Biznes na wsi odporny na pandemię
Pod szyldem Grene działają sklepy z asortymentem skierowanym do rolników. Obecnie marka ma 93 placówki franczyzowe i 75 własnych.
– Na tę wiosnę mieliśmy w planach kolejne nowe otwarcia oraz przekazania sklepów własnych w ręce franczyzobiorców. Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczna przesunęliśmy jednak te plany w czasie. Ale zrealizujemy je na pewno – mówi Joanna Poniedziałek, kierownik sprzedaży detalicznej marki Grene.
Zasady bezpieczeństwa
Wszystkie sklepy Grene w tej chwili pracują. Wprowadzono w nich różne środki bezpieczeństwa, m.in. zamontowane zostały osłony z pleksi na ladach, pracowników wyposażono w maseczki ochronne, przyłbice, w sklepach są dostępne rękawice i płyny do dezynfekcji.
– Przestrzegamy limitów dotyczących liczby klientów w sklepach – informuje Joanna Poniedziałek. – Poinstruowaliśmy personel jak się zachowywać w sytuacji, gdy klienci nie przestrzegają zasad, np. zachowania odpowiedniej odległości od siebie.
Kluczowa sprawa
A jak stan epidemii wpłynął na obroty?
– W marcu naprawdę wyszliśmy z całej sytuacji obronną ręką, jeśli chodzi o sprzedaż – podkreśla Joanna Poniedziałek. – W naszej branży to pogoda dyktuje rytm prac, a marzec był ciepły i rolnicy ruszyli na pola. Teraz prace polowe się zakończyły, a zaczął się sezon robót ogrodowych, które nie należą już do tych niezbędnych. Widać więc, że przychodzi mniej klientów i robią raczej podstawowe zakupy.
Część sklepów Grene umożliwia dostawy zakupów bezpośrednio do klientów, można też np. złożyć zamówienie przez telefon i do sklepu przyjechać tylko po jego odbiór.
– Kluczową sprawą jest dla nas obecnie zachowanie ciągłości dostaw do sklepów i rolników – dodaje Joanna Poniedziałek. – Niestety, wielu naszych dostawców zawiesiło swoją działalność. Dlatego szukamy alternatywnych źródeł. To kwestia, której poświęcamy najwięcej wysiłku.
Licencja na wsi
Grene otwiera sklepy w małych i średnich miejscowościach, głównie o charakterze typowo wiejskim, tam gdzie jest w pobliżu produkcja rolnicza. Potrzebny jest lokal z halą sprzedażową o powierzchni minimum 250 m2. Na wyposażenie trzeba przeznaczyć 200-250 tys. zł (choć ostateczne wydatki zależą od wielkości placówki), a na zatowarowanie 350-400 tys. zł. Nie trzeba jednak dysponować całą kwota już na starcie. Franczyzodawca oferuje długie terminy płatności (w przypadku wyposażenia nawet do trzech lat). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięcznie na marketing licencjobiorca płaci 1 proc. od obrotu. Franczyzobiorca przynajmniej w połowie musi zatowarowywać sklep, korzystając z autoryzowanych źródeł, czyli kupować towar od franczyzodawcy lub wskazanych przez niego dostawców. Jeśli z tych źródeł pochodzi ponad 80 proc. całego zatowarowania, to licencjobiorca jest zwolniony z miesięcznej opłaty franczyzowej.
WIZYTÓWKA MARKI GRENE
Sieć sklepów z asortymentem rolniczym.
- 93 placówki franczyzowe
- 75 sklepów własnych
- opłata wstępna 20 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.