Zarabiaj na bieliźnie
Mark Esotiq to dziś rozpoznawalna marka bieliźniana w Polsce. Salony Esotiq znajdują się także za granicą. Zarówno własne, jak i franczyzowe.
Esotiq z powodzeniem rozwija się na polskim rynku. Początkowo w ramach struktury LPP, a od 2011 roku jako niezależna firma. Obecnie marka posiada 55 salonów własnych oraz 209 franczyzowych. Firma notuje dynamiczny rozwój sieci w Polsce oraz poza jej granicami – posiada salony na terenie Ukrainy i Niemiec, a także w Rosji, Mołdawii i Białorusi. Salony Esotiq znajdują się w galeriach handlowych większych miast, a także w mniejszych miejscowościach, gdzie otwierane są przy najlepszych ulicach handlowych.
Esotiq działa w oparciu o model depozytowy, zatem franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Przystąpienie do sieci na zasadzie franczyzy nie wymaga dużego kapitału. Jako jedyni nie pobieramy opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci.
Trzeba mieć doświadczenie w sprzedaży, żeby zostać waszym franczyzobiorcom?
Zapewniamy merytoryczną opiekę podczas całego okresu trwania umowy we wszystkich obszarach działania sklepu. Salon Esotiq mogą otworzyć osoby, które chcą samodzielnie prowadzić biznes, jak również te, które traktują go jako dodatkową inwestycję. Dla nas najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzony salon, dlatego doświadczenie w sprzedaży nie jest przez nas wymagane, choć nie ukrywam, że jest ono pomocne w prowadzeniu sklepu.
W jaki sposób wspieracie franczyzobiorców?
Poprzez szkolenie personelu, dzielenie się know-how oraz rozwój oferty produktów przy współpracy z wybitnymi specjalistami z branży mody. Marka zapewnia ciągłość obsługi – od aranżacji lokalu po bieżące wsparcie. Zakłada ono ciągłą współpracę danego salonu franczyzowego z regionalnym kierownikiem sprzedaży, który regularnie odwiedza sklep i raportuje każdą wizytę. Jesteśmy elastyczni względem indywidualnych pomysłów naszych partnerów, jeśli chcą angażować się na swoim lokalnym rynku w różne inicjatywy czy eventy.
Każdy salon Esotiq jest częścią sieci, zatem jego wygląd musi być zunifikowany. Czy koszty, które ponosi franczyzobiorca na starcie są związane z adaptacją lokalu zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy?
Tak. Partnerzy korzystają z usług projektantów franczyzodawcy w zakresie aranżacji ich lokalu. Nie pobieramy opłat za przystąpienie do sieci. Wymagana powierzchnia salonu wynosi od 50 m2 do 70 m2. Weryfikujemy lokalizację, którą proponuje franczyzobiorca, oceniamy jej potencjał. Wyposażenie lokalu wiąże się z wydatkiem w wysokości 800-900 zł za jeden metr kwadratowym, do tego dochodzi koszt adaptacji salonu zależny od jego stanu. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy.
Rozmawiała Maryla Pałasz
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...