Zyski na rowerze
Pod szyldem Bike Cafe działa obecnie 55 rowerowych kawiarni. Jeżdżą przede wszystkim po Polsce, ale działają też za granicą, w Szwecji, Danii i Finlandii.
– Jest jeszcze kilka miejsc w kraju, gdzie nie mamy franczyzobiorców. To m.in. Bydgoszcz, Opole, Zielona Góra, Olsztyn, Koszalin, Świnoujście, Piła, Gniezno, Białystok. Wciąż poszukujemy też nowych partnerów na Śląsku oraz w mniejszych miastach i miejscowościach, zwłaszcza turystycznych – wylicza Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – Oczywiście jesteśmy także otwarci na współpracę z nowymi osobami w miejscach, gdzie już posiadamy nasze punkty.
Rowery są dostępne w trzech wersjach. Standardowa kosztuje 56,9 tys. zł. Mniejszy model – mini Bike Cafe – to wydatek 44,9 tys. zł. Trzecią opcją jest rower elektroniczny, na który trzeba wydać 69,9 tys. zł. Franczyzodawca współpracuje z kilkunastoma funduszami leasingowymi, wystarczy więc mieć 5-10 proc. wkładu własnego, by móc wejść w biznes.
W każdej wersji rowery są wyposażone m.in. w ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do jej zaparzenia i sprzedaży, zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Wszystkie mają też Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru.
– We wszystkich miastach na bieżąco przeprowadzamy reaserch dostępnych atrakcyjnych lokalizacji. Tą bazą dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami – dodaje Marcin Łojewski. – Podobną bazę prowadzimy jeśli chodzi o wydarzenia i eventy, na których mogą pojawić się nasze kawiarnie. Te informacje także przekazujemy franczyzobiorcom.
Rowery Bike Cafe mogą stać zarówno w plenerze, jak i w budynkach, np. galeriach handlowych, na dworcach, lotniskach.
– To dobry sposób na prowadzenie biznesu zwłaszcza zimą, która jest najtrudniejszym okresem – mówi franczyzodawca. – Jednak nawet wówczas punkty prowadzone pod dachem lub jeżdżące na eventy są rentowne.
Około 65 proc. franczyzobiorców Bike Cafe prowadzi więcej niż jedną kawiarnię. – Nasz biznes jest bardzo elastyczny. Można go traktować zarówno jako dodatek do stałej pracy, jak i jako główną działalność, stanowiącą podstawowe źródło dochodu – mówi Marcin Łojewski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej. Franczyzobiorcy muszą natomiast płacić prowizję w wysokości 0,60 zł netto od każdego sprzedanego espresso. Według wyliczeń licencjodawcy, w zależności od lokalizacji średnie miesięczne przychody punktów wahają się między 25 a 60 tys. zł brutto.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Mobilne lodziarnie Bike Cafe Ice Cream już wiosną ruszą na ulice miast i miasteczek. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali