Reklama płatna od głowy klienta
W tradycyjnym marketingu wizerunkowym, czyli brand marketingu, chodzi o to, by wśród potencjalnych klientów rozpowszechnić określony wizerunek marki, usługi lub produktu. Kampania brand marketingowa to na przykład wysłanie wiadomości e-mail lub SMS czy wyemitowanie spotu w telewizji, w internecie, do kilku milionów konsumentów w określonym czasie. W takim przypadku nie ma możliwości zmierzenia efektów końcowych działania. Informacja jest tutaj jednokierunkowa i skierowana tylko do konsumenta. Nie można ustalić, czy i w jaki sposób konsument zareagował na daną ofertę.
Tymczasem performance marketing (marketing efektywnościowy) za swój główny cel ma rozliczenie się z reklamodawcą za skuteczne dotarcie z jego ofertą do potencjalnych klientów. Reklamodawca płaci tylko wówczas, gdy klienci przejdą na jego stronę internetową, wypełnią formularz kontaktowy albo złożą zamówienie. Marketing efektywnościowy polega na prowadzeniu działań pozwalających reklamodawcy precyzyjnie ustalić, jakie reklamy i oferty cieszą się zainteresowaniem wśród danej grupy konsumentów. Liczby prezentujące zasięg danej reklamy dostarczają reklamodawcy potrzebnych informacji, które pozwalają mu potem przygotować spersonalizowaną ofertę dopasowaną do faktycznych potrzeb konsumentów. Dlatego marketing efektywnościowy nie wyklucza marketingu wizerunkowego, lecz uzupełnia go o informację zwrotną od konsumenta.
Efektem kampanii performance marketingowej powinien być przede wszystkim „lead”, czyli wskazówka – informacja o konkretnym konsumencie, który zainteresował się daną ofertą i czeka na kontakt od reklamodawcy, aby mógł on przedstawić jej szczegóły. Pozyskiwanie leadów, ze względu na możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentem, jeszcze nie tak dawno wiązało się z koniecznością zakupu bazy danych. Dziś w miejsce modelu sprzedaży baz danych wszedł nowy model działania agencji. Agencja zarządza danymi swoich użytkowników, z którymi (za ich uprzednią zgodą) kontaktuje się drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną na zlecenie reklamodawcy. W związku z tym dane użytkowników są przetwarzane na potrzeby celów marketingowych reklamodawców, a nie handlowych reklamobiorcy.
- Źródłem danych jest sam użytkownik, który w przypadku zainteresowania ofertą dobrowolnie wyraża zgodę na kontakt z danym reklamodawcą. Rozliczając się za efekt mamy pewność, że pozyskanie leada odbyło się nie tylko zgodnie z prawem, ale i skutecznie, ponieważ użytkownik podjął świadomie taką decyzję. Ta świadomość przekłada się na efekty każdej realizowanej przez nas kampanii reklamowej – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji marketingowej ClickQuickNow.
Performance marketing umożliwia też wykorzystanie usługi łączenia mediów digitalnych na żywo. Co to oznacza?
- Realizując kampanię reklamową jesteśmy w stanie przeprowadzić dowolny scenariusz interakcji z użytkownikiem. Rozpoczynamy komunikację z nim w jednym medium, a kończymy w zupełnie innym. Dla przykładu możemy wysłać wiadomość SMS, odebrać telefon od zainteresowanego użytkownika i wysłać mu zwrotnie e-maila z kodem rabatowym do sklepu internetowego lub wysłać mu zwrotnie SMS z linkiem do sklepu z aplikacjami. W związku z tym, że nie ograniczamy się do jednego kanału komunikacyjnego, możemy realizować niestandardowe kampanie, nadal rozliczając się za efekt – mówi Marcin Kostecki.
Agencje, które posiadają odpowiednią technologię i bazę danych ze stosownymi zgodami sprawią, że reklama wyemitowana w telewizji lub w internecie, wysłana w SMS-ie, w e-mailu lub przekazana telefonicznie, nie musi się już kończyć na poinformowaniu konsumenta o ofercie, ale ma go na tyle zaangażować, aby zrealizował zaplanowany przez reklamodawcę scenariusz. Dla firm oznacza to, że mogą wejść z klientem w zupełnie nowy rodzaj dialogu. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
Warto zacząć od prewencji, aby nie wpaść w spiralę zadłużenia. Co robić, jeśli pomimo tego problemy się pojawią?
Ile można zarobić na wynajmie mieszkań? I jak się do tego zabrać, żeby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...