Sekret tkwi w ludziach

Henryk Wiewióra prowadzi franczyzowe sklepy pod szyldami Greenpoint oraz 5-10-15. W licencyjnym biznesie „siedzi” już od blisko dekady. Jego zdaniem dzięki współpracy ze znaną marką sukces jest w zasięgu ręki, a najbardziej ceni sobie depozytowy model rozliczeń, jaki stosują jego franczyzodawcy. Polega on na tym, że towar aż do momentu sprzedaży klientowi pozostaje własnością franczyzodawcy. Franczyzobiorca wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Dla mnie jest to kluczowy atut współpracy na licencji. Nie muszę martwić się o niesprzedany towar, bo wiem, że franczyzodawca go ode mnie odbierze. Gdybym zaopatrywał się na własny rachunek, ponosiłbym ryzyko wynikające np. z nietrafionych kolekcji. A tak dobór asortymentu nie jest moim zmartwieniem, całkowicie polegam w tym zakresie na franczyzodawcy – mówi przedsiębiorca.
Pierwszy krok do zysków w handlu odzieżowym to znalezienie odpowiedniej lokalizacji. Jak podkreśla Henryk Wiewióra, szczególnie ważne jest, by lokal był widoczny i łatwo dostępny, szczególnie jeśli zamierzamy handlować ubrankami dziecięcymi.
– W takim przypadku sklepy na piętrze odpadają, są absolutnie poza zasięgiem matek z wózkami – tłumaczy. Niewątpliwym atutem okaże się natomiast parking.
Dobra lokalizacja to podstawa, ale zbudowanie trwałego biznesu nie uda się bez stworzenia zespołu pracowników z prawdziwego zdarzenia. Nawet najlepsza licencja na biznes może w praktyce nie przynieść zamierzonych rezultatów, jeśli firmę powierzymy niewłaściwym osobom.
– Każdy, kto myśli, że uda mu się w pojedynkę poprowadzić taki biznes, jak sklep odzieżowy, powinien od razu dać sobie spokój. Ja jako właściciel regularnie bywam we wszystkich swoich sześciu sklepach, ale nie ma przecież fizycznej możliwości, bym był w nich bez przerwy i to jednocześnie! Dlatego uważam, że personel jest najważniejszy i powinien być dobrze wynagradzany – mówi Henryk Wiewióra.
Według niego w sklepie powinno być zatrudnionych co najmniej dwóch pracowników na jedną zmianę. W przeciwnym razie narażeni są na przemęczenie, co z kolei odbija się na jakości obsługi klienta. Franczyzobiorca zatrudnia wszystkich na umowę o pracę. Tłumaczy, że tymczasowe formy zatrudnienia i umowy zlecenia są dla niego ryzykowne – nigdy nie wiadomo, kiedy pracownik „rzuci papierami”.
– Trzeba przyłożyć się do rekrutacji i znaleźć osoby rezolutne, z werwą. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że kondycja biznesu wprost zależy od kondycji pracownika – dodaje.
Henryk Wiewióra szacuje, że uruchomienie każdego ze sklepów kosztowało go mniej więcej 150-200 tys. zł. Kwota inwestycji powinna natomiast zwrócić się po upływie około pięciu lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...