HANDEL

Spadają ceny, bo nie spadła temperatura
Kalendarzowa zima zacznie się dopiero za trzy tygodnie, ale w sklepach z odzieżą właśnie się kończy. Wyjątkowo wcześnie ruszyły wyprzedaże ciepłych ubrań.

Po Pabii pora na Deni Cler
Zakup dwóch firm, ekspansja na rynki wschodnie i rozwój własnej sieci - to plany Próchnika, polskiego producenta odzieży. W przyszłym roku jego przychody mają wzrosnąć 5-krotnie.

40 sklepów w trzy lata
Do 2008 r. budowa sieci w kraju, a potem ekspansja zagraniczna — oto cel Heavy Duty, gdańskiej firmy obuwniczej.

Stacje Slovnaftu pod młotek
Węgierski koncern paliwowy MOL chce pozbyć się części stacji benzynowych z sieci Slovnaft w Czechach i na Słowacji. Orlen, który od dawna deklaruje, że chętnie poszerzyłby czeską sieć Benziny, jeszcze nie wie, czy weźmie udział w przetargu.

DERRI rozszerza działalność w Polsce
30 listopada w warszawskim Centrum Handlowym Reduta odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu DERRI, marki należącej do tureckiej firmy DSD. Gościom została zaprezentowana nie tylko najnowsza kolekcja DERRI, ale także dwie nowe na polskim rynku marki Vivid i Mithat Selection.

80 mln zł rocznie na inwestycje
Francuska sieć E.Leclerc chce otwierać tylko 2-3 sklepy rocznie. Ale nie wyklucza przejęć - nawet całych sieci.

Więcej tanich stacji benzynowych
- rozmowa z Martą Lau, specjalistą ds. współpracy z mediami Tesco Polska.

Oszczędzamy na ubraniach i butach
Polacy znajdują się na szarym końcu w Unii Europejskiej pod względem wydatków na odzież i obuwie. Nie skąpimy natomiast na żywność i napoje bezalkoholowe oraz mieszkania, media i paliwa.

60 sklepów w trzy lata
Spółka, która już uruchomiła 48 sklepów Olsen, w przyszłym roku chce zakończyć budowę sieci w Polsce.

Redan z nową marką
Co najmniej 9 mln euro wyda w najbliższych latach łódzki Redan na zakup i dystrybucję odzieży marki Morgan. Wybuduje kolejną sieć handlową. Spółka liczy na zyski w IV kwartale, ale spodziewa się ostrej walki o rynek.

200 stacji chce secesji
Stacje patronackie obawiają się, że po restrukturyzacji sieci PKN zostawi je na lodzie, PKN — że secesja uderzy w rynkowe udziały.

Szansa na kolejne życie Próchnika
Jedna z najstarszych polskich firm odzieżowych przeżywa renesans. Ma apetyt na sieć sklepów z ekskluzywną odzieżą damską Deni Cler. Kilka dni temu przejęła łódzką Pabię. Inwestorzy i giełdowy kurs Próchnika oszaleli.

Benzyna za 3,59 zł? - to możliwe
Według analiz Polskiej Izby Paliw Płynnych za osiem-dziewięć lat stacje benzynowe otwierane przez hipermarkety będą kontrolować nawet połowę rynku sprzedaży paliwa w Polsce. Już teraz agresywnym cięciem cen wykańczają konkurencję. Benzynę można tam kupić już za 3,59 zł

BOS przejął sieć Berti
Białostocki dystrybutor artykułów spożywczych znów się powiększył. Tym razem nie o hurtownika, lecz o sieć supermarketów.

Sieć tkana w kraju i na Wschodzie
Ravel, działający od 1989 r. dystrybutor odzieży młodzieżowej, chce do końca 2010 r. zbudować w kraju sieć 80 sklepów własnych, 50 franczyzowych i kilkudziesięciu multibrandowych.

Od bielizny po wyroby skórzane
Franchising to oferta dla małych przedsiębiorców, którzy mają niewielki kapitał i chcą prowadzić w miarę bezpiecznie np. sklep z ubraniami. Mają w czym wybierać – w kraju działa 40 systemów franczyzowych w branży odzieżowej.

Próchnik kupuje salony odzieżowe
Próchnik rozbudowuje sieć sprzedaży. Pierwszym krokiem jest przejęcie sieci Pabia Fashion. Kolejnym nabytkiem spółki może stać się sieć Deni Cler, należąca do Grupy W. Kruk.

Campus marką na region a Alpinus na świat
Czy Polska odzież turystyczna może zawojować świat? Według Euromarku - tak. Spółka już rozpisała role dla swoich dwóch marek.

Elektro World myśli o franczyzie
Sieć sklepów z elektroniką Elektro World, która uruchomiła swój pierwszy market w Polsce, zamierza rozwijać się również w formie franczyzy.

Monnari pracuje nad prospektem
4 mln zł wystarczyły, by firma przyśpieszyła z budową sieci. Gdy wiosną zadebiutuje na GPW, będzie mieć grubo powyżej 60 sklepów.