Urlopy.pl nie odpoczywają
Pod logo Urlopy.pl działa 14 franczyzowych biur podróży oraz trzy własne. Ostatnio do sieci dołączyli partnerzy z Nowego Sącza i Warszawy, a wkrótce szeregi Urlopy.pl zasili przedsiębiorca ze Świebodzina. Według „Raportu o franczyzie w Polsce” w 2014 roku na rodzimym rynku działało 16 franczyzodawców oferujących licencję na biznes. Z tej licencji skorzystało prawie 400 placówek. A chętnych będzie więcej, pod warunkiem znalezienia dogodnej lokalizacji.
- Potrafimy przewidzieć trafność danej lokalizacji – zapewnia Ewa Grabowska z Urlopy.pl. - Czasami zdarzają się miłe zaskoczenia. Przykładem może być nasze krakowskie biuro. Położenie w teoretycznie bardzo słabym centrum handlowym, bez sieciówek i znanych marek, w sąsiedztwie taniego dyskontu spożywczego. Nie wróżyło to wysokich obrotów. Zdecydowaliśmy się na współpracę ze względu na potencjał właścicieli i brak bezpośredniej konkurencji w okolicy. Po dwóch latach mamy jedno z najlepiej prosperujących biur w sieci, co potwierdza tezę, że czynnik ludzki jest decydujący.
O ile klienci polują na last minute, tak biura podróży koncentrują się na rozpoczęciu współpracy z nowo powstającymi centrami handlowymi. W przypadku Rainbow Tours więcej niż jedna czwarta salonów znajduje się właśnie w galeriach. Zarządcy tych obiektów wiedzą, że muszą swoje port folio uzupełnić ofertą biura podróży i zazwyczaj zagwarantować mu u siebie wyłączność. Tuż przed wakacjami Itaka otworzyła w centrum handlowym Port Łódź lokal o powierzchni 26 m2.
- Nowy najemca dołączył do Portu Łódź w czasie, w którym klienci szczególnie poszukiwali atrakcyjnych ofert związanych z wyjazdami wakacyjnymi i zwiększają swoją aktywność wypoczynkową – informował Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.
Należy pamiętać, że o lokale pod biuro podróży zabiagają zabiegają zarówno touroperatorzy sprzedający wyłącznie swoją ofertę oraz biura agencyjne posiadający umowy z kilkunastoma touroperatorami. Istnieją jednak wytyczne touroperatorów dotyczące najbliższej odległości biura z ich ofertą.
- Touroperatorzy chronią swoich najlepszych agentów i oczywiście punkty własne. Obszary ochronne sięgają często do dwóch kilometrów. Jeśli zaś chodzi o bezpośrednią konkurecnję w sąsiedztwie, polecamy odległość minimum jednego kilometra od innych pubktów - dodaje Ewa Grabowska.
Urlopy.pl pomagają w znalezieniu lokalu oraz w rekrutacji pracowników. Franczyzodawca oferuje atrakcyjne warunki prowizyjne oraz umowy z renomowanymi organizatorami turystyki. Partnerzy mogą skorzystać ze szkoleń wewnętrznych, tych organizowanych przez touroperatorów oraz z darmowych zagranicznych wyjazdów szkoleniowych, tzw. study tour. Centrala firmy nie pobiera opłaty z tytułu przyłączenia się do sieci. W trakcie trwania współpracy należy jednak wnosić opłatę misięczną w wysokości 8-10 proc. uzyskanej prowizji ze sprzedaży, plus 200 zł na fundusz marketingowy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...