Franczyzobiorcy kręcą lody
Załóżmy, że ktoś dopiero teraz wpadł na pomysł otwarcia lodziarni. Zdąży go jeszcze zrealizować w tym roku czy lepiej, żeby poczekał do następnego sezonu?
Pomimo tego, że sezon lodowy właśnie się rozpoczął, wciąż zgłaszają się do nas kolejni przedsiębiorcy zainteresowani nawiązaniem współpracy. W zasadzie przez cały czas trwają rozmowy na ten temat. Od podjęcia decyzji do uruchomienie lodziarni mija średnio cztery tygodnie. Czas jest tu niezwykle istotny, bo sprzedaż lodów to biznes wybitnie sezonowy. Próbowaliśmy różnych sposobów na przedłużenie sezonu – poszerzaliśmy ofertę o gofry, rurki z kremem, ciastka. Jednak w naszym klimacie koniec września oznacza zwykle koniec sprzedaży. Dlatego ci, którzy chcą jeszcze w tym roku zarobić na sprzedaży Lodów Bonano muszą się spieszyć. Bo następna szansa dopiero za rok.
Kiedy zadebiutował pierwszy franczyzobiorca sieci Lody Bonano?
Pierwsza franczyzowa lodziarnia marki została otwarta w 2004 roku. Pierwotnie założyłem, że będę budował sieć tylko na Podlasiu. Jednak czas pokazał, że zainteresowani poprowadzeniem franczyzowej lodziarni pochodzili również z innych części kraju. W tym roku otworzymy aż 80 nowych franczyzowych lodziarni. W dużej mierze to zasługa dotychczasowych franczyzobiorców, którzy nie poprzestają na otwarciu jednej lodziarni. Sukces pierwszej zachęca ich do otwarcia kolejnych. Franczyzobiorcy najchętniej otwierają nowe lodziarnie w miejscowościach liczących 15-30 tys. mieszkańców.
Czy franczyzobiorca może otworzyć tylko tradycyjną lodziarnię?
Oferujemy cztery modele współpracy. Szyld Lody Bonano może zawisnąć nad tradycyjną lodziarnią, wyspą z lodami oraz punktem z lodami w istniejącej już restauracji. Franczyzobiorcy mogą otwierać również niewielkie budki z lodami w letnich kurortach. To oferta skierowana do osób, które chcą otworzyć lodziarnie w miejscowościach typowo turystycznych, w których sezon sprzedaży trwa krócej, ale jest zdecydowanie bardziej intensywny. Osoby zainteresowane współpracą w ramach naszego najnowszego konceptu, Lody Bonano Holiday, powinny posiadać budkę lub lokal o powierzchni ok. 5 m2 albo miejsce, w którym będzie można ustawić niewielki kontener gastronomiczny. W przypadku pełnowymiarowej lodziarni przyszły franczyzobiorca powinien posiadać lokal o powierzchni 10-25 m2. Na jego wyposażenie i remont trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł, z czego 10-12 tys. zł to koszty przystosowania lokalu.
Jaka jest najlepsza lokalizacja dla lodziarni?
Nasze lodziarnie powstają w ruchliwej okolicy, większość mieści się przy deptakach, głównych ulicach i centralnych częściach miast. Przy wyborze lokalu należy kierować się przede wszystkim liczbą przechodniów, czyli potencjalnych klientów. Lodziarnia powinna znajdować się na parterze, to niezmiernie istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę sprzedaży produktów, które podajemy przez okienko.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...