Gdzie najlepiej? / Ship Center szuka potencjalnych franczyzobiorców w miejscowościach powyżej 3 tys. osób.
Środa
03.04.2019
Ship Center chce zbudować sieć franczyzową na Litwie, w Łotwie i Estonii. Dla polskich franczyzobiorców firma przygotowała nowy wariant współpracy.
 

W ofercie Ship Center są przesyłki krajowe i międzynarodowe, cyfrowe i wielkoformatowe wydruki, gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania. Aby dotrzeć do klienta na czas, Ship Center nawiązało współpracę z 12 firmami kurierskimi i spedycyjnymi, m.in.: UPS, DPD i DHL. Przedsiębiorstwo dostarcza usługi zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Z usług poligraficznych korzystają głównie firmy, a z kurierskich małe i średnie przedsiębiorstwa oraz konsumenci indywidualni. Franczyzobiorca Ship Center z powodzeniem może prowadzić oba profile firmy lub skoncentrowac się na jednym. Jak podkresla franczyzodwaca, wszystko zależy od zapotrzebowania lokalnych klientów oraz ambicji franczyzobiorcy. 

Sukces sieci zmotywował franczyzodawcę do poszerzenia działalność o rynki zagraniczne. 

– Pomysł rozwoju sieci poza granicami Polski pojawił się już jakiś czas temu. Rynki wschodniej, jak i zachodniej Europy stale notują wzrost usług kurierskich. Również nasza działalność związana z poligrafią ma się całkiem dobrze. Ponieważ Litwa, Łotwa i Estonia nie mają podobnej sieci na rynku, postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Chcemy znaleźć masterfranczyzobiorców, którzy będą rozwijać naszą sieć. Działalność zaczynamy na terenie Litwy, a potem sukcesywnie będziemy ją rozwijać na Łotwie i w Estonii – mówi Łukasz Osyra, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Ship Center.

Franczyzodawca przyszłym partnerom z Litwy, Łotwy i Estonii stawia konkretne wymagania.  Na pewno muszą być to osoby doświadczone w prowadzeniu biznesu. Potrzebujemy franczyzobiorców, którzy doskonale znają rynek lokalny oraz potrzeby miejscowych klientów i wykazują się przedsiębiorczością – dodaje Osyra. Kwota inwestycji w przypadku masterfranczyzy jest wyższa, niż w przypadku kupna pojedynczej licencji franczyzowej w Polsce. – Przy masterfranczyzie dochodzą dodatkowe koszty za sprzęt komputerowy i poligraficzny oraz założenie portalu na wzór polskiego. W związku z tym szacujemy, że potrzeba 7-30 tys. euro netto na inwestycję  zapewnia.

Sieć Ship Center obecnie może pochwalić się 80 placówkami franczyzowymi w Polsce. W odróżnieniu od wymagań wobec zagranicznych franczyzobiorców, franczyzodawca nie oczekuje doświadczenia w biznesie od krajowych przedsiębiorców. A to dlatego, że jest w stanie zapewnić im serię szkoleń. 

– Naszym franczyzobiorcom oferujemy potrzebne szkolenia w zakresie prowadzenia biznesu. Najistotniejsze są dla nas motywacja do pracy oraz chęć założenia własnej działalności gospodarczej. Oczywiście konieczny jest również kapitał inwestycyjny, który waha się od 10 do 23 tys. zł. Kwota jest zależna od stanu lokalu – tłumaczy Osyra.

Optymalny lokal na placówkę Ship Center ma od 15 do 50 m2. Powinien znajdować się w mieście zamieszkałym przez co najmniej 3 tys. mieszkańców, mieścić się na parterze, w pobliżu parkingu, aby łatwo było przywieźć i wyładować paczki. 

W ramach pakietu franczyzowego, franczyzodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in.  komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.

Zmiany na korzyść 

Niehandlowe niedziele dla wielu przedsiębiorców sa sporym problemem. Mniejsze zyski odbiły sie na wielu branżach, ale nie na kurierskiej.  Popyt na przesyłki kurierskie cały czas rośnie. Po wprowadzeniu niehandlowych niedziel, klienci częściej kupują przez internet, a następnie zamawiają kuriera, który im tę przesyłkę dostarczy – zwraca uwagę Osyra.

Właśnie ze względu na spory popyt na usługi, sieć już rok temu zdecydowała się na urozmaicenie działalności o wariant partnerski.

 To szansa dla lokalnych przedsiębiorców, którzy chcieliby poszerzyć swoją działalność o dodatkową usługę. Naszym franczyzobiorcom również umożliwamy rozwój. W danym regionie jeden biorca licencji może mieć kilka placówek. Ten model świetnie się sprawdza. Franczyzobiorca dostaje wyłączność na prowadzenie biznesu na rynku lokalnym. Oczywiście jest to możliwe, jeśli doskonale zarządza już istniejącą placówką – mówi Łukasz Osyra. 


Na tropie lokalu / Optymalny lokal na placówkę Ship Center ma od 15 do 50 m kw.

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021