Lokal na procent

Kilkadziesiąt metrów kwadratowych, ok. 20 miejsc siedzących, stonowana muzyka, dębowe meble, równo ustawione za bufetem identyczne butelki z etykietami, których większość z nas nie zna. Tak wygląda wnętrze Pijalni Whisky zlokalizowanej w centrum Warszawy. Whisky z karty pochodzi głównie ze Szkocji, gdzie znajduje się najwięcej warzelni. O markach Jim Beam, Ballentines i Jack Daniels możemy w tym lokalu zapomnieć.
– Zadbaliśmy o dostawy ze źródła gwarantującego niepowtarzalność sprzedawanej whisky. Dzięki współpracy ze stowarzyszeniem The Scotch Malt Whisky Society otrzymujemy alkohol, który nie jest produkowany masowo. Z jednej beczki można rozlać ok. 300 butelek, każda kolejna będzie miała już inny smak – wyjaśnia Paweł Laskowski, dyrektor hotelu Apartamenty Zgoda DeSilva, na którego terenie mieści się pijalnia.
Za otwarciem Pijalni Whisky przemawiało również sąsiedztwo. W pobliżu działają puby, bistro z wódką, ale także restauracje z menu meksykańskim, włoskim oraz z sushi. Właściciele nie chcieli powielać pomysłów, dlatego oprócz whisky klienci mogą skosztować quiche'a. To pochodzące z Francji danie jest ciastem, którego mięsne lub warzywne nadzienie polane jest masą jajeczną. Niektórzy mogą sądzić, że lokal odwiedzają wyłącznie biznesmeni pod krawatem i z grubym portfelem. Faktycznie, pijalnia sprawdza się idealnie jako miejsce spotkań biznesowych, ale nie tylko. Firmy organizują tu degustacje dla swoich pracowników, a znajomi oglądają w telewizji sportowe wydarzenia. Ceny serwowanych trunków wynoszą 16-35 zł za kieliszek 20 ml trunku. Dodatkowo nazwa – „pijalnia” – kojarzy się z miejscem równie przystępnym jak pijalnia piwa.
– Whisky jest dla każdego. Warto jednak, aby ktoś doradził nam, jakiego gatunku spróbować. Niektóre butelki cechuje intensywny smak, który docenią tylko koneserzy. Wszystko zależy od czasu leżakowania alkoholu, beczki i regionu produkcji. Jeśli ktoś samodzielnie wybierze whisky, a ta nie przypadnie do gustu, pijący może na zawsze zniechęcić się do tego szkockiego trunku – mówi Artur Wyłupek, gospodarz baru.
Zastanawiający się nad otwarciem podobnego baru powinni poznać statystyki dotyczące spożycia whisky. O ile jeszcze kilka lat temu w Polsce sprzedawano 7 mln litrów tego alkoholu, to w ostatnim roku wypiliśmy 19 mln litrów whisky. A sprzedaż nadal rośnie, mimo że część konsumentów traktuje ten trunek jako luksusowy. Ale skoro polubiliśmy wytrawne francuskie wina, mohito i koniak, także whisky może stać się popularna, a cena okaże się warta jej smaku.

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali