Lokal na procent
Kilkadziesiąt metrów kwadratowych, ok. 20 miejsc siedzących, stonowana muzyka, dębowe meble, równo ustawione za bufetem identyczne butelki z etykietami, których większość z nas nie zna. Tak wygląda wnętrze Pijalni Whisky zlokalizowanej w centrum Warszawy. Whisky z karty pochodzi głównie ze Szkocji, gdzie znajduje się najwięcej warzelni. O markach Jim Beam, Ballentines i Jack Daniels możemy w tym lokalu zapomnieć.
– Zadbaliśmy o dostawy ze źródła gwarantującego niepowtarzalność sprzedawanej whisky. Dzięki współpracy ze stowarzyszeniem The Scotch Malt Whisky Society otrzymujemy alkohol, który nie jest produkowany masowo. Z jednej beczki można rozlać ok. 300 butelek, każda kolejna będzie miała już inny smak – wyjaśnia Paweł Laskowski, dyrektor hotelu Apartamenty Zgoda DeSilva, na którego terenie mieści się pijalnia.
Za otwarciem Pijalni Whisky przemawiało również sąsiedztwo. W pobliżu działają puby, bistro z wódką, ale także restauracje z menu meksykańskim, włoskim oraz z sushi. Właściciele nie chcieli powielać pomysłów, dlatego oprócz whisky klienci mogą skosztować quiche'a. To pochodzące z Francji danie jest ciastem, którego mięsne lub warzywne nadzienie polane jest masą jajeczną. Niektórzy mogą sądzić, że lokal odwiedzają wyłącznie biznesmeni pod krawatem i z grubym portfelem. Faktycznie, pijalnia sprawdza się idealnie jako miejsce spotkań biznesowych, ale nie tylko. Firmy organizują tu degustacje dla swoich pracowników, a znajomi oglądają w telewizji sportowe wydarzenia. Ceny serwowanych trunków wynoszą 16-35 zł za kieliszek 20 ml trunku. Dodatkowo nazwa – „pijalnia” – kojarzy się z miejscem równie przystępnym jak pijalnia piwa.
– Whisky jest dla każdego. Warto jednak, aby ktoś doradził nam, jakiego gatunku spróbować. Niektóre butelki cechuje intensywny smak, który docenią tylko koneserzy. Wszystko zależy od czasu leżakowania alkoholu, beczki i regionu produkcji. Jeśli ktoś samodzielnie wybierze whisky, a ta nie przypadnie do gustu, pijący może na zawsze zniechęcić się do tego szkockiego trunku – mówi Artur Wyłupek, gospodarz baru.
Zastanawiający się nad otwarciem podobnego baru powinni poznać statystyki dotyczące spożycia whisky. O ile jeszcze kilka lat temu w Polsce sprzedawano 7 mln litrów tego alkoholu, to w ostatnim roku wypiliśmy 19 mln litrów whisky. A sprzedaż nadal rośnie, mimo że część konsumentów traktuje ten trunek jako luksusowy. Ale skoro polubiliśmy wytrawne francuskie wina, mohito i koniak, także whisky może stać się popularna, a cena okaże się warta jej smaku.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dobra decyzja
/18.12.2025
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak powstają bombki w polskiej fabryce
/24.12.2025
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali