Marcin Ujejski, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Blue Timber / "Sklepy DrewnodlaDomu chcemy otwierać w bliskiej okolicy miast wojewódzkich. Nie muszą być w samym mieście, ale ważne, by miejsce, w którym stanie sklep było dobrze z nim skomunikowane, z łatwym dojazdem".
Poniedziałek
08.04.2019
Licencjobiorca marki DrewnoDlaDomu może sam sfinansować otwarcie sklepu lub skorzystać ze wsparcia franczyzodawcy.
 

W sklepach DrewnoDlaDomu można kupić materiały z drewna i akcesoria do drewna, m.in. drewno konstrukcyjne, budowlane, elewacyjne, deski tarasowe, tarcicę, środki do impregnacji, akcesoria podłogowe. Marka ma obecnie dwa salony własne i podjęła decyzję o dalszym rozwoju poprzez franczyzę.
– W tej chwili prowadzimy już pierwsze rozmowy z osobami zainteresowanymi naszą franczyzą – informuje Marcin Ujejski, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Blue Timber, franczyzodawcy marki DrewnoDlaDomu. – Chcemy otwierać placówki w bliskiej okolicy miast wojewódzkich. Nie muszą być w samym mieście, ale ważne, aby miejsce, w którym stanie sklep było dobrze z nim skomunikowane, z łatwym dojazdem.
Franczyzobiorca powinien dysponować działką o minimalnej wielkości 10 arów, z lokalem o powierzchni 50 m2, przeznaczonym na sklep.
– Resztę terenu zajmie parking, podjazd, plac do manewrowania samochodami. Całość powinna być ogrodzona i odpowiednio zabezpieczona – wyjaśnia Marcin Ujejski. – Mile widziana będzie też hala lub namiot przemysłowy, do przechowywania towaru.

Od kandydatów na licencjobiorców koncept oczekuje doświadczenia w zarządzaniu firmą, niekoniecznie w tej samej branży. Na początku przechodzą oni szkolenia, m.in. produktowe, sprzedażowe, marketingowe. Jeśli chodzi o wysokość inwestycji, to są dwie możliwości: albo franczyzobiorca finansuje ją w całości samodzielnie, albo wspiera go w tym licencjodawca. W pierwszym przypadku kwota potrzebna na start to od 300 do 500 tys. zł, z czego ok. 70 proc. przeznaczane jest na zakup towaru. W drugim przypadku franczyzobiorca inwestuje 150 tys. zł na opłatę licencyjną i adaptację lokalu, natomiast centrala zapewnia towar i organizuje zaplecze. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży.
– Wstępnie planujemy otwarcie jednego sklepu w każdym województwie, choć nie wykluczamy, że w niektórych przypadkach będzie miejsce dla dwóch placówek w danym rejonie – dodaje Marcin Ujejski.
Oprócz szkoleń, wparcia w wyborze lokalizacji i sfinansowaniu otwarcia placówki franczyzobiorcy mogą liczyć też m.in. na pomoc w dobraniu asortymentu, pełną obsługę księgową, wsparcie przy pozyskiwaniu klientów.


Drewniany asortyment / W sklepach DrewnoDlaDomu można kupić materiały z drewna i akcesoria do drewna, m.in. drewno konstrukcyjne, budowlane, elewacyjne, deski tarasowe, tarcicę, środki do impregnacji, akcesoria podłogowe.