W dobrym sąsiedztwie
Najnowszy salon drzwi i podłóg Vox został otwarty w połowie listopada w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest połączony z salonem okien, po sąsiedzku działa także sklep z pokryciami dachowymi. Wszystkie należą do jednego właściciela.
– Zaczynaliśmy od salonu z ofertą pokryć dachowych, dzięki czemu poznaliśmy lokalny rynek i naszych klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie sklepu z oknami. Wtedy też doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście brakuje miejsca z ofertą dobrej jakości podłóg i drzwi. Stąd pomysł otwarcia salonu franczyzowego Vox – mówi Damian Gruszka, franczyzobiorca Vox i właściciel pozostałych sklepów. – Dzięki współpracy z marką Vox teraz już nie tylko zapewniamy dach nad głową oraz wysokiej jakości okna, ale także dbamy o bezpieczeństwo i komfort wewnątrz domu. Naszym celem jest zaoferowanie mieszkańcom regionu możliwie szerokiego pakietu rozwiązań, przydatnych podczas prac budowlanych.
W ofercie salonu jest ponad 70 modeli drzwi oraz wybór różnego rodzaju podłóg kilkunastu marek. Podobnie jak w każdym sklepie Vox klienci mogą też liczyć na wsparcie profesjonalnych konsultantów, którzy doradzą podczas wyboru produktów. Firma dysponuje też siecią certyfikowanych ekip montażowych.
Podobne rozwiązanie jak w Ostrowcu – czyli połączenie sklepów z różnym asortymentem z branży wykończeniowej – zastosowano dwa miesiące wcześniej w Nysie. Otwarty tam sklep Vox został połączony z salonem wyposażenia łazienek innej marki.
Marka Vox chce otwierać sklepy w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców. Szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokal na sklep najlepiej znaleźć w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Dzięki temu powstają małe branżowe centra handlowe – podobne jak np. w Ostrowcu. Lokal powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Pracownicy salonów przechodzą szkolenia, które przygotowują ich do profesjonalnej obsługi klienta.
– Doradca klienta jest w naszej branży szczególnie istotny. W specjalistycznych salonach bez fachowej pomocy klientowi jest tu niezwykle trudno podjąć właściwą decyzję – tłumaczy Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Dlatego prowadzimy szereg szkoleń produktowych oraz sprzedażowych, a szczególną wagę przykładamy do rozwoju kompetencji miękkich u doradców i kierowników sklepów.
Jak zapewnia franczyzodawca, z reguły sklepy stają się rentowne po 6-12 miesiącach od otwarcia.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.