Polak ćwiczy i wymaga
Anna Goździor
Z badań Centrum Badania Opinii Publicznej wynika, że 60 proc. Polaków uprawia sport. Czy ten wynik przekłada się na zwiększenie liczby klientów w waszych klubach?
Z małych klubów fitness, takich jak nasze, korzysta 42 proc. konsumentów i odsetek ten wzrasta z roku na rok. Zainteresowanie nimi jest napędzane głównie przez pokolenie milenium, które obecnie stanowi największą grupę klientów. Osoby po 35. roku życia cenią sobie indywidualne podejście oraz wąską specjalizację. A te cechy spełniają właśnie kameralne kluby fitness, zazwyczaj posiadające zawężony i wyspecjalizowany pakiet usług. Zauważyliśmy, że klienci nie akceptują już tradycyjnego podejścia do indywidualnego wykonywania ćwiczeń, jak np. bieganie na bieżni czy samodzielnie podnoszenie ciężarków. Wzrasta zapotrzebowanie na opiekę trenerską w ramach programów grupowych. Dzisiaj klient klubu fitness pragnie otrzymać ofertę, która obejmuje coaching i wsparcie trenera oraz wspólną odpowiedzialność za wyniki. Konsumenci zmienili podejście z „pokaż mi, co zrobić i zrobię to w nadziei na osiągnięcie moich celów", na podejście „zapewnij mi eksperta i coaching oraz towarzystwo podobnie myślących/ćwiczących osób”. Poza tym oczekują, że kluby fitness będą wyposażone w urządzenia, które ułatwią im ćwiczenia i osiągnięcie pożądanych efektów.
Kluby fitness 36minut spełniają te oczekiwania?
Jak najbardziej. Jesteśmy siecią kameralnych klubów fitness, w których trening siłowo-wytrzymałościowy prowadzony jest na maszynach milon. Sercem maszyn jest silnik oporowy, a mózgiem oprogramowanie w chmurze, na którym zapamiętywane są wszystkie efekty treningowe ćwiczącego. Spersonalizowana karta, na której zapisywane są wszystkie dane treningowe i ustawienia urządzeń, wyręcza użytkownika. Pilnuje właściwego ustawienia maszyny, prędkości, precyzji oraz zakresu wykonywanego ruchu. Innowacyjność naszej propozycji polega na tym, że trening jest maksymalnie efektywny, dzięki czemu zadowalające rezultaty osiąga się, ćwicząc rzadziej. Przez 36 minut można wyćwiczyć wszystkie kluczowe dla zdrowia i ogólnego rozwoju fizycznego partie mięśni.
Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć klubu fitness marki 36minut?
Osoba zainteresowana inwestycją w nasz koncept powinna dysponować co najmniej 200 tys. zł. Opłata wstępna to wydatek 30 tys. zł. To sporo pieniędzy, dlatego pomagamy naszym partnerom otrzymać dofinansowanie unijne. Już trzy poznańskie kluby dostały dotacje. Złożyliśmy też wnioski o dofinansowanie dla klubów w Rzeszowie i Lublinie.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza, która upiększa saldo
/19.11.2025
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Sklep, który zachwyci Zetki i Alfy
/20.11.2025
Pochodząca ze Szwecji marka DRM-LND postanowiła podbić serca pokolenia Z i Alfa. Właśnie rozpoczyna rozwój franczyzowy w Polsce.
Nova House szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się budowaniem domów pasywnych. Jakie zyski przynosi taki biznes?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.