Przyczepą do Tesco i Kauflandu

Lodolandia to sieć mobilnych punktów sprzedaży lodów świderków. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2013 roku od otwarcia trzech własnych lodziarni w Warszawie. W i w krótkim czasie uruchomiła 15 placówek własnych oraz 14 franczyzowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Koncept działa w oparciu o specjalnie zaprojektowane przyczepy gastronomiczne. Punkty te sprawdzają się zarówno pod centrami handlowymi, jak i w miejscach z dużym natężeniem ruchu pieszych.
- Strategia rozwoju Lodolandii na rok 2015 rok zakłada 100 nowych punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Model współpracy z nami określamy jako „franczyza pod klucz”, co oznacza, że zapewniamy naszemu partnerowi biznesowemu wsparcie na każdym etapie działalności. Począwszy od założenia firmy oraz uzyskania finansowania poprzez pozyskanie lokalizacji i dostarczenie kompletnego konceptu. Zapewniamy również pełny pakiet szkoleń, serwis oraz zaopatrzenie – wylicza Marcin Olesiak, jeden z właścicieli Lodolandii.
Firma koncentruje się na lokalizacjach przed centrami handlowymi, które zapewniają klientów 7 dni w tygodniu niezależnie od warunków atmosferycznych. W naszym portfolio znajdują się tacy partnerzy biznesowi jak Tesco, Inter Ikea Centre czy Kaufland. Dzięki czemu Lodolandia zapewnia naszym franczyzobiorcom atrakcyjne miejsca do prowadzenia biznesu. Kompleksowa obsługa, obejmująca pozyskanie finansowania, pozwala na rozpoczęcie działalności z minimalnym wkładem własnym wynoszącym 10 tys. zł. Pozostała część inwestycji może być sfinansowana kredytem lub leasingiem. Franczyzodawca pobiera przez okres funkcjonowania punktu sprzedaży miesięczną opłatę licencyjną w wysokości 500 zł.
- Biznes lodowy działa przez pół roku od kwietnia do września. Dobry wynik sprzedaży podczas sezonu pozwala na sześciomiesięczne wakacje. Ważnym aspektem jest brak kosztów stałych poza sezonem, takich jak czynsz, pracownicy czy media – tłumaczy Marcin Olesiak.
Konkurencji w biznesie lodowym nie brakuje. W tym roku w "tournee" po nadmorskich kurortach ruszają przyczepy Lodów Bonano. Wszystko za sprawą nowego konceptu Lodobusa. Lodobus Bonano to homologowana, jednoosiowa przyczepka o wymiarach 3x2 m, którą można przemieszczać w dowolne miejsce przy pomocy zwykłego samochodu osobowego. Standardowo taka mobilna lodziarnia umożliwia sprzedaż flagowego produktu sieci - amerykańskich „świderków”, a dodatkowo pozwala także rozszerzyć ofertę o gofry i shake'i.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali