Pączkarnia we franczyzie

Lokal na pączkarnię powinien mieć dużą witrynę, aby klienci mogli przez nią obserwować cały proces produkcji, odbywający się w środku.
Poniedziałek
20.11.2017
Sieć Stara Pączkarnia liczy już ponad 20 placówek. Ile można zarobić na sprzedaży wyłącznie pączków?
 

Pierwsza pączkarnia Starej Pączkarni pojawiła się w Szczecinie pod koniec 2013 roku, w samym centrum miasta. Okazało się, że koncept, oparty na produkcji i sprzedaży wyłącznie pączków, świetnie przyjął się na rynku. – Nie byliśmy przygotowani na tak duży ruch, jaki był w pierwszej pączkarni, nie nadążaliśmy z obsługą klientów – opowiada Łukasz Jarema, prezes zarządu Starej Pączkarni.
Od ponad roku sieć rozwija się we franczyzie. – Teraz praktycznie co miesiąc otwieramy kolejną pączkarnię. Właśnie przekraczamy liczbę 20 jednostek – dodaje Łukasz Jarema.

Koncept jest przeznaczony dla miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Jeśli chodzi o mniejsze miejscowości, franczyzodawca rekomenduje te, które generują duży ruch turystyczny, np. miasteczka nadmorskie. Można tam otworzyć zarówno punkt sezonowy, jak i całoroczny. Optymalna wielkość lokalu na pączkarnie wynosi od 50 do 100 m2. Powinien mieć dużą witrynę, aby klienci mogli przez nią obserwować cały proces produkcji, odbywający się w środku. Sprzedaż odbywa się z okienka. Całość wydatków na inwestycję franczyzodawca szacuje na około 100 tys. zł. To koszt przygotowania lokalu, zakupu sprzętu, oznakowania punktu, strojów pracowników, pierwszego zatowarowania. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 18 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Jeżeli zdarzy się, że pączkarnia nie przekroczy w danym miesiącu progu rentowności, to partner jest z opłaty zwolniony.

Cała przestrzeń lokalu jest przeznaczona na produkcję. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i aranżacyjny, pomaga we wdrożeniu procedury HACCP. Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia cukierniczego. Wszystkiego nauczy się na szkoleniach, organizowanych przez franczyzodawcę – zarówno przygotowywania pączków, jak i zasad ich sprzedaży i obsługi klienta.
Nie godzimy się na to, by franczyzobiorca był tylko inwestorem – podkreśla Łukasz Jarema. – Chcemy, by angażował się w codzienne życie pączkarni. Obecność biorcy może zwiększyć przychody punktu nawet o kilkadziesiąt procent.
Według licencjodawcy, zyski można osiągać wypracowując obroty od 30 tys. zł miesięcznie. Z doświadczeń wynika, że najwyższą sprzedaż punkty mają przez pierwsze trzy miesiące działalności. Później zwykle obroty stabilizują się na stałym poziomie.


POPULARNE NA FORUM

Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Kafejka w małym mieście

Przyda się odpowiednie akcesorium kuchenne, zastanów się nad tym od Dajar.pl, wygląda solidnie

17 wypowiedzi
ostatnia 10.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana. Z jednej strony branża cateringowa jest teraz bardzo modna, z drugiej dochodowa, z trzeciej spora konkurencja. Trzeba by...

20 wypowiedzi
ostatnia 26.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019