Piątek
14.09.2001
Współpraca z siecią franchisingową stwarza możliwość sukcesu finansowego
 

Jak podaje "Świat Butów", sieć sklepów obuwniczych Multisoft istnieje od 1988 roku i przez cały czas działa w branży obuwniczej. Obecnie jest jednym z największych w Polsce organizatorów sieci franchisingowej samoobsługowych sklepów obuwniczych. Wcześniej jako jedna z niewielu polskich hurtowni firma wprowadziła system kontraktacji, który stał sie podwaliną dla budowanej dziś sieci sklepów.

Franchisobiorcy sieci "Multisoft" po sukcesie jednego sklepu franchisingowego który prowadzą, zastanawiają się nad otwarciem kolejnych. Pan Włodzimierz Etmański prowadzi już trzy sklepy wystepujące pod wspólnym logo "Stały Kiermasz Obuwia U szewczyka" - pierwszy prowadzony przez niego sklep, mieszczący się w Lęborku, w ciągu trzech miesięcy wyeliminował dwa inne konkurencyjne sklepy.

Wielkość oferty Multisoftu jest potężna. W 85 proc. jest to wzornictwo przygotowane specjalnie pod potrzeby sieci. Na wiele modeli firma ma podpisaną wyłącznośc u producenta. Pełna oferta Multisoftu liczy około 800 wzorów. Jest tak duża, aby można ją było dostosować do specyfiakcji poszczególnych miast i sklepów.

Siłą sieci jest to, że sprzedawane przez nią obuwie ma niskie ceny. Przeciętna dla butów pełnoskórzanych wynosi około 80 zł. Skórzane buty męskie można już kupić za 59 zł, droższe wzory kosztują 99 zł, 139 zł. Panie mają dowyboru całe serie butów już w cenie 49,99 zł.

Wraz z rozwojem sieci Mutisoft postawił na wzrost jakości obsługi klienta. Firma kładzie nacisk na to, by franchisobiorcy otwierali sklepy o powierzchni minimum 100 m kw. Przy dużej ofercie zapewni to klientowi odpowiedni komfort zakupów. Multisoft chce rozwijać się w określonym tempie, tzn. otwierać około 50 sklepów rocznie. Rozwój sieci wiąże się bowiem z rozwojem infrastruktury wewnątrz firmy. Obecnie z ofert współpracy firma wybiera te, które proponują najlepsze punkty handlowe i największe metraże.

Wyjaśniając powód dla którego firma Multisoft zdecydowała się tworzyć własną sieć franchisingową, prezes Mariusz Ostrowski stwierdził:
- Pojedyńcze sklepy bez wsparcia fiansowego i organizacyjnego popadają a coraz większe kłopoty. Coraz więcej sklepów upada i to nir tylko w branży obuwniczej. Obserwowaliśmy ten proces i widzieliśmy, że nasi klienci słabną w oczach. Mieliśmy coraz większe trudności, chociażby z egzekwowaniem naszych należności. I nie była to oczywiście kwestia złej woli, tylko coraz mniejszych możliwości płatniczych - dodał również, że równie duży wpływ na decyzję o tworzeniu sieci franchisingowej, miała obserwacja zachodzących zmian w strukturze wydatków klientów - Obserwacje te, doprowadziły nas do wniosku, że należy przygotować zupełnie inną ofertę , przede wszystkim tanią. Jednak taką, by nie działo się to kosztem jakości - dodaje szef firmy.

W przypadku Multisoftu jednym z podstawowych warunków przystąpienia do sieci franchisingowej jest posiadanie przez licencjobiorcę lokalu handlowego w atrakcyjnym punkcie miasta. Powierzchnia handlowa nie może być mniejsza niż 100 m kw.Bardzo ważnym kryterium jest także możliwość prtycypowania w finansowaniu zakupu towaru. Jednym słowem, niezbędne jest posiadanie włsnych środków finansowych do 100 tyś zł. Próg może być obniżony, jeśli na przykład lokal, którym dysponuje potencjalny partner, jest szczególnie atrakcyjny lub zamierza on pracować na terenie, na którym nie ma jeszcze innych punktów tego typu.

Kwota ta nie należy do opłaty licencyjnej. Oprócz zaopatrzenia sklepu z tych pieniędzy kupowane jest umeblowanie i wizualizacja zewnętrzna sklepu zgodna ze standardami sieci oraz pierwsza akcja reklamowa prze otwarciem sklepu. Jedynie niewielka część to wspomniana już opłata licencyjna, która jest wnoszona jednorazowo. Od potencjalnych współpracowników nie wymaga się doświadczenia w branży obuwniczej. Preferowane natomiast są zdolności menedżerskie i orgnizacyjne

Poziom zatowarowania sklepów wchodzących w skład sieci ustalany jest przez licencjobiorcę. Do obowiązków franchisobiorcy należy zaopatrywanie przynajmniej raz w tygodniu swojego sklepu w magazynie Multisoftu.

Multisoft podejmuje działania marketingowe skutecznie dynamizujące sprzedaż, na które na ogół nie stać pojedyńczych sklepów, organizuje również szkolenia dla właścicieli sklepów i personelu które są cenną ofertą, gdyż obniżają koszty prowdzenia samodzielnej działalności. Dodatkowo licencjobiorca może liczyć na pomoc merchandiserów, ludzi o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu we wspieraniu sprzedaży

Więcej: Anna Sujak, Świat Butów, 14 wrzesnia 2001


PROFIT system

POPULARNE NA FORUM

Moodo - czy warto inwestować?

w mieście 10 tys jakoś hula juz rok , jestem pracownikiem, i myślę o otwarciu w miescie 30 tys

86 wypowiedzi
ostatnia 20.03.2019
GPoland

Dzień Dobry, Szukam właścicieli sklepów, które współpracują lub współpracowały z GPoland. Jakie doświadczenia ze współpracy? Czy możecie się podzielić?

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Również bardzo bym prosila o wiecej informacji na temat współpracy z firmą Esotiq, będę wdzieczna Mój e-mail martusia5465@gmail.com

26 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Emporio Armani czy Armani Exchange który sklep się opłaca?

Witam czy ktoś z Państwa już otworzył sklep z tą marka ? Która marka się opłaca i jak wyglada franczyzna z tą marka?

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

26 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Diverse - kto ma (miał) problemy z tą franczyzą ?

Proszę o kontakt osoby, które prowadziły sklep franczyzowy DIVERSE i napotkały problemy we współpracy. Np. były zmuszone prowadzić sklep pomimo jego nierentowności,...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.12.2018
Top Secret

Jak dla mnie zadziałało także to że marka zaczęła z powrotem oferować ubrania w większych rozmiarach niż 40 bo nie oszukujmy się polki nie są najmniejszymi...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2018