Kwota inwestycji w Coffeeloffe zależy od wielkości planowanego lokalu. Najmniejszy format to 6 m2 – wtedy koszta, zdaniem licencjodawcy, powinny zamknąć się w 20 tys. zł.
Czwartek
27.08.2015
Franczyzodawca Coffeeloffee kusi franczyzobiorców promocją. Ci, którzy podpiszą umowę do końca października, przez pół roku będą zwolnieni z opłat franczyzowych.
 

Koncept Coffeeloffee narodził się w czerwcu tego roku, gdy firma Wojtex przejęła trzy kawiarnie marki Take Away Coffee. Nowy właściciel zmienił nazwę, rozbudował formułę i zaczął szukać franczyzobiorców. Równolegle rozpoczął też rebranding przejętych lokali.

Tania inwestycja

Jak do tej pory nie otwarto jeszcze żadnej nowej kawiarni tej sieci, ale jest już podpisana pierwsza umowa. Lokal zostanie otwarty pod koniec listopada, w poznańskiej galerii A2.
– Koncept cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W chwili obecnej staramy się sfinalizować pięć kolejnych otwarć – zapewnia Dominik Lewandowski, specjalista do spraw PR w firmie Wojtex.

Aby zachęcić do inwestycji w nową sieć, firma wprowadza promocję dla franczyzobiorców. Ci, którzy do końca października zdecydują się na podpisanie umowy, przez pół roku będą zwolnieni z opłaty franczyzowej, która standardowo wynosi 500 zł.

Kwota inwestycji w Coffeeloffe zależy od wielkości planowanego lokalu. Najmniejszy format to 6 m2 – wtedy koszta, zdaniem licencjodawcy, powinny zamknąć się w 20 tys. zł. Ale franczyzodawca umożliwia też otwieranie dużych kawiarni oraz wysp kawowych.

– Z rozmów z potencjalnymi partnerami wynika, że najchętniej otworzyliby swój lokal w galerii handlowej, bądź jako średniej wielkości kawiarnię – dodaje Dominik Lewandowski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani opłat marketingowych. Franczyzobiorcy muszą się jednak zaopatrywać się w hurtowni należącej do centrali. Wojtex pomaga w znalezieniu lokalu na kawiarnię.

Rozepchnąć się na rynku

Firma Wojtex jest właścicielem kilku marek gastronomicznych, m.in. Biesiadowo i Western Chicken. Czy uda jej się wywalczyć pozycję na rynku kawiarnianym?
– Uważamy, że na rynku kawiarni jest jeszcze dużo miejsca – przekonywał w rozmowie z nami Wojciech Goduński, prezes Wojtexu. – Tuż po ogłoszeniu w mediach branżowych informacji o uruchamianiu przez nas konceptu kawowego, zgłosiło się do nas wiele galerii handlowych, zainteresowanych współpracą. Dobitnie pokazuje to, że rynek wciąż poszukuje nowych propozycji. Brakuje na nim małych lokali, specjalizujących się w szybkiej realizacji zamówień na wynos. Dostrzegliśmy niszę, którą staramy się zapełnić naszymi kawiarniami o powierzchni nie przekraczającej 10m2.

Według najnowszego badania Cafe Monitor 2015, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, najbardziej znaną w Polsce siecią kawiarnianą jest Starbucks. Wskazuje go 56 proc. respondentów. Na drugim i trzecim miejscu są Coffeeheaven i Costa Coffee (odpowiednio 41 i 32 proc.). Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70 proc.), kawiarnia sieciowa (57proc.) oraz miejsce pracy (55 proc.).