Świetlana przyszłość franczyzobiorcy?
Pierwsza hurtowania Doko otworzyła się w Brodnicy, w województwie kujawsko-pomorskim. Na początku właściciele handlowali asortymentem elektrycznym, z czasem dołączyli też sprzęt oświetleniowy. Wtedy postanowili skorzystać ze wsparcia franczyzobiorców.
Serce przemysłu
W ciągu 20 lat od otwarcia pierwszej hurtowni sieć rozrosła się do ośmiu jednostek własnych i czterech we franczyzie. Zarówno w lokalach własnych, jak i partnerskich, można kupić materiały elektryczne i oświetleniowe. Właściciele proponują również pakiet usług – instalację i pomiary elektryczne, a także elektronikę przemysłową. Oferta asortymentowa Doko jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i do przedsiębiorstw: to głównie dzięki zakupom robionym przez firmy hurtownie Doko osiągają wyższy poziom sprzedaży.
Franczyzobiorca zainteresowany współpracą nie musi posiadać ani doświadczenia w branży, ani wiedzy biznesowej. Pomysłodawcy szukają osób gotowych do podjęcia nowego wyzwania, z głową pełną pomysłów na rozwój firmy.
– Przeprowadzamy partnera przez cały proces zakładania biznesu, od znalezienia odpowiedniego miejsca na hurtownię, do oficjalnego otwarcia. Pomagamy mu w wyborze działki o minimalnej wielkości 250 m2, gdzie stanie magazyn i punkt sprzedaży. Stawiamy na lokalizacje poza centrum miast, w strefach przemysłowych – mówi Natalia Betlejewska z Hurtowni Doko.
Franczyzodawcy biorą udział w zatrudnieniu i przeszkoleniu pracowników. Wspólnie z nowym partnerem wyposażają hurtownię w sprzęt komputerowy i biurowy oraz towar. Zatowarowanie hurtowni w produkty od dostawców z kraju i z zagranicy odbywa się na poziomie całej sieci. W ramach umowy licencyjnej franczyzobiorcy otrzymują dostęp do oprogramowania do obsługi zamówień i baz danych. Mogą liczyć również na pomoc informatyka, grafika i specjalisty od rozwoju firmy.
Marża do podziału
W zakres obowiązków franczyzobiorcy wchodzi ubezpieczenie lokalu. To jeden z kluczowych elementów inwestycji w hurtownię. Do pozostałych wydatków na starcie biznesu zalicza się zakup komputerów i materiałów biurowych, a także kamer. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy. Całkowity koszt inwestycji sięga 50 tys. zł. Jak twierdzą przedstawiciele Doko zwrotu można spodziewać się po trzech miesiącach od oficjalnego otwarcia hurtowni. Umowa licencyjna nie przewiduje opłaty wstępnej na rzecz franczyzodawcy. Partnerzy muszą pokryć natomiast opłatę za korzystanie z oprogramowania do obsługi zamówień i bazy danych. Na koniec każdego miesiąca podliczana jest sprzedaż, a biorca i dawca licencji franczyzowej dzielą się po równo uzyskaną marżą ze sprzedaży.
Wraz z rozpoczęciem działalności kolejnego partnera, franczyzodawca udziela mu wsparcia marketingowego. Umieszcza informację o nowej hurtowni na oficjalnej stronie internetowej przedsiębiorstwa, a także na banerach i ulotkach. Po stronie dawcy licencji na biznes leży również dostarczenie materiałów reklamowych do każdego franczyzobiorcy. Rolą partnera jest lokalna promocja hurtowni i jej usług.
Właściciele hurtowni Doko aktualnie poszukują współpracowników na wschodzie kraju. Zanim podpiszą umowę, chcą usiąść z kandydatem na franczyzobiorcę do negocjacji przy wspólnym stole. – Jeśli osoba zainteresowana franczyzą mieszka bliżej niż 300 km od Brodnicy, jesteśmy gotowi do niej podjechać i ustalić warunki współpracy – przekonuje Natalia Betlejewska.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.