Inwestycja w kulturę dobra na kryzys?

CSR to koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Piątek
13.02.2009
Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że i dla rodzimych przedsiębiorców nadchodzą ciężkie czasy. Spokojni jednak są właściciele silnych marek. W czasach kryzysu jedynie one umacniają się na rynku.
 

Silne marki to te, które silnie wiążą się emocjonalnie z interesariuszami i konsumentami. Ludzie stojący za tymi markami wiedzą jednak, że emocji nie da się zbudować jedynie poprzez kampanię reklamową, odwołującą się do pewnych wartości. CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. To koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale także zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, czyli dobrowolne zaangażowanie. Odpowiedzialna społeczność biznesu nie polega na datkach czy organizacji eventów prospołecznych. Jest to nadrzędna myśl, która wywiera wpływ na całościowe zarządzanie organizacją. Jednym z przejawów takiego myślenia jest mecenat kultury.

Kultura w czasach kryzysu

Niemal każda z impreza czy wystawa kulturalna potrzebuje mecenatu. Dzieje się tak, ponieważ instytucje kulturalne nie dysponują odpowiednimi środkami, a gaże artystów, logistyka czy oprawa tychże wydarzeń są bardzo kosztowne. Kultura jest wskaźnikiem rozwoju społeczeństwa. Poza tym już Marks stwierdził, jest ona “opium dla mas”. Bardzo mocno wiąże się z emocjami. Dlatego korporacje i firmy wykorzystują ten fakt - dla transferu wizerunku. Inwestując w kulturę, liczą na transfer emocji, które owe wydarzenia ze sobą niosą. Dlaczego warto inwestować w kulturę w czasach kryzysu? Zdrowy rozsądek podpowiada, by oszczędności szukać w pierwszej kolejności w budżecie przeznaczonym na sponsoring. To błąd. Przerwane inwestycje, które budują wielopoziomową wartość marki, mogą skutkować także spadkiem wartości jej reputacji. Doświadczenia poprzednich spadków koniunktury pokazują, że najbardziej tracą dwie gałęzie produktów: te o słabej marce oraz te źle zarządzane. Mecenat kultury może okazać się więc dobrą inwestycją na trudne czasy.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Racja na początku warto uzyskać pewną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, otwarcia jej. Między innymi taką wiedzę uzyskałam dzięki tym ekspertom z...

30 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Własna firma to mega wyzwanie i odpowiedzialność. Ja bym nie ryzykowała i nie strzelała w ciemno w razie wątpliwości tylko pierw, trzeba się wszystkiego dowiedzieć. ...

30 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018