Interes w dobrym stylu
Franczyzodawca Vistuli, Bytomia i Wólczanki szuka licencjobiorców w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie z markami Grupy Vistula współpracuje ponad 400 partnerów. – Placówki franczyzowe naszych marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod naszymi szyldami. Idealny franczyzobiorca to przede wszystkim osoba chętna do otwarcia salonu w centrum handlowym. Salony z naszymi markami otwieramy również w sklepach przyulicznych – mówi Katarzyna Piszczek, dyrektor ds. franczyzy Grupa Vrg. – Wybór padł na te lokalizacje, przede wszystkim ze względu na wygodę naszych klientów, łatwy dojazd i dostęp do szerokiego asortymentu, jaki oferują galerie. Klienci, wybierając jeden z produktów z naszej oferty, czy jest nim garnitur czy też koszula, często szukują jeszcze produktów uzupełniających ich out fit – tłumaczy Katarzyna Piszczek.
Wysokość kwoty inwestycji zależy od marki otwieranego salonu oraz stanu lokalu. Przewidywana kwota inwestycji dla salonu Vistuli wynosi maksymalnie 2,9 tys. zł za 1 m2. Dla butiku Wólczanki nie więcej niż 3,9 zł za 1 m2, natomiast dla salonu Bytom, nie przekracza kwoty 2,5 tys. zł za 1 m2. Franczyzodawca pobiera od partnera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości 10 tys zł.
Franczyzodawca ma konkretne wymagania dotyczące metrażu salonu dla poszczególnych marek. Dla marki Vistula preferowany jest lokal od 90 do 130 m2, dla marki Wólczanka idealny salon powinien mieć od 25 do 35 m2, natomiast dla marki Bytom od 80 do 120 m2. – Franczyzobiorcy zobowiązani są do prowadzenia salonów oraz butików zgodnie z naszymi standardami, zależy nam, aby punkty franczyzowe nie odbiegały wyglądem od naszych salonów firmowych – mówi Katarzyna Piszczek. Franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu lokalizacji oraz gotowy projekt aranżacji wnętrza. – W zamian za współpracę partnerowi oferujemy prowizję od sprzedaży rzędu nie mniej niż 30 proc. od obrotu miesięcznego – dodaje Katarzyna Piszczek.
W ramach pakietu franczyzowego franczyzodawca zapewnia sprzęt komputerowy i oprogramowanie, szkolenia, wsparcie marketingowe, dostęp do narzędzi marketingowych i sprzedażowych, wsparcie regionalnego dyrektora sprzedaży oraz opiekę visual merchandisera. – Największym i jednym z najbardziej istotnych wyzwań jest negocjacja odpowiedniej stawki czynszowej w centrach handlowych, dlatego w tym zakresie przyszły franczyzobiorca również może liczyć na wsparcie ze strony spółki – zapewnia Katarzyna Piszczek.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...