Roślinne burgery w kolejnych miastach

Marcin Suski, menedżer ds franczyzy Krowarzywa / "Konsekwentnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce."
Piątek
13.12.2019
Krowarzywa właśnie otwiera swój 14. lokal. Jakie ma plany na kolejny rok?
 

Najnowszy lokal wegańskiej sieci burgerowni powstał przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Oprócz niego w tym roku marka uruchomiła też placówki w Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie, a w najbliższych planach ma otwarcie w Szczecinie.
– Konsekwentnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce. W 2020 planujemy otworzyć do 5 kolejnych lokalizacji i już w tej chwili jesteśmy największą siecią wegańską na rynku gastronomicznym w tej części Europy – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Obecnie szukamy partnerów i lokalizacji w Katowicach, Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu.
Oferta Krowarzywa przewiduje trzy różne formaty lokali: od małego typu „okienko” z zamówieniami na wynos (może też być to foodtruck), przez niewielki, ale klasyczny lokal z miejscami siedzącymi po dużą, przestronną restaurację z ogródkiem letnim. W zależności od wybranego formatu wymagana powierzchni to od 30 do 130 m2. Generalnie franczyzobiorca sam szuka lokalu, ale licencjodawca może mu w tym pomóc lub ocenić potencjał wybranego miejsca. 
– Znalezienie punktu, który będzie w najlepszej możliwej lokalizacji, ale również będzie generował jak najniższe koszty dla franczyzobiorcy jest dużym wyzwaniem – nie ukrywa Marcin Suski.
Minimalna kwota, potrzebna na inwestycję to 80 tys. zł. Opłata wstępna zależy od wielkości lokalu i zaczyna się od 9,9 tys. zł netto. 
– W ramach wsparcia, nasi partnerzy mają dostęp do pakietu szkoleń, oprogramowania, projektu lokalu oraz podręcznika operacyjnego, w którym wszystko jest dokładnie i rzetelnie opisane, tak aby nasz partner mógł przejść przez cały etap przygotowania jak najsprawniej – podkreśla Marcin Suski. 
– System szkoleń przygotowuje naszych partnerów do prowadzenia działalności biznesowej, ale również pokazuje pracę na każdym stanowisku, podczas bieżącej działalności lokalu, na naszym własnym przykładzie. Dodatkowo, jesteśmy z naszym partnerem w ciągłym kontakcie w trakcie przygotowań do otwarcia. To właśnie kontakt z żywą osobą, a nie z książką jest kluczem do sukcesu naszego i naszych partnerów.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. netto od obrotu (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie stała opłata to 7 proc. netto od obrotu). Franczyzodawca twierdzi, że lokale osiągają rentowność w trzecim miesiącu funkcjonowania, natomiast okres zwrotu z inwestycji to ok. 18 miesięcy. 
– Coraz więcej osób sięga po produkty roślinne i niekoniecznie jest to związane z radykalną zmianą diety, a raczej z chęcią spróbowania czegoś nowego, ciekawego, zdrowszego – mówi Marcin Suski. 
– Bardzo nas to cieszy, ponieważ od samego początku nie chcieliśmy się zamykać tylko w kręgach wegańskich, ale wyjść z naszą ofertą do wszystkich.


Format do wyboru / Oferta Krowarzywa przewiduje trzy różne formaty lokali.