Oprócz wyspy w sieci Toy Planet można otworzyć pełnowymiarowy sklep. Kwota inwestycji – według szacunków licencjodawcy – to 120 tys. zł.
Wtorek
23.01.2018
Toy Planet wprowadza nowy format. To oferta dla przedsiębiorców poszukujących konceptów z niższą kwotą inwestycji.
 

Marka Toy Planet jest obecna na rynku zabawkarskim już od 10 lat. Obecnie sieć liczy 39 sklepów. Franczyzodawca – firma Wojtex – postanowiła ożywić nieco koncept i sięgnąć po nowy format handlowy, czyli wyspy Toy Planet Baby.
- Wyspy handlowe z roku na rok zyskują na popularności. Biznes ten jest świetną propozycją dla przedsiębiorców, którzy poszukują tańszych rozwiązań inwestycyjnych. Co więcej, stoisko daje szansę na dotarcie do dużej liczby odbiorców – wyjaśnia Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. - Klienci oczekują, że oferta wysp będzie niejako uzupełnieniem asortymentu ze sklepów stacjonarnych. Dlatego stoiska Toy Planet Baby zaproponują im przede wszystkim zabawki edukacyjne i kreatywne znanych światowych marek, o wysokiej jakości wykonania oraz w pełni bezpieczne.

Format wysp jest przeznaczony do galerii handlowych. Przy stoisku o wielkości 9 m2 koszty inwestycji zaczynają się od 34 tys. zł. W tej sumie mieści się wykonanie samej wyspy (20 tys. zł), z meblami, oświetleniem i logo Toy Planet oraz jej zatowarowanie (koszt to ok. 1,5 tys. zł za m2).
- Wyspa, ustawiona w ciągu komunikacyjnym galerii, jest dobrze widoczna dla odwiedzających, zapewnia stały przepływ klientów – wylicza zalety tego formatu Wojciech Goduński. - Dużym atutem jest możliwość stworzenia atrakcyjnej ekspozycji, dostępnej z czterech stron, co jeszcze efektywniej przekłada się na sprzedaż. Kolejny plus to zdecydowanie niższe czynsze niż w przypadku sklepów stacjonarnych.

W sieci Toy Planet nadal można również otworzyć pełnowymiarowy sklep. W tym przypadku franczyzodawca także preferuje lokalizacje w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię od 50 do 200 m2. Kwota inwestycji – według szacunków licencjodawcy – to 120 tys. zł. Ani w przypadku otwarcia sklepu, ani też wyspy handlowej franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa, przy każdym formacie, wynosi 3 proc. od obrotu netto. Nie ma opłaty marketingowej.

Franczyzobiorcy przechodzą bezpłatne dwudniowe szkolenia z zakresu m.in. obsługi klienta i standardów wizualizacji. Otrzymują wsparcie licencjodawcy podczas przygotowywania i otwierania placówki oraz listę sprawdzonych dostawców asortymentu, wraz z wynegocjowanymi przez sieć rabatami i warunkami współpracy.