Quiosque nagrodzony za jakość obsługi

Fachowa obsługa / W Quiosque dbamy o rozwój kierowniczek salonów. Dwa lata temu wystartowaliśmy z Akademią Menedżerki Quiosque. Zapraszamy nasze kierowniczki salonów na cykl profesjonalnych szkoleń.
Nagrodę otrzymują firmy reprezentuje najwyższe standardy obsługi. Starania Quiosque o zadowolenie klientek, zostały przez nie docenione.
 

Konsumenci już po raz dwunasty wybrali przyjazne firmy w Polsce. Wśród nich znalazła się marka Quiosque.   
Tak, nasza firma została uhonorowana tytułem Gwiazda Jakości Obsługi 2019. Quiosque od dawna stawia na najwyższą jakość obsługi klientów nieustannie szkoląc swoich pracowników i doskonaląc ich umiejętności sprzedażowe i doradcze. Zdobyta nagroda jest dowodem na to, iż podejmowane działania przynoszą rezultaty, a marka Quiosque reprezentuje najwyższe standardy obsługi.   

Proszę o krótki opis działalności i oferty firmy.
Spółka PBH, która jest właścicielem marki Quiosque, koncentruje swoją działalność na sprzedaży odzieży i akcesoriów  dla kobiet.

Gdzie prowadzicie państwo sprzedaż swoich produktów? Jak zbudowana jest sieć sprzedaży?
Obecnie posiadamy około 180 salonów w całym kraju, z czego połowa to sklepy franczyzowe. W naszej sieci większość franczyzobiorców stanowią firmy rodzinne posiadające jeden, dwa sklepy Quiosque. Prowadzimy także sprzedaż za pośrednictwem kanału on-line.

Co wyróżnia markę Quiosque na tle innych?   
Oprócz świetnego produktu, z pewnością jest to profesjonalna obsługa klientek, której uczymy w Akademii Menedżerki Quiosque. Szkolenie dedykujemy kierownikom sklepów franczyzowych. Klientki odwiedzające salony Quiosque mogą liczyć na profesjonalną poradę dotyczącą wyboru odpowiedniego rozmiaru, fasonu czy koloru odzieży, a także doboru dodatków. Przyjazna atmosfera sprawia, że zakupy są prawdziwą przyjemnością. Panie mają dostęp do pełnej gamy rozmiarów, od 36 do 48. W myśl hasła  „jesteśmy różne, jesteśmy piękne”, pokazujemy Polkom, że za pomocą drobnych modowych trików mogą wyglądać wspaniale, bez względu na typ sylwetki, rozmiar czy wiek. My podpowiadamy jak to zrobić. 

Czym dokładnie jest projekt Akademia Menedżerki Quiosque?
W Quiosque dbamy o rozwój kierowniczek salonów. Dwa lata temu wystartowaliśmy z Akademią Menedżerki Quiosque. Zapraszamy nasze kierowniczki salonów na cykl profesjonalnych szkoleń. Tworzymy niewielkie grupy, po to aby każda z uczestniczek miała okazję zastosować ćwiczone umiejętności podczas warsztatów. Wszystkie omawiane tematy są dopasowane do autentycznych sytuacji zawodowych występujących w pracy kierowniczki salonu. Jest to efekt współpracy Quiosque z doświadczoną trenerką, która doskonale zna specyfikę pracy w salonach marki. W Quiosque cieszymy się z każdej nowej kierowniczki, która awansowała na to stanowisko lub która wybrała nas jako swojego nowego pracodawcę.  

Do kogo jest skierowana oferta marki?
Klientki Quiosque to kobiety głównie w wieku 35+, mieszkające w średnich i dużych miastach. Przeważnie są to kobiety zamężne, posiadające dzieci, czynne zawodowo, często pracujące jako nauczycielki i urzędniczki. Klientki Quiosque poszukują ponadczasowej klasyki, ubrań eleganckich i funkcjonalnych zarazem. Panie przeważnie kupują ubrania na wiele okazji. Sukienka na przyjęcie weselne ma się również sprawdzić na przykład na kolacji ze znajomymi.

Czy wprowadziliście państwo ostatnio jakieś istotne zmiany w modelu funkcjonowania firmy?
Cały czas rozwijamy nasze kolekcje i oferujemy coraz szerszy asortyment. W ostatnim czasie rozbudowaliśmy linię dodatków i akcesoriów. Ma to odbicie w aranżacji sklepów, gdzie część przestrzeni została przeznaczona na ekspozycję tych właśnie produktów. Jest to kategoria produktowa, która rozwija się bardzo szybko, co jest w zgodzie z naszą strategią opartą na komplementarności. Ostatnio wprowadziliśmy do naszej oferty: rajstopy, buty, piżamy oraz bieliznę korygującą sylwetkę.

Bardzo dobry produkt wspomagany profesjonalną obsługą ze strony naszych doradczyń powoduje, że z roku na rok powiększamy bazę stałych klientek. Wiele z nich korzysta z naszego programu lojalnościowego czyli Klubu Kobiet Quiosque. Dzięki obecności w nim panie mogą liczyć na wiele przywilejów i spersonalizowane oferty.

Nadal dynamicznie rozwijamy nie tylko sieć sprzedaży, lecz także kanał internetowy. Pamiętamy jednak o stałej łączności ze sklepami stacjonarnymi  funkcjonalności omnichanellowe wprowadzamy stopniowo, aby oba kanały, online i offline  mogły rozwijać się w kontrolowany sposób. Nasza klientka dużo czasu spędza na stronie quiosque.pl ale głównie po to, aby zorientować się w asortymencie. Większość osób kupuje w sklepach stacjonarnych.

Czy wraz z rozwojem firmy zmieniła się również państwa klientka?
Przede wszystkim należy zauważyć zmianę w postrzeganiu siebie przez kobiety. Stały się one bardziej świadome swojej kobiecości, a zarazem  bardziej  wymagające. Dzisiejsza Polka ma wybór odzieży nie mniejszy niż mieszkanka Paryża czy Londynu. Przed wizytą w sklepie może sprawdzić ofertę w internecie, przeczytać opinię o marce, w końcu może kontaktować się z tą marką, a tym samym mieć wpływ na kolekcję. W każdym razie tak jest w przypadku Quiosque.

Gdzie szukają państwo franczyzobiorców i partnerów – w jakichś konkretnych miastach lub regionach Polski? W jakiej wielkości miastach?
Widzimy, że nasze klientki chętnie robią zakupy w sklepach zlokalizowanych blisko ich miejsca zamieszkania, w sklepach które znają, w których nie są anonimowe. Jako firma odpowiadamy na potrzeby naszych klientek. Chcemy być jak najbliżej nich. Realizujemy przyjętą przez nas strategię obecności zarówno w mniejszych, jak i większych centrach handlowych. Idealnie wpisuje się to w trend, który obserwujemy na rynku deweloperskim. Nadal powstaje wiele mniejszych galerii handlowych, które podkreślają lokalny charakter danego sklepu. Tam widzimy miejsce dla naszej marki.

Jakie warunki należy spełnić, aby być franczyzobiorcą Quiosque na jaką pomoc może liczyć państwa partner biznesowy?
Aby współpracować z Quiosque należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 90 do 150 m2, w mieście powyżej 25 tysięcy mieszkańców. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1 tys. zł do 2 tys. zł na 1 m2 netto.

Nasza pomoc dotyczy wielu obszarów i można ją uzyskać na każdym etapie inwestycji. Począwszy od doboru lokalizacji sklepu, negocjacji z centrum handlowym  jeśli zaistnieje taka konieczność  przez realizację projektu architektonicznego, pozyskanie zezwoleń budowlanych. Każdy franczyzobiorca może też liczyć na organizowane centralnie promocje, o których informacje są regularnie umieszczane w mediach. 

Zapewniamy także stałe zabezpieczenie oferty towarowej sklepu, bieżącą analizę sprzedaży oraz działania wspierające sprzedaż. Wiemy, że wielu potencjalnych partnerów odstrasza widmo stoku. Zapobiegamy temu poprzez minimalizację ilości oraz odbieranie niesprzedanego towaru po sezonie.

Jakie macie plany rozwoju marki na najbliższe lata?
Planujemy nadal rozwijać sieć sprzedaży w lokalizacjach, które zapewniają sukces biznesowy, bazując na profilu naszej docelowej klientki, czyli kobiety 35+. Oceniamy, że Quiosque docelowo może mieć około 250 sklepów. Nasza strategia zakłada osiągnięcie tego założenia w 2021 lub 2022 roku. Chcemy także rozwijać markę Quiosque przez wzbogacenie jej o nowy asortyment.


Agnieszka Krzywańska, dyrektor zarządu PBH / "Obecnie posiadamy około 180 salonów w całym kraju, z czego połowa to sklepy franczyzowe. W naszej sieci większość franczyzobiorców stanowią firmy rodzinne posiadające jeden, dwa sklepy Quiosque".