pozycjonowania firmowej strony internetowej w wyszukiwarce Google opowiada Michał Kliszczak, właściciel firmy Eactive wiemy jak.
 

Co zrobić, żeby nasza strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wyszukiwarce Google?
Składa się na to wiele działań. Przede wszystkim powinno się zwracać uwagę na prezentowane treści, które muszą być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google. W działaniach specjalistów od pozycjonowania widoczny jest nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są naszpikowane słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną. Dawniej liczyła się przede wszystkim liczba linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Dziś najważniejsza jest jakość i opracowanie procesu link buildingu indywidualnie do każdego klienta.

Można zatem uznać, że pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone.
Zgadza się, dlatego istotna jest wiedza i dobór odpowiednich metod pozycjonowania dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Aktualnie wzrosła liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków.

Czy linkowanie na różnych stronach ciągle pomaga w zdobyciu wyższej pozycji w Google?
Tutaj chodzi przede wszystkim o zdobywanie linków naturalnych. Takie link są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów. Proces ten nosi nazwę link buildingu i ma w dalszym ciągu ogromne znaczenie, mimo wielu zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych, przy stałym dbaniu o content strony może zapewnić wysoką i stabilną pozycję w Google.
rozmawiał (dw)


POPULARNE NA FORUM

Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020