Zahartowany biznesmen
Ostatnie miesiące były bardzo pracowite dla Grupy Gastromall, franczyzodawcy Olimp. Tylko w 2014 roku ruszyło 11 nowo otwartych lokali. Dzięki temu sieć posiada już 31 punktów, w tym 13 franczyzowych. Kolejne otwarcia to kwestia czasu, bo umowy najmu są już podpisane, a w lokalach trwają prace wykończeniowe. Dotyczy to m.in. lokalizacji w Centrum Handlowym Tarasy Zamkowe w Lublinie, a także w kompleksie biurowym Skanska w Krakowie. Również w Krakowie wiosną ruszy w części handlowej kompleksu Orange Office lokal pod szyldem Companeros. To druga marka Grupy Gastromall, która specjalizuje się w kuchni meksykańskiej.
Jeden z franczyzobiorców Olimp który prowadzi już lokal w Kaliszu, zdecydował się na otwarcie kolejnej restauracji – w Centrum Handlowym Plaza w Toruniu.
- Z punktu widzenia franczyzodawcy przedsiębiorca znający i akceptujący warunki współpracy franczyzowej, który jest zadowolony z wyników, to bardzo cenny partner. Właściciel więcej niż jednej restauracji jest, mówiąc kolokwialnie, zahartowany. Zna system sprzedaży, rozumie procedurę komunikacji z centralą i raportowanie, bazuje na doświadczeniu – wyjaśnia Izabela Domaradzka, koordynator projektów Grupy Gastromall.
Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem nie stoją oczywiście na straconej pozycji.
- Debiutantom w branży dajemy na początek duże wsparcie: nasz zespół jest na miejscu aż do momentu osiągnięcia pewnej stabilizacji, czyli do momentu, kiedy zespół w kuchni i na kasie będzie zgrany, wszyscy poznają program sprzedażowy – wylicza menedżerka. - My ze swojej strony kontrolujemy sprzedaż, jakość dań, aktywność w zakresie wdrażania wspólnej strategii marketingowej, wprowadzanie nowości do menu oraz standardów, w tym wizerunku lokalu, strój personelu.
Początkowo Olimp stawiał na lokale w centrach handlowych. Jednak jedzenie na wagę sprawdziło się także w biurowcach. Sprzyja duża liczba potencjalnych klientów oraz mniejsza konkurencja niż w food courcie galerii.
- Pracownicy biurowców, zamiast gotowych zestawów obiadowych, otrzymują różnorodne, bogate menu w przystępnej cenie. Dzięki naszym programom lojalnościowym koszt dzienny posiłku jest niewysoki. Każda restauracja w biurowcu jest szyta na miarę - w korporacjach zdominowanych przez cudzoziemców staramy się serwować potrawy z danej części świata, dla polskich pracowników mamy także tradycyjną polską kuchnię. Wdrażamy projekt Zdrowo z Olimpem - w ramach tej części menu proponujemy potrawy dietetyczne, bezglutenowe, wegetariańskie – dodaje Izabela Domaradzka. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali