Magdalena Soska wiedziała, że własna działalność może być bardziej absorbująca niż etat, ale jak mówi, jest znakomicie zorganizowana i nastawiona zadaniowo.
Sobota
11.07.2015
Są franczyzobiorcy, którzy od lat pracują w swoich placówkach jako menedżerowie lub nawet doradcy klienta. Ja od razu założyłam, że będę to robić tylko przez jakiś czas – mówi Magdalena Soska, franczyzobiorczyni Getin Noble Banku.
 

Magdalena Soska ma 32 lata. Od 2004 roku związana jest z bankowością. Jako etatowy pracownik jednego z banków była doradcą w oddziale, następnie jego menedżerem, kierowała też działem sprzedaży i w końcu awansowała na dyrektora regionalnego. W 2012 roku została mamą.

Wiedziałam, że nie będzie mi łatwo pogodzić wychowania dziecka z wymagającą pracą w korporacji – wspomina. Moim największym ograniczeniem był etat i nadgodziny, które muszę spędzić w pracy i w podróży. Nie chciałam zmieniać branży i nie chciałam etatu. Franczyza była więc naturalnym rozwiązaniem.

Magdalena Soska wiedziała, że własna działalność może być bardziej absorbująca niż etat, ale jak mówi, jest znakomicie zorganizowana i nastawiona zadaniowo.

Czułam, że sobie poradzę. Zamiast wysiadywać „biurogodziny” mogę przecież pracować trochę zdalnie, a trochę w placówce. Jeśli człowiek jest nastawiony na cel i wykonanie określonego zadania, to nic go nie zatrzyma.

Kiedy Magdalena Soska podjęła decyzję o otwarciu bankowej placówki franczyzowej pozostało pytanie, który bank? Przeanalizowała większość spośród kilkunastu dostępnych ofert franczyzowych. Jak mówi najkorzystniej w jej porównaniu wypadł Getin Bank. Swoją pierwszą placówkę bankową uruchomiła w 2012 roku w Wadowicach. Franczyzobiorczyni Getin Noble Banku wspomina, że nie była niczym zaskoczona w prowadzeniu własnej działalności. Nie zaskoczyła jej również franczyza bankowa.

Płynnie weszłam w sieć – wspomina. Wiedziała też, że nie chce poprzestać na jednej placówce. Na początku sama pracowała w placówce jako doradca i menedżer, dziś już tylko zarządza placówkami i rozwija działalność.

Są franczyzobiorcy, którzy od lat pracują w swoich placówkach jako menedżerowie lub nawet doradcy klienta – mówi. – Ja od razu założyłam, że będę to robić do momentu, w którym zarządzanie oddziałem będę mogła powierzyć zaufanemu pracownikowi, a sama zajmę się rozwojem.

W lutym 2014 roku Magdalena Soska odkupiła od innego franczyzobiorcy placówkę w Bochni, a dwa miesiące później w Limanowej uruchomiła swój trzeci Getin Bank. Zatrudnia łącznie dziewięć osób. Do każdej z placówek ma 50-70 km.

Każdą placówkę nadzoruję i wspieram w działaniach osobiście – wyjaśnia Soska. – Poza tym zarządzam zdalnie, poprzez e-mail i telefon, ponieważ mogę polegać na moich menedżerach. Na tym etapie biznes nie wymaga już codziennej obecności, dlatego mogę skupić się na dalszym rozwoju mojego biznesu. Myślę o kolejnej placówce – dodaje.

Tylko dla orłów?

Pytana o rynek usług finansowych w Polsce Magdalena Soska mówi, że to bardzo wymagający rynek, zwłaszcza wobec osób bez doświadczenia w sprzedaży. Prowadzenie placówki bankowej wymaga stałej uwagi i nieustannego podnoszenia kwalifikacji, zwłaszcza w kwestiach proceduralnych, prawnych i produktowych. Jak zauważa franczyzobiorczyni, atutem Getin Banku jest wysoki poziom standardów i jakości obsługi klienta promowany przez centralę banku.

Obecnie każda branża walczy o pozyskanie nowego klienta, stosując różne sposoby na zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych klientów. Getin Bank to właśnie ma, wyróżnia się standardami i jakością obsługi, ma dostępny produkt dla każdego klienta i stawia na relacje długoterminowe – wyjaśnia Magdalena Soska.

Magdalena Soska lubi swoją pracę. Zarzeka się, że nie wróciłaby na etat za żadne pieniądze.

Ta praca sprawia mi przyjemność. Lubię pracę z ludźmi, zarządzanie i rozwijanie biznesu. Gdybym miała podjąć jeszcze raz tę decyzję – to postąpiłabym dokładnie tak samo.

Ile na start?

Inwestycja w placówkę Getin Banku to wydatek rzędu 39 tys. zł.. Powierzchnia lokalu na placówkę partnerską powinna mieścić się między 20 a 70 m2. Warunkiem koniecznym jest również wejście oraz witryna od strony ulicy, dodatkowy stanowi parking dla klientów.

Franczyzobiorcy korzystają z systemów informatycznych służących do sprzedaży produktów i obsługi klientów. W pakiecie znajdują się także szkolenia dotyczące obsługi klienta, technik sprzedaży, znajomości produktów i usług oraz rozwoju umiejętności menedżerskich.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, jak każda franczyza na rynku Nest Bank wymaga przygotowania Placówki zgodnie z wizualizacją Banku. Powierzchnia lokalu powinna mieć około 35 m2 z...

9 wypowiedzi
ostatnia 22.01.2019
Ściąganie należności za niezapłacone faktury

Kiedyś korzystałam z tej kancelarii: http://www.kancelariamlynska.pl/

6 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Ściąganie należności za niezapłacone faktury

Warto skorzystać z pomocy adwokata lub komornika.

6 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Co przed założeniem firmy?

To prawda studia nie są potrzebne, ważne żeby znać się na tym, co się robi. Ewentualnie otaczać się ludźmi, którzy mogą nam w czymś pomóc. Moja branża to pomoc ...

39 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Ranking kantorów online

Ja też mam konto i korzystam z giełdywalut - zdecydowanie najlepiej mi się sprawdza. a do tego ma zabezpieczenia jak w bankowości elektronicznej: szyfrowane łącze SSL...

29 wypowiedzi
ostatnia 01.01.2019
Co przed założeniem firmy?

Przed założeniem własnej działalności najlepiej skonsultować z dobrym prawnikiem, który pomoże załatwić wszystkie formalności, tak, żeby się później nie...

39 wypowiedzi
ostatnia 31.12.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

9 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018