Zarobić na jeansach

Marka Cipo&Baxx ma swoją reprezentację w warszawskim Centrum Handlowym MODO.
Środa
20.01.2016
Cipo&Baxx otworzył w 2015 roku dwa sklepy. W tym chce poprawić wynik. Marka wchodzi też do multibrandów.
 

Dwa sklepy – o tyle powiększyła się modowa sieć Cipo&Baxx w 2015 roku. To mniej, niż w ubiegłych latach, ale polski franczyzodawca z optymizmem patrzy w przyszłość.
Nadal sprzedajemy więcej towarów od naszych pośredników w Finlandii, Szwecji, Danii i na Słowacji – mówi Erdal Celik, menedżer regionu Cipo&Baxx. – W ubiegłym roku otworzyliśmy sklepy w Galerii Sudeckiej w Jeleniej Górze oraz w Centrum Handlowym Modo. Jeden z naszych polskich partnerów otworzył też sklep w Irlandii.

Obrót marki rośnie również dzięki temu, że odzież Cipo&Baxx zaczęła pojawiać się w sklepach multibrandowych w mniejszych miastach. To również kierunek, w którym w przyszłości chce podążać franczyzodawca. Nie określa jednak, ile sklepów zamierza otworzyć.
Sklepy powstające pod marką Cipo&Baxx są partnerskie, nie otwieramy własnych punktów. W związku z tym trudno jest nam wcześniej przewidzieć, ilu zgłosi się chętnych do rozpoczęcia współpracy – tłumaczy Erdal Celik.

Marka Cipo&Baxx powstała w 1996 roku. Jej znakiem rozpoznawczym są ekstrawaganckie jeansy, t-shirty, bluzy, kurtki, buty i dodatki. Na jesieni franczyzodawca wprowadził zmiany w kolekcji – pojawiła się w niej nowa linia Beyro o nieco bardziej tradycyjnym sznycie, niż te dotychczas dominujące w ofercie Cipo&Baxx.
Dzięki klasycznym modelom Beyro spadły koszty produkcji jeansów w stosunku do ekstrawaganckich, pełnych nietypowej stylistyki Cipo. Dzięki temu pozyskaliśmy dodatkowych klientów z niższym budżetem – mówi Erdal Celik.

W Polsce pod szyldem Cipo&Baxx działa ponad 40 sklepów. Minimalna powierzchnia lokalu, w którym może działać sklep marki wynosi 50 m2, maksymalnie lokale mają ok. 100 m2. W dużych miastach placówki sieci mieszczą się w galeriach handlowych, w przypadku mniejszych miast często wybierane są lokalizacje przy ulicy. Koszt aranżacji oraz zatowarowania sklepu waha się w granicach 1,6-2,5 tys. zł za metr kwadratowy  i uzależniony jest od jego powierzchni a także standardu. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani regularnych opłat w trakcie prowadzenia działalności.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Jeśli czujesz się w tym dobrze, masz sprecyzowany plan i wiesz, jak to zrobić — dlaczego nie! Jeśli natomiast nie do końca wiesz, a z pytań wnioskuję, że chyba tak...

34 wypowiedzi
ostatnia 27.07.2020
Sklep Medicine oraz ich okropne zachowanie względem klienta

Nie spotkałam się nigdy z takim postępowaniem. Co konkretnie było przyczyną odmowy?

4 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2020
Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Co mysliucie o tym w miescie 65 tyś mieszkancow? Mysle nad tym, bo to w miare proste lub mysle o jakiejs prostej gastronmii. Co polecacie?

88 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Po co jest to forum? Czlowiek zadaje normalne pytanie, a tu Pan Barabasz jakis samozwacznczy szeryf mody luksusowej po jednym wpisie stwierdza "nie masz zielonego pojecia" i w...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Okazja - outlet odzieżowy

Ostatni wpis z 2013, a data z tego roku? oc co tutaj chodzi? Ktos usunal ostatni wpis z: 29.05.2020 WTF?

43 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo- czy warto ?

Czy opłaca się współpraca na zasadzie franczyzy z moodo? Czy ktoś współpracuje i mógł by się podzielić opinią czy warto inwestować?

1 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć kto współpracuje z moodo na zasadach franczyzy ? Jaki jest koszt inwestycji, jak układa się współpraca i czy się opłaca

88 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020