Towar musi rotować
Skąd pomysł, aby zbudować sieć sklepów z odzieżą używaną?
O wszystkim zdecydował popyt. Oprócz hurtowni z odzieżą używaną otworzyłam własny sklep, potem kolejne, a na końcu zorientowałam się, że sama nie dam rady tego ciągnąć. Muszę mieć czas dla rodziny, dla siebie. U mnie musi być porządek i jeżeli sklep należy do mnie, spędzam w nim nieskończoną ilość czasu, aby osobiście dopiąć wszystko na ostatni guzik.
Czy franczyzobiorcy od razu dopisali?
Tak, zainteresowanie było ogromne już od początku Ale nie od razu wszyscy zrozumieli ideę tego biznesu. Pierwsze osoby, które zapraszałam do własnego sklepu oczekiwały, że albo będę oddawać franczyzobiorcom towar spod lady lub obawiały się, że dopiero to, czego nie sprzedam u siebie wyślę do nich. Ale w końcu franczyza rozwinęła się w sieć 12 sklepów w całej Polsce i cały czas otwieramy kolejne. Dzięki temu mogłam zrezygnować z prowadzenia własnego sklepu. Obecny stan zarządcy franczyzy odpowiada mi znacznie bardziej. Spotkania w biurze są ogromną przyjemnością, poznaję świetnych ludzi, mamy wiele czasu na rozmowy. Gdy prowadziłam własny sklep nie było na to czasu.
Jaka jest zasada dostarczania towarów do sklepów?
Dawniej była to zasada 1 tona towaru na 100 m2 sklepu, gdy część się sprzedała, dosyłałam kolejną partię ubrań. Obecnie obowiązuje opcja całkowitej wymiany towaru już w momencie sprzedaży 40 proc. zatowarowania sklepu. Czyli 60 proc. zostaje, a ja już wymieniam całość. W dodatku nie określam czasu, w jakim sprzedaż ma nastąpić. Nasza sieć to tzw. franczyza miękka – franczyzobiorca nie ma obowiązku trzymać się sztywnych reguł, nie narzucam, jak ma być prowadzony sklep.
Kto się najlepiej sprawdza w tym biznesie?
Na pewno doskonale prowadzą sklepy ludzie pracowici i zaangażowani. Trzeba mieć wysoką motywację i siłę, żeby właściwie doglądać biznesu, przez który przewija się duża liczba klientów. Na szczęście jest wielu przedsiębiorców, którzy chcą dobrze zarobić i nie boją się pracy. W najbliższym czasie otwieramy 4-5 nowych sklepów. Błędy, na które uczulam przedsiębiorców to zbyt wysoka cena ubrań. Klient, który za podobne pieniądze może kupić ciuch w popularnej sieciówce, raczej nie będzie szukał czegoś używanego w tej samej cenie.
Z jakimi kosztami musi liczyć się franczyzobiorca?
Na początek trzeba mieć 10 tys zł. Przedsiębiorca musi także dysponować lokalem o powierzchni sprzedażowej od 50 do 200 m2 z dodatkowym zapleczem magazynowym. Nie wymagamy za to doświadczenia w branży odzieżowej, ale mile widziane jest doświadczenie w handlu.
Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?
Przede wszystkim dostarczamy starannie wyselekcjonowany towar wysokiej jakości w najlepszej cenie. Gwarantujemy także terminowość dostaw i dogodne warunki rozliczeń. Każdy przedsiębiorca ustala z nami indywidualnie wyłączność terytorialną. Oczywiście zapewniamy również wsparcie marketingowe, doradztwo, szkolenia dla personelu i menedżerów. Pomagamy też w uzyskaniu dofinansowania ze środków pomocowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej.
Rozmawiała Joanna Konieczna

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Polki coraz chętniej ubierają się w second handach. Jak otworzyć taki sklep?
Czy da się założyć firmę za nieduże pieniądze? Oczywiście! We wrześniowym numerze "FRANCHISING" przedstawiamy sprawdzone pomysły na biznes we franczyzie za rozsądną kwotę.
Franczyzodawca Family Shop chce nawiązać współpracę z mobilnymi hurtownikami.
Franczyzobiorcy Family Shop uzupełniają towar co dwa tygodnie. W handlu odzieżą używaną duża rotacja asortymentu to podstawa.
Właścicielka konceptu Family Shop dała potencjalnym franczyzobiorcom wybór. Własny sklep mogą otworzyć bez konieczności uiszczania opłaty franczyzowej. Co tracą, a co zyskują?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
A chciałabyś sprowadzać odzież czy raczej coś swojego produkować?
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Ja myślę, że warto :)
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Jeśli czujesz się w tym dobrze, masz sprecyzowany plan i wiesz, jak to zrobić — dlaczego nie! Jeśli natomiast nie do końca wiesz, a z pytań wnioskuję, że chyba tak...
Sklep Medicine oraz ich okropne zachowanie względem klienta
Nie spotkałam się nigdy z takim postępowaniem. Co konkretnie było przyczyną odmowy?
Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich
Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?