Nie spełniły się przewidywania, że wzorem społeczeństw zachodnich zaczniemy masowo kupować ubezpieczenia przez internet. W 2014 roku udział składki przypisanej w tym kanale utrzymuje się poniżej 5 proc.
Monika Gołębiewska, koordynator sieci sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum
Poniedziałek
11.05.2015
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum nie pobiera opłaty wstępnej ani miesięcznych. Mimo to partnerzy firmy mogą liczyć na serię szkoleń wdrażających do biznesu.
 

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to sieć multiagencji zajmujących się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych. Firma działa od 2006 roku, a od 2013 rozwija się również w modelu franczyzowym. Obecnie liczy osiem punktów własnych oraz 15 franczyzowych. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Mińsku Mazowieckim i Łomiankach, a plany na 2015 rok zakładają uruchomienie kolejnych 15. Oferta Spectrum obejmuje produkty ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. Profesjonalni doradcy polecają produkty ubezpieczeniowe klientom indywidualnym oraz podmiotom gospodarczym.

 Franczyzobiorcom, którzy chcą prowadzić własną agencję, sugerujemy wybór lokalu o powierzchni ok. 30 m2 położonego w centrum miasta lub na dużym osiedlu mieszkaniowym. Ważne, aby punkt sprzedaży znajdował się na parterze, sąsiadował z parkingiem i miał dużą witrynę do wyeksponowania oznakowania. Nasi koordynatorzy pomagają podjąć decyzję dotyczącą wyboru lokalu. Poszukujemy franczyzobiorców w miejscowościach od 5 tys. mieszkańców. Partner otrzymuje wyłączność terytorialną na terenie miasta lub gminy – mówi Monika Gołębiewska, koordynator sieci sprzedaży Domu ubezpieczeniowego Spectrum.

Franczyzodawca koordynuje przebieg procesu szkoleniowego od uzyskania prawa do wykonywania zawodu i uprawnień w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych po szkolenia wdrożeniowe. Ponadto, w czasie trwania współpracy Spectrum oferujemy szkolenia online oraz warsztaty dotyczące produktów poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych oraz technik sprzedaży. Partner otrzymuje także dostęp do autorskiego programu do obsługi sprzedaży. Przewidywana kwota inwestycji w biznes zaczyna się od 5 tys. zł i obejmuje wyposażenie biura, jego oznakowanie oraz pakiet startowy materiałów marketingowych. Firma nie pobiera opłaty wstępnej ani miesięcznej opłaty franczyzowej.

Stawiamy na bardzo dużą aktywność  franczyzobiorcy od pierwszego dnia prowadzenia  przez niego placówki. Myślę tu o szeroko pojętym ofertowaniu przy wykorzystaniu funkcjonalności naszego autorskiego systemu komputerowego, reklamie w postaci ulotek, plakatów, ekranów LED, serwisach internetowych dostępnych w danej lokalizacji oraz lokalnym radio – wylicza Monika Gołębiewska.  To są standardowe formy reklamy, które proponujemy. Mając na uwadze różne doświadczenia i obserwacje lokalnego rynku naszych franczyzobiorców skłaniamy się ku temu, by do nich należał ostateczny wybór formy reklamy.


Daniel Wilk
dziennikarz