Zarabiać w podskokach
Pod marką Jump World działa w Polsce 12 parków trampolin. Dziewięć z nich we franczyzie.
– Na początku przyszłego roku otwieramy kolejny, w Ciechanowie. Na 2020 rok mamy poza tym podpisane jeszcze dwie umowy – mówi Zbigniew Macion z Jump World. – Rozpoczynamy też ekspansję zagraniczną. Mamy w planach otwarcia na Słowacji, w Czechach i we Włoszech.
Wbrew pozorom, jak zapewnia franczyzodawca, park trampolin to pomysł na biznes nie tylko w dużym mieście.
– Dobrze się sprawdzi już w powiatach, liczących 100 tys. mieszkańców – podkreśla Zbigniew Macion.
Minimalna powierzchnia hali, w której można otworzyć park trampolin to 400 m2. Założenie jest takie, że powinna jednorazowo zmieścić klasę liczącą 30 dzieci. Im większa hala (może mieć nawet do 4 tys. m2), tym bardziej mogą być rozbudowane atrakcje. Licencjodawca przyznaje, ze samodzielna budowa lub kupno hali nie jest opłacalne. Lepiej wynająć takie pomieszczenia. Powinny mieć wysokość min. 5,5 m (licząc od podłogi do pierwszej przeszkody u góry, np. belki czy klimatyzatora), być ogrzewane i mieć wentylację. Co ważne musi to być obiekt o przeznaczeniu handlowym lub usługowym (a nie magazynowym albo produkcyjnym). Miejsce musi mieć dobry dojazd komunikacją miejską i duży parking. Jump World zapewnia, że pomaga franczyzobiorcom w wyborze odpowiedniej lokalizacji na biznes i urządzeniu parku.
– Bierzemy na siebie prace projektowe, dostarczamy całe wyposażenie, zajmujemy się montażem urządzeń – wylicza Zbigniew Macion. – Szkolimy personel, zapewniamy całą niezbędną dokumentację, przygotowujemy pakiet ubezpieczeniowy, franczyzodawca otrzymuje dostęp do platformy on-line.
Koszty inwestycji właściciel konceptu szacuje na minimum 450 zł za 1 m2. Parki są podzielone na strefy tematyczne, takie jak m.in. koszykówka, siatkówka, basen z gąbkami, boisko do zbijaka, strefę gladiatorów, ściankę wspinaczkową, arenę główną, strefę „parkour”, tory przeszkód ninja.
– W mniejszych miastach nasze parki bardzo szybko zyskują popularność, często są jedyną atrakcją na weekendowe wyjścia czy zorganizowanie urodzin dla dzieci – dodaje Zbigniew Macion. – W większych miastach konieczne jest nieco inne podejście marketingowe. Np. w samej Warszawie jest obecnie dziewięć parków trampolin. Trzeba więc pomyśleć o atrakcjach, które nas wyróżnią. W stolicy mamy m.in. zjeżdżalnię na pontonach oraz tyrolkę, do której ustawiają się kolejki.
Franczyzodawca przyznaje, że z roku na rok rośnie liczba klientów, korzystających z parków trampolin. Ale jednocześnie zmniejsza się liczba miast, gdzie takich atrakcji jeszcze brakuje.
– Dlatego uważam, że konsolidacja na tym rynku jest nieuchronna – podkreśla Zbigniew Macion. – Duże firmy wchłoną te mniejsze i na rynku zostanie kilku dużych graczy.

ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rozwijających się sieci klubów fitness w Polsce. Nasza misja to nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale także dostarczanie stabilnego i rentownego modelu biznesowego dla naszych franczyzobiorców.
– W sporcie i biznesie musisz wiedzieć, czego chcesz, jaki jest twój cel – mówi Piotr Rasiński, kulturysta i franczyzobiorca Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.