HANDEL
LOTOS kupił sieć Esso
39 stacji paliw. 14 działek. Segment biznesu kart paliwowych dla klientów komercyjnych. Zespół doświadczonych pracowników. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa. Umowę ostateczną w tej sprawie zawarto z ExxonMobil Poland.
Teraz Polska, jutro Pribałtyka
Odzieżowa firma New Yorker zamierza powiększyć krajową sieć o 30 sklepów. Równocześnie wchodzi do Łotwy, Estonii i Litwy.
250-300 mln zł na inwestycje
Francuzi, choć nie są wolni od obaw dotyczących przyszłości handlu wielkopowierzchniowego w Polsce, mają śmiałe plany rozwoju. Carrefour Polska, właściciel hipermarketów Carrefour i supermarketów Champion i Globi, chce podwoić stan posiadania nad Wisłą.
100 sklepów w 2008 r.
Producent i projektant obuwia z Nowego Targu odkrył uroki systemu franczyzowego i obok firmowych zaczyna otwierać sklepy na licencji. Wojas, producent butów z Nowego Targu, chce rozbudować sieć dystrybucyjną i zwiększyć produkcję.
Pączki znowu na sprzedaż
Dunkin’ Donuts - największa na świecie sieć kawiarniano-cukiernicza po raz kolejny zmieni właściciela.
Sklepy Lewiatan chcą pozwać pracodawców
Gdy pracodawcy z Lewiatana zaprotestowali przeciwko przywilejom górniczym, ślązacy przestali robić zakupy w sklepach sieci handlowej o nazwie Lewiatan. - Ludzie mylą nas z nimi - mówią sklepikarze i zamierzają pozwać pracodawców do sądu.
Euro - net chce sięgnąć po miliard
Tajemniczy dotąd dystrybutor ujawnił, że co roku chce otwierać po 10-15 nowych sklepów. Twierdzi, że nie zamierza nikogo przejmować.
Dyskonty wchodzą mocno do gry
Do 2010 r. udział wielkich sklepów i dyskontów w detalu wzrośnie do 50 proc. Dlatego mniejsze firmy muszą zewrzeć szyki. Krajowi detaliści muszą się wziąć w garść i szybko tworzyć sieci.
Spadają ceny, bo nie spadła temperatura
Kalendarzowa zima zacznie się dopiero za trzy tygodnie, ale w sklepach z odzieżą właśnie się kończy. Wyjątkowo wcześnie ruszyły wyprzedaże ciepłych ubrań.
Po Pabii pora na Deni Cler
Zakup dwóch firm, ekspansja na rynki wschodnie i rozwój własnej sieci - to plany Próchnika, polskiego producenta odzieży. W przyszłym roku jego przychody mają wzrosnąć 5-krotnie.
40 sklepów w trzy lata
Do 2008 r. budowa sieci w kraju, a potem ekspansja zagraniczna — oto cel Heavy Duty, gdańskiej firmy obuwniczej.
Stacje Slovnaftu pod młotek
Węgierski koncern paliwowy MOL chce pozbyć się części stacji benzynowych z sieci Slovnaft w Czechach i na Słowacji. Orlen, który od dawna deklaruje, że chętnie poszerzyłby czeską sieć Benziny, jeszcze nie wie, czy weźmie udział w przetargu.
DERRI rozszerza działalność w Polsce
30 listopada w warszawskim Centrum Handlowym Reduta odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu DERRI, marki należącej do tureckiej firmy DSD. Gościom została zaprezentowana nie tylko najnowsza kolekcja DERRI, ale także dwie nowe na polskim rynku marki Vivid i Mithat Selection.
80 mln zł rocznie na inwestycje
Francuska sieć E.Leclerc chce otwierać tylko 2-3 sklepy rocznie. Ale nie wyklucza przejęć - nawet całych sieci.
Więcej tanich stacji benzynowych
- rozmowa z Martą Lau, specjalistą ds. współpracy z mediami Tesco Polska.
Oszczędzamy na ubraniach i butach
Polacy znajdują się na szarym końcu w Unii Europejskiej pod względem wydatków na odzież i obuwie. Nie skąpimy natomiast na żywność i napoje bezalkoholowe oraz mieszkania, media i paliwa.
60 sklepów w trzy lata
Spółka, która już uruchomiła 48 sklepów Olsen, w przyszłym roku chce zakończyć budowę sieci w Polsce.
Redan z nową marką
Co najmniej 9 mln euro wyda w najbliższych latach łódzki Redan na zakup i dystrybucję odzieży marki Morgan. Wybuduje kolejną sieć handlową. Spółka liczy na zyski w IV kwartale, ale spodziewa się ostrej walki o rynek.
200 stacji chce secesji
Stacje patronackie obawiają się, że po restrukturyzacji sieci PKN zostawi je na lodzie, PKN — że secesja uderzy w rynkowe udziały.
Szansa na kolejne życie Próchnika
Jedna z najstarszych polskich firm odzieżowych przeżywa renesans. Ma apetyt na sieć sklepów z ekskluzywną odzieżą damską Deni Cler. Kilka dni temu przejęła łódzką Pabię. Inwestorzy i giełdowy kurs Próchnika oszaleli.