Zyski na rowerze
Pod szyldem Bike Cafe działa obecnie 55 rowerowych kawiarni. Jeżdżą przede wszystkim po Polsce, ale działają też za granicą, w Szwecji, Danii i Finlandii.
– Jest jeszcze kilka miejsc w kraju, gdzie nie mamy franczyzobiorców. To m.in. Bydgoszcz, Opole, Zielona Góra, Olsztyn, Koszalin, Świnoujście, Piła, Gniezno, Białystok. Wciąż poszukujemy też nowych partnerów na Śląsku oraz w mniejszych miastach i miejscowościach, zwłaszcza turystycznych – wylicza Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – Oczywiście jesteśmy także otwarci na współpracę z nowymi osobami w miejscach, gdzie już posiadamy nasze punkty.
Rowery są dostępne w trzech wersjach. Standardowa kosztuje 56,9 tys. zł. Mniejszy model – mini Bike Cafe – to wydatek 44,9 tys. zł. Trzecią opcją jest rower elektroniczny, na który trzeba wydać 69,9 tys. zł. Franczyzodawca współpracuje z kilkunastoma funduszami leasingowymi, wystarczy więc mieć 5-10 proc. wkładu własnego, by móc wejść w biznes.
W każdej wersji rowery są wyposażone m.in. w ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do jej zaparzenia i sprzedaży, zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Wszystkie mają też Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru.
– We wszystkich miastach na bieżąco przeprowadzamy reaserch dostępnych atrakcyjnych lokalizacji. Tą bazą dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami – dodaje Marcin Łojewski. – Podobną bazę prowadzimy jeśli chodzi o wydarzenia i eventy, na których mogą pojawić się nasze kawiarnie. Te informacje także przekazujemy franczyzobiorcom.
Rowery Bike Cafe mogą stać zarówno w plenerze, jak i w budynkach, np. galeriach handlowych, na dworcach, lotniskach.
– To dobry sposób na prowadzenie biznesu zwłaszcza zimą, która jest najtrudniejszym okresem – mówi franczyzodawca. – Jednak nawet wówczas punkty prowadzone pod dachem lub jeżdżące na eventy są rentowne.
Około 65 proc. franczyzobiorców Bike Cafe prowadzi więcej niż jedną kawiarnię. – Nasz biznes jest bardzo elastyczny. Można go traktować zarówno jako dodatek do stałej pracy, jak i jako główną działalność, stanowiącą podstawowe źródło dochodu – mówi Marcin Łojewski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej. Franczyzobiorcy muszą natomiast płacić prowizję w wysokości 0,60 zł netto od każdego sprzedanego espresso. Według wyliczeń licencjodawcy, w zależności od lokalizacji średnie miesięczne przychody punktów wahają się między 25 a 60 tys. zł brutto.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...