Zarabiać w podskokach
Pod marką Jump World działa w Polsce 12 parków trampolin. Dziewięć z nich we franczyzie.
– Na początku przyszłego roku otwieramy kolejny, w Ciechanowie. Na 2020 rok mamy poza tym podpisane jeszcze dwie umowy – mówi Zbigniew Macion z Jump World. – Rozpoczynamy też ekspansję zagraniczną. Mamy w planach otwarcia na Słowacji, w Czechach i we Włoszech.
Wbrew pozorom, jak zapewnia franczyzodawca, park trampolin to pomysł na biznes nie tylko w dużym mieście.
– Dobrze się sprawdzi już w powiatach, liczących 100 tys. mieszkańców – podkreśla Zbigniew Macion.
Minimalna powierzchnia hali, w której można otworzyć park trampolin to 400 m2. Założenie jest takie, że powinna jednorazowo zmieścić klasę liczącą 30 dzieci. Im większa hala (może mieć nawet do 4 tys. m2), tym bardziej mogą być rozbudowane atrakcje. Licencjodawca przyznaje, ze samodzielna budowa lub kupno hali nie jest opłacalne. Lepiej wynająć takie pomieszczenia. Powinny mieć wysokość min. 5,5 m (licząc od podłogi do pierwszej przeszkody u góry, np. belki czy klimatyzatora), być ogrzewane i mieć wentylację. Co ważne musi to być obiekt o przeznaczeniu handlowym lub usługowym (a nie magazynowym albo produkcyjnym). Miejsce musi mieć dobry dojazd komunikacją miejską i duży parking. Jump World zapewnia, że pomaga franczyzobiorcom w wyborze odpowiedniej lokalizacji na biznes i urządzeniu parku.
– Bierzemy na siebie prace projektowe, dostarczamy całe wyposażenie, zajmujemy się montażem urządzeń – wylicza Zbigniew Macion. – Szkolimy personel, zapewniamy całą niezbędną dokumentację, przygotowujemy pakiet ubezpieczeniowy, franczyzodawca otrzymuje dostęp do platformy on-line.
Koszty inwestycji właściciel konceptu szacuje na minimum 450 zł za 1 m2. Parki są podzielone na strefy tematyczne, takie jak m.in. koszykówka, siatkówka, basen z gąbkami, boisko do zbijaka, strefę gladiatorów, ściankę wspinaczkową, arenę główną, strefę „parkour”, tory przeszkód ninja.
– W mniejszych miastach nasze parki bardzo szybko zyskują popularność, często są jedyną atrakcją na weekendowe wyjścia czy zorganizowanie urodzin dla dzieci – dodaje Zbigniew Macion. – W większych miastach konieczne jest nieco inne podejście marketingowe. Np. w samej Warszawie jest obecnie dziewięć parków trampolin. Trzeba więc pomyśleć o atrakcjach, które nas wyróżnią. W stolicy mamy m.in. zjeżdżalnię na pontonach oraz tyrolkę, do której ustawiają się kolejki.
Franczyzodawca przyznaje, że z roku na rok rośnie liczba klientów, korzystających z parków trampolin. Ale jednocześnie zmniejsza się liczba miast, gdzie takich atrakcji jeszcze brakuje.
– Dlatego uważam, że konsolidacja na tym rynku jest nieuchronna – podkreśla Zbigniew Macion. – Duże firmy wchłoną te mniejsze i na rynku zostanie kilku dużych graczy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
Polska branża fitness rozwija się w szybkim tempie. Które franczyzy sprzedają licencję na biznes w tej branży? O tym przekonasz się 24-26 października w PKiN w Warszawie na Targach Franczyzy.
– Próg rentowności w studiu EMS jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w porównaniu z tradycyjnymi siłowniami i klubami fitness – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy in.Time.
Body Evolution proponuje franczyzobiorcom tańszą lub droższą opcję współpracy.
Insway proponuje biznes w branży wellness wykorzystujący terapie naturalne i nowoczesne technologie. Dla kogo jest ta franczyza i jakie są warunki współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Kup Botox, Odchudzanie i Wypełniacze Skórne w Polscea Kontakt +4915213457302
Kup Botox, Odchudzanie i Wypełniacze Skórne w Polscea Kontakt +4915213457302 Podnieś swoją pewność siebie dzięki Botoxowi, Odchudzaniu i Wypełniaczom Skórnym...
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...