Sprawdzone pomysły na firmę w zasięgu ręki

Sobota
28.10.2017
15. Targi Franczyza za nami. Po nich czas na katowickie targi Pomysł na firmę. Ich kolejna edycja już wiosną.
 

Po raz kolejny Pałac Kultury i Nauki w Warszawie stał się centralnym punktem na mapie franczyzowego biznesu. Przez trzy dni tysiące przedsiębiorców i poszukiwaczy pomysłów na biznes zyskało okazję do spotkań i rozmów o prowadzeniu własnej firmy pod znaną marką. Wybierać było z czego, bo liczba wystawców w tym roku sięgnęła 200. Franczyzodawcy prezentowali zasady działania w sieci, zaś zdecydowani kandydaci mogli podpisać listy intencyjne i nawiązać współpracę. Po raz kolejny z dużym zainteresowaniem spotkało się Forum Szkoleniowe, którego uczestnicy mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów rynku franczyzy. Gościem specjalnym forum był Piotr Polk – aktor i przedsiębiorca. Najbliższa okazja do ponownego spotkania z franczyzowymi pomysłami na biznes pojawi się już wiosną. W dniach 23-24 marca 2018 roku w Katowicach odbędą się kolejne targi Pomysł na Firmę. Następne warszawskie targi odbędą się tradycyjnie za rok – jesienią.

Shoarma w restuaracji Sphinx

Wybierz spośród 200 pomysłów

Do najliczniej reprezentowanych branż tradycyjnie należała gastronomia na tegorocznych Targach zaprezentowało się 60 marek gastronomicznych. Prym wśród nich wiodły marki restauracyjne, m.in.: McDonlad’s, Burger King, Salad Story, Telepizza, Stopiątka, Kebab King, Biesiadowo, Dominos Pizza, Bafra Kebab czy New York Pizza. Coraz liczniej pojawiają się na Targach również marki lodowe (Carte Dor, Chop Chop Lody Tajskie, Lody Bonano, Lodolandia, Mangatto, Lody Marsjano) oraz kawiarniane (Coffeeloffee, Coffee Feel, So! Coffee). Popularnością wśród odwiedzających cieszyły się również koncepty sklepów spożywczo-przemysłowych, na targach z tej branży obecni byli: Carrrefour, Delikatesy Centrum, Groszek, Intermarche Żabka i inne.

Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży finansowej i ubezpieczeniowej mogli wybierać spośród ofert m.in.: PZU, Superpolisy, Credit Agricole, Eurobanku, Getin Noble Banku, Nest Banku oraz biur księgowych Tax Care, które w zeszłym roku weszły w pełną franczyzę. Wśród wystawców pojawili się również przedstawiciele rynku nieruchomości, w tym Dom Development, Metrohouse i Północ Nieruchomości. O szansę na wejście do Polski walczyły również koncepty z USA, Australii, Indii, Albanii, Białorusi, Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rumunii i Ukrainy.

Spotkania, wykłady, negocjacje

Franczyzodawcy obecni na tegorocznych targach podkreślali, że z roku na rok zmienia się profil odwiedzających biznesową imprezę.
– Z naszych obserwacji wynika, że jest coraz mniej osób, które przychodzą, by się „rozejrzeć”. Rośnie natomiast liczba przedsiębiorców o konkretnych oczekiwaniach, gotowych na poważne rozmowy o współpracy – podkreśla Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld.

Żyrandol z tykw w restauracji Sphinx

Wielu potencjalnych franczyzodawców na targach spotkał też Marcin Latos, właściciel sieci Extrakantor.pl.
– Po dwóch dniach targów mam zeszyt wypełniony kontaktami do osób zainteresowanych otwarciem punktu w ramach naszej sieci. Jeszcze w trakcie trwania targów zamierzamy też podpisać kolejną umowę franczyzową – i to z przedsiębiorcą, którego poznaliśmy dopiero wczoraj, na targach – mówi franczyzodawca.

Targi Franczyza stają się wydarzeniem o wyraźnie międzynarodowym charakterze – wśród wystawców pojawia się coraz więcej marek zagranicznych, by wspomnieć choćby pizzerie Papa John’s, firmę doradczą Expense Reduction Analysts czy amerykański koncept gastronomiczny Sbarro. Franczyzodawcy dodają też, że Targi Franczyza są okazją do pozyskania potencjalnych franczyzobiorców nie tylko z rynku polskiego, ale też kontaktów, które mogą przełożyć się na rozwój międzynarodowy.
– Nie spodziewaliśmy się, że wśród odwiedzających będzie tylu przedsiębiorców spoza Polski. Nawiązaliśmy kontakt z potencjalnymi inwyestorami z Francji, Hiszpanii, a nawet Arabii Saudyjskiej – mówi Juris Roganovs, menedżer ds. franczyzy łotewskich sieci Easy Wine and Easy Beer.


Profil mężczyzny
Łukasz Michalak
dziennikarz
/6/
ZOBACZ WIĘCEJ

ZOBACZ W KATALOGU

50 style
5.10.15.
AMAKids
Bafra Kebab
Biesiadowo
Bobby Burger
Brainy
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Carrefour
Carte d’Or Cafe
Chop Chop Lody Tajskie
CoffeeFeel
Coffeeloffee
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Credit Agricole Express
Delikatesy Centrum
DetailKing
DlaWas.info
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Ecomyjnia
Edukido: zajęcia edukacyjne z klockami
epaka.pl
eSmoking World
eurobank
Expense Reduction Analysts - ERA
Extrakantor.pl
Felix Chicken
Fines Operator Bankowy
Futuro Finance
Gatta
Getin Bank
Granit
Groszek
Gruby Benek
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
JumpWorld Parki Trampolin
Kanz
Kebab King
Kids Studio
Kobieta i Rozwód
Kołacz na okrągło
Lejdis Studio
Lodolandia
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Los Tacos
LucArt
Mail Boxes Etc.
Manicure Expres
McDonald’s
Metrohouse
Mihiderka
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mrs. Sporty
My Travel
Nest Bank
New York Pizza Department
Onet Mój Biznes
Pan Naleśnik
Paysera
Pierogarnia Stary Młyn
Pierrot Woda Źródlana
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizzeria Stopiątka
Play i4-Mobile
Północ Nieruchomości
PSB Mrówka
PZU
Recman
Rockefeller
Ruch
Rybkodajnia
Salveo Medical Devices
Setka Bar
Ship Center
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Straetus
Superpolisa
Sztuka Maka
taniarachunkowosc.pl
Tax Care
Tel Aviv
TeleExpert
Telepizza
Toy Planet
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Unique Pearls
Vistula
Western Chicken
Western Tortilla
W. Kruk
Wólczanka
Wyspa Szkrabów
Yasumi Instytuty Zdrowia i Urody
Yes
Yogo Factory
Żabka Polska Sp. z o.o.
Zdrowa Krowa Slow Food Fast

POPULARNE NA FORUM

Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018