Nie ma dwóch takich samych pizzerii

Zainteresowani współpracą z Presto otrzymają od centrali podręcznik operacyjny. Jest on pomocny głównie dla osób bez doświadczenia w gastronomii.
Wtorek
20.01.2015
Dlatego przyszli franczyzobiorcy Presto przechodzą szkolenia w kilku różnych lokalach.
 

Pierwsza restauracja Presto powstała w 1998 roku w Łodzi. Siedem spośród dziesięciu lokali sieci działa właśnie w województwie łódzkim, pozostałe znajdują się w Warszawie, Płocku i Olkuszu. Wystrój pizzerii oparty jest na elementach z cegły, żeliwnych zdobieniach i ręcznie robionych meblach. Lokale wyróżnia włoski piec do pizzy opalany drewnem.
- Interesują nas przede wszystkim lokalizacje w centrum miasta i na dużych osiedlach miast liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Restauracja powinna mieć przynajmniej 110 m2 i możliwość rozstawienia letniego ogródka. Organizujemy szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników w kilku pizzeriach, aby pokazać czym różnią się poszczególne lokale. Partner nie musi posiadać doświadczenia w gastronomii, ale jest ono niezwykle przydatne w prowadzeniu biznesu. Dla osób spoza branży pomocny będzie opracowany przez centralę podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej – wylicza Anna Kapitańczyk-Grzesiak, prezes zarządu Presto.

Minimalna kwota inwestycji w biznes wynosi 200 tys. zł, z czego opłata wstępna to 12-16 tys. zł. Inwestycja zwraca się najpóźniej trzy lata po uruchomieniu pizzerii. Wyłączność terytorialna obejmuje całe miasto do 100 tys. mieszkańców. W przypadku większych miast opisywana jest kwartałem ulic. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.

- Większość pizzerii nie oferuje innych dań kuchni włoskiej i nie przywiązuje tak dużej uwagi do wystroju. Tak działają lokale w segmencie fast casual, gdzie klienci przychodzą głównie po to, żeby zjeść szybko i tanio. Inaczej w przypadku restauracji typu casual dining, do którego należą lokale Presto. Jednak w każdym mieście trzeba indywidualnie przeanalizować jego mapę gastronomiczną i potrzeby klientów – dodaje prezes Presto. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022