Liga Mistrzów na Targach Franczyza
Targi Franczyza to największe wydarzenie na rynku franczyzy w Europie Środkowej i Wschodniej, organizowane już od kilkunastu lat. Podczas tegorocznej edycji przedsiębiorcy będą mogli wybierać spośród około 200 marek franczyzowych, wystawiających się na dwóch poziomach Pałacu Kultury i Nauki. Wśród nich oczywiście nie zabraknie tych największych – gigantów polskiej i światowej franczyzy, z wielu różnych branż.
Restauracja a może sklep?
Tradycyjnie najliczniej reprezentowaną branżą jest gastronomia. Swoje stoiska na targach mają m.in. tak znane brandy, jak Subway (stoiska nr 6.10,6.12,6.14) – międzynarodowa sieć, licząca na całym świecie już ponad 40 tys. restauracji czy Domino’s Pizza (stoisko 5.11,5.13) – światowy lider w dostawie pizzy, która ma na koncie ponad 11 tys. lokali w 75 krajach. Także globalny zasięg ma sieć lodziarnio-kawiarni Cart d’Or Cafe (stoisko 6.23), która na polskim rynku rozwija się już od 1998 roku. W gastronomii nie zabraknie jednak także naszych krajowych konceptów. Wśród tych najbardziej rozpoznawalnych są chociażby pijalnie czekolady E. Wedel (stoisko 6.13), czy Lodolandia – największa polska sieć mobilnych lodziarni (stoiska 6.20, 6.22, 6.24). Na tych, którzy szukają pomysłów na niedrogi biznes, czeka np. stoisko Biesiadowa (6.04) – sieci, która może się pochwalić liczbą blisko 120 pizzerii w całej Polsce.
Wielkim nieobecnym tych targów będzie natomiast McDonald’s.
– Co roku jesteśmy obecni na Targach Franczyza i bardzo sobie cenimy udział w tej imprezie – podkreśla Monika Dabrowska, franchising menedżer McDonald’s Polska. – Niestety w tym roku – dokładnie w tym samym terminie, gdy odbywają się targi – organizujemy spotkanie z naszymi franczyzobiorcami i w związku z tym nie możemy pojawić się w Pałacu Kultury i Nauki. Mam natomiast nadzieję, że na przyszłorocznych Targach Franczyza nas nie zabraknie.
Znane marki reprezentują w tym roku także branżę spożywczą. Osoby zainteresowane otwarciem własnego sklepu będą mogły wybierać między takimi szyldami, jak m.in. Carrefour (stoisko 1.01), Groszek (stoisko 1.12) czy Żabka (stoisko 1.02). Na kandydatów na franczyzobiorców będą też czekać przedstawiciele Grupy Muszkieterów, którzy mają do zaoferowania franczyzę supermarketów spożywczych Intermarche lub z branży dom i ogród czyli Bricomarche (stoisko 1.21). W tym ostatnim segmencie rynku działa też sieć PSB Mrówka (stoisko 1.35), która liczy już 285 placówek, ale ciągle ma apetyt na więcej.
Moda i uroda
Branża kosmetyczna oraz beauty przeżywają dobry okres – warto więc zastanowić się nad inwestycją w ten segment rynku. Może to być np. wyspa z lakierami i akcesoriami do manicure hybrydowego. W Pałacu Kultury i Nauki będzie okazja do rozmowy z franczyzodawcami, którzy w tej dziedzinie zdominowali polski rynek, czyli NeoNail (stoisko 1.13) oraz Semilac (stoisko 1.15). Dla tych, którzy myślą o szerszym zakresie działalności dobrą propozycją może być otwarcie sklepu kosmetycznego pod szyldem Kontigo (1.09), które właśnie szturmem wchodzi do dużych miast. Branżę beauty reprezentuje natomiast m.in. marka Yasumi, która w Polsce ma już ponad 100 gabinetów kosmetycznych. Franczyzobiorcom oferuje kilka możliwości współpracy i kilka brandów – o szczegóły będzie można zapytać osobiście przy stoisku 3.24. A jeśli o pięknie mowa, to na Targach Franczyza nie zabraknie też największej w Polsce sieci centrów dietetycznych, czyli Nature House (stoisko 3.01). Ci, którzy są gotowi na droższą inwestycję, będą mogli porozmawiać o otwarciu salonu z biżuterią z przedstawicielami marki W. Kruk (stoisko 1.20).
Mocną reprezentację ma także w tym roku branża modowa. Wystarczy wspomnieć chociażby o jednej z najsłynniejszych światowych marek, jaką jest Pierre Cardin (stoisko 1.28). Krajowych franczyzodawców reprezentują m.in. firmy z tak długą tradycją, jak Vistula i Wólczanka (stoisko 1.14) czy najbardziej znana polska marka pończosznicza, czyli Gatta (stoisko 1.31).
Na Targach Franczyza nie zabraknie również mody dziecięcej. O warunki otwarcia sklepu pod szyldem 5.10.15 będzie można zapytać na stoisku 1.07. Biznesy, które kierują swoją ofertę do dzieci mają zresztą o wiele szerszą reprezentację, zwłaszcza w branży edukacyjnej. Jedną z najmocniejszych światowych marek jest tu na pewno Helen Doron (stoisko 3.41) – sieć szkół języka angielskiego, która na świecie ma już 1 tys. placówek.
Zarobić na finansach
Będzie w czym wybierać także w branży finansowej. Ofertę współpracy przedstawi PZU (stoisko 3.13) – najbardziej rozpoznawalną polską marką ubezpieczeniową. Nie zawiodą się także osoby zainteresowane otwarciem własnej placówki bankowej. Na Targach Franczyza będą mogły porównać oferty m.in. takich sieci, jak Eurobank (stoiska 7.12, 7.14), Credit Agricole (stoisko 7.10), Getin Bank (stoiska 7.05, 7.07) czy Nest Bank (stoiska 7.11, 7.13).
Targi Franczyza 2018 potrwają od 18 do 20 października. Kandydaci na franczyzobiorców mają więc trzy dni, by dokładnie zapoznać się z ofertą wszystkich wystawców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...