Czas na powrót do gry
Jak sobie radzicie w nowej post-covidowej rzeczywistości?
Uważam, że nie można jeszcze mówić o post-covidowej rzeczywistości, bo żyjemy raczej w stanie zawieszenia. Z różnych stron dochodzą informacje, że na jesieni możemy spodziewać się nasilenia zachorowań na COVID-19. Przy czym raczej wykluczone jest kolejne całkowite zamknięcie gospodarki.
Poza tym w ramach licznych tarcz pomocowych dostępne są dla firm setki miliardów złotych, co bardzo pomaga w zachowaniu bieżącej płynności, ale też mocno zniekształca prawdziwy obraz rynku i jego konkurencyjność. W mojej ocenie dopiero na początku 2021 roku okaże się, kto na tym rynku jest mocny kapitałowo, kto ma silny zespół, kto ma odpowiednią ofertę, kto znalazł właściwą drogę i będzie się rozwijał.
Wyraźnie widać, że segment firm pożyczkowych ma duże problemy. Ale to nie tylko pandemia i jej skutki są przyczyną takiego stanu rzeczy. Odczuwalne zmiany zaczęły się już pod koniec 2018 roku, po upadku GetBack, co skutkowało koniecznością szukania innych form finansowania.
Teraz obserwujemy powrót niektórych firm pożyczkowych, ale bardzo ostrożny. Większych wolumenów można spodziewać się dopiero po wakacjach, a prawdziwy test bojowy będzie tak naprawdę w I kwartale 2021 roku.
Wiem, że to dla wielu agentów kredytowych to odległa perspektywa. Jednocześnie oferta banków też nie rozpieszcza. Ciągły spadek prowizji, a do tego regres na prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu. Niestety mówię to z wielkim smutkiem, bo przez ponad 15 lat pracowaliśmy nad stworzeniem profesjonalnego segmentu pośrednictwa, a przez zmienne i zaskakujące regulacje cofamy się do lat 90. Wierzę jednak, że niebawem przyjdzie czas konstruktywnych refleksji. Wrócimy na ścieżkę wzrostu i dalszego budowania tego segmentu, niezbyt lubianego politycznie, ale bardzo potrzebnego społecznie. Klienci szukają teraz kredytów, lokalna konkurencja jest trochę słabsza, więc to najlepszy czas na skuteczny powrót do gry.
Dlaczego warto współpracować z Fines właśnie teraz?
Jesteśmy firmą odpowiedzialną i stabilną finansową, a to w czasach burzliwych zmian jest kluczowe. Podstawowa oferta Fines, zarówno w zakresie kredytów bankowych, jak też pożyczek pozabankowych – pomimo niewielkiej podaży – i tak jest największa na rynku i stale ją rozbudowujemy.
Także pomimo przeprowadzonej w II kwartale reorganizacji spółki, nadal dysponujemy bardzo silną strukturą terenową w całej Polsce, a wsparcie sprzedaży w centrali jest jeszcze bardziej skuteczne. Do tego dochodzi praktycznie pełna oferta produktów uzupełniających, dostarczanych samodzielnie lub z wybranymi partnerami zewnętrznymi.
A co najważniejsze, nasza sieć franczyzowa: „Fines – Operator Bankowy”, licząca 200 punktów franczyzowych w całym kraju to obecnie największa niebankowa struktura sprzedaży kredytów i pożyczek w Polsce. To ogromny potencjał. Co ciekawe, w czasach „powirusowych” notujemy duże zainteresowanie ze strony byłych franczyzobiorców bankowych, którzy szukają partnera nie tylko z szeroką ofertą, która będzie dywersyfikować ich przychody, ale firmy, z którą mogą współpracować na równych i prostych zasadach.
W tej chwili ponownie analizujemy wszystkie możliwe opcje strategiczne, bo rynek „consumer finance” znalazł się w mocnym zakręcie, więc trzeba patrzeć szeroko, czego wyrazem jest m.in. nasza oferta: „7 Fines”.
Co to jest „7 Fines”?
Nasza strategia „7 Fines” to szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu agentowi. W jej skład wchodzą kredyty bankowe, pożyczki pozabankowe, finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing), kredyty samochodowe, kredyty hipoteczne, ubezpieczenia majątkowe i życiowe, instalacje fotowoltaiczne.
Kredyty bankowe, pożyczki oraz finansowanie dla firm to od początku nasza podstawowa i stała pozycja w ofercie, która generuje dla nas i naszych agentów większość sprzedaży. Nowością są natomiast kredyty samochodowe, które oferujemy od ponad roku. To dla nas nowy rynek. W tym roku przekonamy się, czy nadal rozwojowy.
Z kolei kredyty hipoteczne oferowane wspólnie z Alex T Great / Gold Finanse oraz ubezpieczenia wspólnie ze spółką CUK Ubezpieczenia, to nowa odsłona dostępnej u nas już od dawna oferty finansowej.
Bliska współpraca ze znanymi i doświadczonymi partnerami umożliwia nam szybkie i skuteczne wdrożenie nowych agentów do sprzedaży. A to jest kluczowe w czasach niepewności i spadku bieżących przychodów.
Ostatnia pozycja z „7 Fines”, może najbardziej zaskakująca, to instalacje fotowoltaiczne, które obecnie oferujemy wspólnie z jedną z największych firm na tym rynku – Stilo Energy SA. To rynek w początkowej fazie rozwoju, a do tego silnie rosnący – otwiera nowe możliwości, przynajmniej w perspektywie 3-5 letniej. Do tego powiązanie z kredytem na zakup oraz ubezpieczeniem instalacji PV gwarantuje klientom szybką i kompleksową obsługę.
Uważam, że najbardziej ryzykowny jest w tej chwili brak działania i czekanie na kolejne złote czasy na rynku consumer finance, które pewnie wrócą, ale za dłuższą chwilę. W tym czasie trzeba zbudować „drugą silną nogę” przychodów. W ramach ofert „7 Fines” wybór jest naprawdę duży.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA FINES
Operator sieci agencji kredytowych.
- 200 punktów franczyzowych
- przewidywana kwota inwestycji: 10 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.