Gotówka wciąż popularna
Choć płatności bezgotówkowe zyskują coraz większą popularność, Polacy wciąż najchętniej korzystają z gotówki. Tą metodą wykonywanych jest ok. 82 proc. płatności detalicznych. Z przelewów internetowych najczęściej korzystają ludzie młodzi i wykształceni, mieszkańcy dużych miast. Natomiast w mniejszych miejscowościach większość osób wciąż woli zapłacić przy okienku. Jan Potępa, współwłaściciel Pay Service, platformy do wykonywania płatności masowych, jest zdania, że ten trend szybko nie minie.
- Notujemy nieznaczny odpływ klientów w ostatnim czasie, ze względu na rosnący rynek płatności bezgotówkowych. Jednak wciąż większość woli, choćby rachunki za media czy telefon, opłacić gotówką. Pamiętajmy, że mamy starzejące się społeczeństwo, a to przede wszystkim ludzie starsi wolą płacić gotówką niż przez internet – mówi Jan Potępa. Dodaje, że klienci agencji współpracujących z Pay Service to przede wszystkim osoby po czterdziestce, które mieszkają w małych miejscowościach. Placówki Pay Service najlepiej sprawdzą się zatem w miejscach, gdzie liczba mieszkańców nie przekracza 50 tys.
Krzysztof Duda, prezes firmy, już ponad 10 lat temu był prekursorem w tworzeniu tego typu systemów płatniczych w Polsce. Z platformy przez niego opracowanej skorzystało już ponad 500 placówek. Potencjalni partnerzy zainteresowani współpracą z Pay Service muszą zainwestować w lokal. Jedyną opłatą jaka w dalszej części współpracy pobiera centrala, to maksymalnie 20 proc. obliczone z prowizji klientów danej placówki. Na lepsze warunki finansowe współpracy mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy przechodzą z innych systemów, mają doświadczenie w branży i bazę klientów. Takie osoby nie zapłacą także jednorazowej opłaty wstępnej, która dla osób niezwiązanych z branżą wynosi 1,5 tys. zł.
Przy tym Pay Service zapewnia, że nie ingeruje w ustalane przez swoich partnerów wysokości opłat. - Prowizję od transakcji partnerzy ustalają sami, biorąc pod uwagę swoją lokalizację, profil klientów i inne czynniki. Ważne jednak, żeby proponowane przez nich stawki były bardziej konkurencyjne niż na poczcie. Średnia prowizja w skali całego kraju to 2 zł od jednej operacji – mówi Jan Potępa.
Aby agencja przynosiła zysk partner musi realizować miesięcznie co najmniej 2,5 tys. operacji. Dodatkowy zarobek umożliwią mu produkty, które za pośrednictwem Pay Service można także sprzedawać – m.in. kredyty, doładowania telefonów, ubezpieczenia czy produkty Western Union. Współwłaściciel Pay Service zaznacza, że Pay Service, w przeciwieństwie do innych podobnych systemów, oprócz „okienka kasowego”, nie wymaga wyłączności na dystrybuowane przez siebie produkty. Platforma jest ściśle połączona z mBankiem, który odpowiada za poprawność przekazanych przez partnerów transakcji. Proces wdrażania partnera, który się zdecydował na współpracę, trwa maksymalnie 20 dni. (dp)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza na sportowo
/12.12.2025
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.