Bez taryfy ulgowej / Zanim Magdalena Różycka podpisała umowę agencyjną, musiała przejść proces rekrutacji. Z procedury nie zwalniało jej wcześniejsze zatrudnienie w BZ WBK, nawet na stanowisku dyrektora oddziału.
Środa
09.05.2018
Magdalena Różycka trzy lata temu zamieniła etat na własną firmę. Zanim otworzyła własny biznes pod szyldem BZ WBK, przez 11 lat pracowała w banku.
 

– Moja historia z BZ WBK zaczęła się od pracy na stanowisku kasjera. Później zostałam doradcą klienta, odpowiadając za sprzedaż kluczowych produktów. Kolejnym krokiem było stanowisko doradcy ds. kredytów hipotecznych i wreszcie zarządzanie siecią partnerską. Działałam na terenie województwa zachodniopomorskiego, gdzie miałam pod sobą 15 placówek. Nadzorowałam sprzedaż w poszczególnych punktach, jakość obsługi klienta oraz ogólne kwestie, które decydują o sprawnym funkcjonowaniu każdej placówki. Dodatkowym aspektem mojej pracy był rozwój sieci i rekrutacja nowych partnerów – mówi Magdalena Różycka, partner BZ WBK.

Lata pracy na różnych stanowiskach były solidnym źródłem wiedzy o banku. Dotyczy to szczególnie ostatniego etapu kariery na etacie Magdaleny Różyckiej. – Gdy w 2011 roku przeszłam do Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK, sieć licencyjna i oddziałów własnych przechodziły proces unifikacji. Placówki partnerskie zyskały nowe produkty dostępne wcześniej wyłącznie w oddziałach własnych oraz wygląd – niemal taki sam jak w oddziałach należących do centrali banku – mówi Magdalena Różycka.

Celem zmian było zminimalizowanie różnic między siecią licencyjną a własną. Jak podkreśla Magdalena Różycka, bardzo dobrze wpłynęły one na wizerunek sieci licencyjnej, wzmacniając też jej wiarygodność.
– Uczestniczyłam w procesie przebudowy sieci partnerskiej. Udział w nim dał mi ogromną wiedzę o koncepcie biznesowym BZ WBK, najważniejszych aspektach związanych z prowadzeniem placówki oraz całościowego spojrzenia na przedsięwzięcie, jakim jest franczyza bankowa. Na pewno to doświadczenie procentuje do dzisiaj i pomaga mi w osiąganiu celów już jako przedsiębiorca i właścicielka własnego biznesu – podkreśla.

Uważa jednak, że własna działalność, nawet w ramach konceptu, który się tworzyło, to co innego niż praca na etacie. – Na etacie odpowiadałam tylko za określony odcinek całego projektu. Jako właścicielka placówek bankowych odpowiadam za cały biznes: za sprzedaż, za realizację okresowych planów, za klientów, za pracowników i wreszcie za własne dochody, które są moim źródłem utrzymania. Własny biznes to zupełnie inna rzeczywistość – mówi Magdalena Różycka.

Przyznaje, że kiedy padła propozycja przejęcia placówek partnerskich, pojawił się strach i niepewność. Niemniej jednak przełamała obawy i podjęła nowe wyzwanie. Wchodziła przecież w koncept biznesowy, który współtworzyła. Miała więc powody, żeby zaufać licencjodawcy. – Bank od razu zaproponował mi przejęcie dwóch placówek partnerskich – w Policach i Złotowie. Punkt w Złotowie istniał od pięciu lat, natomiast w Policach od trzech. Mimo ich kilkuletniego stażu na rynku biznes osiągał słabe wyniki. Duże znaczenie ma tu fakt, że poprzedni partner prowadził również inną działalność i nie poświęcał wystarczająco dużo czasu swoim placówkom. A temu biznesowi trzeba oddać swoją  uwagę w 100 proc. – mówi Magdalena Różycka.

Nim jednak nowa partnerka podpisała umowę agencyjną, musiała przejść proces rekrutacji. Z procedury nie zwalniało jej wcześniejsze zatrudnienie w BZ WBK, nawet na stanowisku dyrektora oddziału, co było jej ostatnim zawodowym etapem pracy na etacie. Obowiązywały ją takie same zasady przyjęcia do sieci, jak każdego innego kandydata na franczyzobiorcę BZ WBK. – Musiałam przedstawić własną wizję naprawy i dalszego rozwoju biznesu. Zaczęłam od biznesplanu. Opisałam wszelkie założenia, które miały usprawnić funkcjonowanie placówek – mówi Magdalena Różycka. Reforma obejmowała przede wszystkim pracowników, system sprzedaży, obsługę klienta i system premiowy. – Siła biznesu tkwi w ludziach. Pracownicy muszą mieć jasne zasady regulujące ich pracę i wynagrodzenie – mówi Magdalena Różycka.

Nowa partnerka stworzyła własny system premiowania pracowników. Każdy z nich ma wyznaczane cele sprzedażowe, co pomaga właścicielce biznesu w realizacji planów okresowych założonych przez centralę banku. – Z jednej strony ja, jako pracodawca muszę mieć zaufanie do moich pracowników, z drugiej pracownik musi cieszyć się zaufaniem klientów i być otwartym na ich potrzeby – mówi partnerka BZ WBK. Z tego też powodu większość klientów placówek Magdaleny Różyckiej jest z polecenia. – Marketing szeptany się sprawdza, zawsze bowiem najbardziej liczymy się z opinią najbliższych – stwierdza.

Od trzech miesięcy partnerka BZ WBK jest też właścicielką placówki, która wcześniej była oddziałem własnym banku. Zarządzenie trzema punktami wymaga dobrej organizacji pracy i dobrego zespołu sprzedażowego. Bez tego trudno mówić o sukcesie.


Magdalena Różycka, partner BZ WBK / "Pracując na etacie w banku byłam odpowiedzialna za wykonanie określonych obowiązków. Jako właścicielka placówek bankowych odpowiadam za cały biznes – za sprzedaż, za realizację okresowych planów, za klientów, za pracowników i wreszcie za własne dochody, które są moim źródłem utrzymania".
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Co przed założeniem firmy?

To prawda studia nie są potrzebne, ważne żeby znać się na tym, co się robi. Ewentualnie otaczać się ludźmi, którzy mogą nam w czymś pomóc. Moja branża to pomoc ...

39 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Ranking kantorów online

Ja też mam konto i korzystam z giełdywalut - zdecydowanie najlepiej mi się sprawdza. a do tego ma zabezpieczenia jak w bankowości elektronicznej: szyfrowane łącze SSL...

29 wypowiedzi
ostatnia 01.01.2019
Co przed założeniem firmy?

Przed założeniem własnej działalności najlepiej skonsultować z dobrym prawnikiem, który pomoże załatwić wszystkie formalności, tak, żeby się później nie...

39 wypowiedzi
ostatnia 31.12.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

8 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018
Pośrednictwo leasingowe - z którą firmą nawiązać współpracę

Witajcie, ponieważ wiele lat zajmowałem się leasingiem maszyn i pojazdów dla firm leasingowych chciałbym otworzyć własne pośrednictwo w tej branży. Wiem, że jest...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
W co inwestować

Może zainwestuj we własny biznes, np. kilka oddziałów franczyzowych w różnych miastach. Zatrudniasz pracowników, firma zapewnia szkolenia, system i know-how, a Ty...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
założenie Franczyzy banku

Franczyza Banku wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Tańszą opcją jest franczyza instytucji finansowej np. KredytOK, Fines, QS itp. Warto też zastanowić się,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018