Franczyza w modzie
Obie modowe marki należą do Grupy Vistula (oprócz nich grupa jest też właścicielem brandu Deni Cler oraz marki jubilerskiej W.Kruk; obecnie jest w ostatniej fazie fuzji z firmą Bytom). Pod szyldem Vistuli działa 139 salonów (w tym 50 franczyzowych) oraz 134 butiki Wólczanki (w tym 42 franczyzowe).
– W tym roku otworzyliśmy dziewięć salonów Vistuli oraz sześć butików Wólczanki, do końca 2018 planujemy jeszcze kolejnych 10 otwarć – mówi Ewa Piwowarczyk, menedżer ds. franczyzy Vistula Group. – Obecnie poszukujemy partnerów biznesowych, którzy gotowi są do prowadzenia własnego salonu w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.
Placówki franczyzowe obu marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod tymi szyldami. Preferowaną lokalizacją są centra handlowe.
– Przede wszystkim ze względu na wygodę naszych klientów, łatwy dojazd i dostęp do szerokiego asortymentu, jaki oferują galerie – wyjaśnia Ewa Piwowarczyk. – Nasi klienci, wybierając jeden z produktów z naszej oferty, czy jest nim garnitur czy też koszula, często poszukują jeszcze produktów uzupełniających ich out fit.
Przewidywana suma inwestycji dla salonu Vistuli wynosi maksymalnie 2,9 tys. zł za 1 m2. W przypadku butiku Wólczanki to o 1 tys. zł więcej, czyli 3,9 tys. zł za 1 m2. Na salon Vistuli potrzebny jest lokal o metrażu 90-130 m2. Dla sklepu Wólczanki wymagany metraż to 25-40 m2.
– Największym i jednym z najbardziej istotnych wyzwań podczas uruchamiania salonu jest negocjacja odpowiedniej stawki czynszowej w centrach handlowych – nie ukrywa Ewa Piwowarczyk. – W tym zakresie przyszły franczyzobiorca może liczyć na wsparcie ze strony spółki.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia pomoc w znalezieniu lokalizacji i gotowy project aranżacji wnętrza. Oprócz tego także m.in. sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, system szkoleń, wsparcie marketingowe, dostęp do narzedzi sprzedażowych, opiekę regionalnego menedżera sprzedaży.
– Franczyzobiorcy zobowiązani są do prowadzenia salonów oraz butików zgodnie z naszymi standardami. Zależy nam, aby punkty franczyzowe nie odbiegały profesjonalizmem od naszych salonów firmowych – podkreśla Ewa Piwowarczyk. – W zamian za współpracę partnerowi oferujemy prowizję od sprzedaży, w wysokości nie mniej niż 30 proc. od obrotu miesięcznego.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.