Kawiarnia w promocji

Koncept Coffeeloffee narodził się w czerwcu tego roku, gdy firma Wojtex przejęła trzy kawiarnie marki Take Away Coffee. Nowy właściciel zmienił nazwę, rozbudował formułę i zaczął szukać franczyzobiorców. Równolegle rozpoczął też rebranding przejętych lokali.
Tania inwestycja
Jak do tej pory nie otwarto jeszcze żadnej nowej kawiarni tej sieci, ale jest już podpisana pierwsza umowa. Lokal zostanie otwarty pod koniec listopada, w poznańskiej galerii A2.
– Koncept cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W chwili obecnej staramy się sfinalizować pięć kolejnych otwarć – zapewnia Dominik Lewandowski, specjalista do spraw PR w firmie Wojtex.
Aby zachęcić do inwestycji w nową sieć, firma wprowadza promocję dla franczyzobiorców. Ci, którzy do końca października zdecydują się na podpisanie umowy, przez pół roku będą zwolnieni z opłaty franczyzowej, która standardowo wynosi 500 zł.
Kwota inwestycji w Coffeeloffe zależy od wielkości planowanego lokalu. Najmniejszy format to 6 m2 – wtedy koszta, zdaniem licencjodawcy, powinny zamknąć się w 20 tys. zł. Ale franczyzodawca umożliwia też otwieranie dużych kawiarni oraz wysp kawowych.
– Z rozmów z potencjalnymi partnerami wynika, że najchętniej otworzyliby swój lokal w galerii handlowej, bądź jako średniej wielkości kawiarnię – dodaje Dominik Lewandowski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani opłat marketingowych. Franczyzobiorcy muszą się jednak zaopatrywać się w hurtowni należącej do centrali. Wojtex pomaga w znalezieniu lokalu na kawiarnię.
Rozepchnąć się na rynku
Firma Wojtex jest właścicielem kilku marek gastronomicznych, m.in. Biesiadowo i Western Chicken. Czy uda jej się wywalczyć pozycję na rynku kawiarnianym?
– Uważamy, że na rynku kawiarni jest jeszcze dużo miejsca – przekonywał w rozmowie z nami Wojciech Goduński, prezes Wojtexu. – Tuż po ogłoszeniu w mediach branżowych informacji o uruchamianiu przez nas konceptu kawowego, zgłosiło się do nas wiele galerii handlowych, zainteresowanych współpracą. Dobitnie pokazuje to, że rynek wciąż poszukuje nowych propozycji. Brakuje na nim małych lokali, specjalizujących się w szybkiej realizacji zamówień na wynos. Dostrzegliśmy niszę, którą staramy się zapełnić naszymi kawiarniami o powierzchni nie przekraczającej 10m2.
Według najnowszego badania Cafe Monitor 2015, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, najbardziej znaną w Polsce siecią kawiarnianą jest Starbucks. Wskazuje go 56 proc. respondentów. Na drugim i trzecim miejscu są Coffeeheaven i Costa Coffee (odpowiednio 41 i 32 proc.). Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70 proc.), kawiarnia sieciowa (57proc.) oraz miejsce pracy (55 proc.).
ZOBACZ W KATALOGU


















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali