HANDEL
Dla kobiet. Czy także dla domu?
Kobieta i wnętrze domu — to ponoć dwa nowe koncepty LPP. O pierwszym z nich więcej będzie wiadomo w piątek.
Fuzja zła dla rynku
Połączenie rafinerii byłoby dobre dla płockiej spółki, ale fatalne dla rynku — wynika z jednego z ostatnich dokumentów Nafty Polskiej.
Nowe inwestycje Galerii Prezentów
Koncept butików z upominkami powoli wrasta w krajobraz większych miast. W ciągu kilku miesięcy zeszłego roku franczyzobiorcy otworzyli sklepy w centrach handlowych Krakowa, Zabrza, Warszawy i Piaseczna, Poznania oraz Katowic. Czekają lokalizacje w Poznaniu i Wrocławiu.
Właściciele prywatnych stacji jednoczą siły
Koniec z dyktatem Orlenu i Lotosu? Właściciele prywatnych stacji benzynowych rzucają krajowym potentatom rękawicę. Jednoczą się i budują własne sieci.
Wólczanka zwiększyła zysk
Znaczną poprawę zysku w 2005 r. odnotowała Wólczanka. Jeden z największych w Polsce producentów koszul rozwija sieć salonów firmowych i chce w tym roku sprzedać dwa zakłady produkcyjne.
Bytom zapowiada wzrost przychodów
W ciągu najbliższych dwóch lat przychody ze sprzedaży Bytomia wzrosną o połowę. W tym czasie powstanie 25 salonów firmowych.
Pierwsza franczyza GAPa
Amerykańska sieć odzieżowa GAP ogłosiła podpisanie pierwszej umowy franczyzowej. Pierwsze sklepy powstaną w Malezji i Singapurze.
Okno na pieniądze
Firma Goran rozwijająca sieć sklepów ze stolarką okienną została nagrodzona złotym medalem na Międzynarodowych Targach Poznańskich Budma 2006.
60 nowych sklepów w 2006 r.
Gorsze wyniki finansowe sporo kosztowały akcjonariuszy LPP. Na osłodę spółka obiecuje więcej sklepów i nową markę.
Wielkie roszady w hurtowej czołówce
Zaostrza się rywalizacja o najlepsze firmy hurtowe w Polsce. W efekcie rosną ich wyceny, a branżę czeka zmiana na pozycji wicelidera.
Skąd ten Reporter? Z naszego Chorzowa
Mariusz Klimek zaczął od drobnego handlu, dziś ma sporą firmę. Przypadek? Szczęście? Raczej konsekwentna koncepcja sprzedaży, ekspozycji i budowy marki.
Najpierw Polska, potem zagranica
Mniejsze polskie firmy odzieżowe – Quiosque, Deep, Planeta Mody czy Monarri – wychodzą z cienia. Śladem gigantów międzynarodowych – szwedzkiego H&M czy hiszpańskiej Zary – rozbudowują sieci sklepów w całej Polsce, zapowiadają ekspansję zagraniczną i szykują się do wejścia na giełdę.
Kolejna młodzieżowa marka
Czeska marka odzieżowa Exe miała być dostępna u nas wyłącznie w sklepach multibrandowych. Firma zbuduje jednak sporą sieć placówek.
Ruszyła rekrutacja polskich kadr
Wejście niemieckiej sieci dyskontów Aldi do Polski jest już tylko kwestią czasu. Właśnie rozpoczęła poszukiwanie kadr.
Benzina będzie się rozwijać
Kontrolowana przez Orlen czeska sieć stacji paliwowych Benzina jeszcze w tym kwartale ma się powiększyć o ponad 20 placówek. Wiosną liczyć więc powinna prawie 330 stacji. Benzina planuje unowocześnienie placówek, na co zamierza przeznaczyć prawie 1,3 mld koron.
Pierwszy sklep sportowego giganta
Łódzka Manufaktura to pierwsza lokalizacja salonu marki Intersport. Otwarcie centrum handlowego planowane jest na koniec kwietnia 2006.
Będzie drugie podejście
W marcu prospekt emisyjny, a w maju debiut na warszawskiej giełdzie — takie są plany Intersportu Polska. Przygotowania ruszyły.
Eksport zostanie podwojony
Awa, która sieć ubranka.pl buduje od 2000 r., zapowiada ostre przyspieszenie. Dzięki franczyzie i zagranicznej sprzedaży.
60 sklepów na koniec 2007 roku
Bartek, producent dziecięcego obuwia z Mińska Mazowieckiego, na koniec przyszłego roku zapowiada zakończenie budowy sieci sklepów franczyzowych.
350 sklepów na koniec roku
Sieć sklepów spożywczych, której rozwój wspiera firma dystrybucyjna McLane Polska, chce w tym roku przyłączyć blisko 50 nowych placówek.