Bez franczyzy ani rusz
 
                                                                        Katarzyna Kaźmierczak przez lata pracowała na stanowiskach dyrektorskich w dużych firmach. Praca z czasem stawała się jednak coraz bardziej wypalająca i stresująca, co ostatecznie skłoniło poznaniankę do podjęcia decyzji o przejściu na swoje. Jej wybór padł na branżę handlową i franczyzę Chaty Polskiej. Pod tym szyldem w 2004 roku otworzyła swój pierwszy sklep w stolicy Wielkopolski.
  – Zdecydowałam się na Chatę Polską, ponieważ warunki współpracy wydawały mi się korzystne. I tak zresztą uważam do dziś. Cenię sobie przede wszystkim swobodę działalności, którą zapewnia mi franczyzodawca. Przejawia się ona głównie w tym, że jako franczyzobiorcy nie jesteśmy w 100 proc. zobowiązani do zakupu towaru w jednym źródle. Jeśli na rynku znajdziemy dostawców oferujących niższe ceny, to możemy nawiązać z nimi współpracę. Chata Polska wymaga pozyskiwania minimum 50 proc. zatowarowania w swoich hurtowniach. Natomiast w przypadku moich sklepów ten wskaźnik jest znacznie wyższy, bo trudno znaleźć lepsze warunki zakupowe niż te oferowane przez franczyzodawcę – tłumaczy Katarzyna Kaźmierczak.
Jej pierwszy sklep powstał przy ul. Warszawskiej, w lokalu o powierzchni sprzedażowej 156 m2. Dziś Katarzyna Kaźmierczak zarządza dwiema placówkami. W 2009 roku uruchomiła punkt o powierzchni 230 m2 na osiedlu Kopernika. Zainwestowała ok. 350 tys. zł, bo lokal wymagał licznych dostosowań. Inwestycja zwróciła się po kilku latach.
Oba sklepy Katarzyny Kaźmierczak mieszczą się w Poznaniu, toteż jest codziennie obecna w każdym z nich. W punktach pracują oczywiście menedżerowie, ale właścicielka wychodzi z założenia, że „pańskie oko konia tuczy”.
  – Czasami kierownicy potrzebują wsparcia. W naszych sklepach jest 10 tys. indeksów asortymentowych, czasami niektóre produkty trzeba lepiej wyeksponować, czasem udzielić pomocy szeregowym pracownikom. To wszystko rzeczy, którymi też powinien zajmować się przedsiębiorca, żeby nie stracić kontaktu ze swoją firmą – tłumaczy.
Współpraca z franczyzodawcą i jej własne umiejętności zarządcze pozwalają jej skutecznie stawiać czoła konkurencji ze strony dyskontów i innych sklepów wielkopowierzchniowych. Przyznaje jednak, że do kolejnych otwarć jej się nie śpieszy.
  – Rynek jest bardzo konkurencyjny. Mogę długo wymieniać, ile konkurencyjnych sklepów działa w sąsiedztwie moich. Samodzielny debiut w branży handlowej, bez wsparcia ze strony franczyzodawcy, jest nie tylko mniej opłacalny, ale praktycznie niemożliwy. Franczyzodawca dzieli się nie tylko rozpoznawalną marką i swoją wiedzą na temat prowadzenia biznesu. Zapewnia też dostęp do upustów i warunków handlowych, na które pojedynczy przedsiębiorca musiałby pracować latami – przyznaje franczyzobiorczyni.
ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Franczyza sklepów spożywczych
                                                /15.10.2025
                                             
                                                Franczyza sklepów spożywczych
                                                /15.10.2025
                                            
                                            W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
 
                 
                    