Zgotują sobie dobry los

Dobra opinia o firmie, czy też marce, to obecnie jeden z jej najważniejszych zasobów niematerialnych. Nic więc dziwnego, że pracownicy korporacyjnych działów PR dwoją się i troją, żeby opinia publiczna miała na temat marki jak najlepsze zdanie. Nie mają oni jednak łatwego zadania, bo w natłoku informacji, które każdego dnia atakują potencjalnych klientów, trudno jest przemycić coś, co naprawdę przykuje uwagę. Dlatego też coraz więcej firm oprócz standardowych działań promocyjnych sięga po eventy czy sponsoring.
Tymczasem działania promujące firmę nie muszą się sprowadzać wyłącznie do reklamy jej marki czy produktów. Pokazuje to przykład firmy Makro, która postanowiła pokazać małym dzieciom, że gotowanie może być świetną zabawą organizując warsztat kulinarny z udziałem szefów kuchni Makro oraz Kulinarną Reprezentacją Polski.
„Kolacja mistrzów”, bo taką nazwę nadano warsztatom, odbyła się w Kuchni Pokazowej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro, w której na co dzień szkolą się szefowie kuchni i pracownicy branży HoReCa. W imprezie wzięła udział grupa kilkudziesięciu dzieci w wieku 10-15 lat. Młodzi kucharze, pod czujnym okiem mentorów, przygotowali mus z groszku oraz czekoladowy suflet.
Zdaniem psycholog Agnieszki Bysko, gotowanie w dzieciństwie jest jednym
z najcenniejszych regularnych treningów twórczości, z jakich w sprzyjających okolicznościach może korzystać każde dziecko.
– W kuchennej przestrzeni dziecko może rozwinąć przekonanie o tym, że warto próbować
i eksperymentować. To tu dziecko może nauczyć się swoich granic, potrzeb, rozwija gotowość niekonwencjonalnych poszukiwań w świecie smaków i zapachów, tu może nabrać zaufania do własnych zmysłów – tłumaczy psycholog.
Owocem takiej ciekawości może być pasja, która z czasem może pomóc młodym ludziom w podjęciu decyzji o ich karierze zawodowej. Psycholog Agnieszka Bysko zauważa, że gotowanie ma także szerszy kontekst:
– Same zakupy, a potem gotowanie, wąchanie i smakowanie mogą stać się wspólną przepustką dla dzieci i rodziców do świata wiedzy o własnych i odmiennych tradycjach, normach kulturowych, historii, biologii i geografii – dodaje psycholog.
Przykład Makro pokazuje, że działania PR-owe mogą bardzo skutecznie wykorzystywać modę np. rosnącą popularność gotowania i wzrost prestiżu zawodu kucharza. (mak)

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali