Restauracja w klimacie PRL-u

Gastronomia to od lat najbardziej popularna franczyza usługowa. Według "Raportu o Franczyzie" firmy doradczej PROFIT system, na początku 2015 roku w Polsce działało blisko 170 systemów gastronomicznych, w ramach których funkcjonowało około 2700 restauracji, barów, pubów, fast-foodów, kawiarni i lodziarni. Na tym rynku pojawiło się również kilka konceptów stylistyką nawiązujących do PRLu. Najmłodszym z nich jest Setka Bar Polski Ludowej, franczyza, która sięga po rozwiązania spotykane w pijalniach wódki i piwa i restauracjach casual dining. Bar powstał w 2011 roku w okolicach wrocławskiego rynku i obecnie stanowi element kulinarnego krajobrazu miasta.
Lokal przyciąga klientów zarówno w ciągu dnia (śniadania i lunche), jak i wieczorem (przekąski + alkohole). Nowoczesny, choć utrzymany w stylistyce dawnego PRLu, serwuje lubiane przez klientów dania i szeroką ofertę alkoholi, w tym piwo z tanka – świeże, niepasteryzowane piwo dostarczane w chłodzonych cysternach. Jego przydatność do spożycia to jedynie czternaście dni, jest to więc trunek, który ma rację bytu w miejscach o dużych obrotach i wysokim spożyciu piwa.
– Od kilku lat obserwujemy systematyczny wzrost popularności piw z minibrowarów – mówi Marek Wąsik, prezes zarządu Setki Polskiej. Postanowiliśmy sięgnąć po ten alkohol. Dziś jesteśmy jedyną franczyzą oferującą piwo 14-dniowe z tanka.
Czas na franczyzę
W październiku Setka Bar Polski Ludowej zadebiutował na Targach Franczyza jako jeden z nowych konceptów gastronomicznych. Jak mówi Marek Wąsik, jego koncept spełnia wszystkie warunki, by rozwijać się przez franczyzę.
– Sprawdziłem ten biznes na sobie – mówi. – Prowadzę Setkę od pięciu lat, w tym czasie obsłużyliśmy blisko milion gości. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że jest to biznes dochodowy i policzony tak, by zarobiły obie strony. Jesteśmy też profesjonalnie przygotowani do rozwoju franczyzy, więc nasze know-how możemy już udostępniać franczyzobiorcom, by pod naszym okiem zrobili równie udany biznes – dodaje.
Zgodnie ze strategią firmy franczyzowe Setki mają powstawać w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Preferowana powierzchnia lokalu to 180-200 m2. Od przyszłych franczyzobiorców, poza posiadaniem kapitału na inwestycję, franczyzodawca oczekuje doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej i w zarządzaniu zespołem oraz zaangażowania.
Biznes z lewarem
Łączne wydatki na inwestycję w Setkę Bar Polski Ludowej opiewają na 615 tys. zł netto. Tyle musiałby wydać franczyzobiorca, gdyby finansował całą inwestycję samodzielnie. Jednak franczyzodawca liczył się z tym, że nie każdy inwestor będzie dysponować taką kwotą i uwzględnił w modelu finansowym finansowanie zewnętrzne oraz wystarał się o dofinansowanie inwestycji franczyzobiorcy ze strony dostawców. Niemal 1/3 kwoty inwestycji można więc sfinansować pięcioletnim leasingiem, który franczyzobiorca weźmie na zakup wyposażenia kuchni i baru. Inwestycję franczyzobiorcy obniża również pakiet bonusów, który partner Setki może otrzymać od franczyzodawcy. Łączna wysokość tego wsparcia sięga nawet 100 tys. zł. Przy zastosowaniu obu tych instrumentów wysokość inwestycji spada o niemal połowę do 325 tys. zł netto.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali