Gotówka wciąż popularna

Choć płatności bezgotówkowe zyskują coraz większą popularność, Polacy wciąż najchętniej korzystają z gotówki. Tą metodą wykonywanych jest ok. 82 proc. płatności detalicznych. Z przelewów internetowych najczęściej korzystają ludzie młodzi i wykształceni, mieszkańcy dużych miast. Natomiast w mniejszych miejscowościach większość osób wciąż woli zapłacić przy okienku. Jan Potępa, współwłaściciel Pay Service, platformy do wykonywania płatności masowych, jest zdania, że ten trend szybko nie minie.
- Notujemy nieznaczny odpływ klientów w ostatnim czasie, ze względu na rosnący rynek płatności bezgotówkowych. Jednak wciąż większość woli, choćby rachunki za media czy telefon, opłacić gotówką. Pamiętajmy, że mamy starzejące się społeczeństwo, a to przede wszystkim ludzie starsi wolą płacić gotówką niż przez internet – mówi Jan Potępa. Dodaje, że klienci agencji współpracujących z Pay Service to przede wszystkim osoby po czterdziestce, które mieszkają w małych miejscowościach. Placówki Pay Service najlepiej sprawdzą się zatem w miejscach, gdzie liczba mieszkańców nie przekracza 50 tys.
Krzysztof Duda, prezes firmy, już ponad 10 lat temu był prekursorem w tworzeniu tego typu systemów płatniczych w Polsce. Z platformy przez niego opracowanej skorzystało już ponad 500 placówek. Potencjalni partnerzy zainteresowani współpracą z Pay Service muszą zainwestować w lokal. Jedyną opłatą jaka w dalszej części współpracy pobiera centrala, to maksymalnie 20 proc. obliczone z prowizji klientów danej placówki. Na lepsze warunki finansowe współpracy mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy przechodzą z innych systemów, mają doświadczenie w branży i bazę klientów. Takie osoby nie zapłacą także jednorazowej opłaty wstępnej, która dla osób niezwiązanych z branżą wynosi 1,5 tys. zł.
Przy tym Pay Service zapewnia, że nie ingeruje w ustalane przez swoich partnerów wysokości opłat. - Prowizję od transakcji partnerzy ustalają sami, biorąc pod uwagę swoją lokalizację, profil klientów i inne czynniki. Ważne jednak, żeby proponowane przez nich stawki były bardziej konkurencyjne niż na poczcie. Średnia prowizja w skali całego kraju to 2 zł od jednej operacji – mówi Jan Potępa.
Aby agencja przynosiła zysk partner musi realizować miesięcznie co najmniej 2,5 tys. operacji. Dodatkowy zarobek umożliwią mu produkty, które za pośrednictwem Pay Service można także sprzedawać – m.in. kredyty, doładowania telefonów, ubezpieczenia czy produkty Western Union. Współwłaściciel Pay Service zaznacza, że Pay Service, w przeciwieństwie do innych podobnych systemów, oprócz „okienka kasowego”, nie wymaga wyłączności na dystrybuowane przez siebie produkty. Platforma jest ściśle połączona z mBankiem, który odpowiada za poprawność przekazanych przez partnerów transakcji. Proces wdrażania partnera, który się zdecydował na współpracę, trwa maksymalnie 20 dni. (dp)

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Powódź zniszczyła jego placówkę, ale nie biznes. Mariusz Hajdasz, partner PKO Banku Polskiego, opowiada, jak wygląda franczyza bankowa, gdy przychodzą prawdziwe kryzysy.
Hiszpanie chcą sprzedać udziały w Santander Bank Polska austriackiemu Erste Group. Co to oznacza dla dalszego rozwoju sieci i dla franczyzobiorców?
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.