Budowlanka ma się dobrze
Czy to dobry moment, aby otworzyć sklep w branży dom i ogród?
Bardzo dobry. Nasza branża oparła się pandemii. Sklepy, szczególnie te w mniejszych miejscowościach, osiągnęły w 2020 roku bardzo dobre rezultaty. Wynika to m.in. z faktu, że klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach, a my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale.
Macie też duże doświadczenie w branży.
Majster Budowlane ABC ma kilkadziesiąt lat doświadczenia w branży budowlanej. Od 2016 roku zrzeszamy w systemie partnerskim małe i średnie firmy. Obecnie to ponad 1 tys. hurtowni działających pod szyldem Majster Budowlane ABC oraz 57 marketów typu DIY (do it yourself czyli zrób to sam – przyp. red.), pod szyldami Pszczółka i Majster Profi.
Markety są otwierane w miastach powiatowych, miejscowościach gminnych, a nawet na wsiach. Przełożyliśmy dobre rozwiązania znane z wielkopowierzchniowych miejskich formatów na mniejsze powierzchnie i mniejsze rynki.
Szukacie franczyzobiorców, którzy chcieliby otworzyć markety Pszczółka. Jakie są oczekiwania wobec kandydatów?
Chętnie nawiązujemy współpracę z przedsiębiorcami, którzy już działają w branży – tak jest często w przypadku hurtowni zrzeszonych pod szyldem Majster Budowlane ABC. Ale poszukujemy szukamy też nowych inwestorów, którzy chcą otworzyć market budowlany od podstaw.
Markety Pszczółka można otwierać w dwóch formatach. Standardowy ma powierzchnię od 500 do 2 tys. m2. Na format Ekspres potrzeba min. 200 m2. W każdym przypadku dodatkowo potrzebne jest też miejsce na zewnętrzną ekspozycję. Franczyzobiorcy zgłaszają się do nas z propozycją lokalizacji, a my ją weryfikujemy. Ale zamierzamy też pomagać partnerom w wyszukiwaniu atrakcyjnych miejsc na sklepy.
Z jaką inwestycją trzeba się liczyć?
Koszt wyposażenia w regały to średnio 350-400 zł na m2. Wydatki na zatowarowanie wynoszą 1,5-1,7 tys. zł netto na m2. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji budynku, które zależą głównie od jego stanu technicznego i powierzchni. Jako franczyzodawca przygotowujemy projekt marketu, pomagamy w zakupie wyposażenia, doborze asortymentu. Zapewniamy szkolenia z zakresu organizacji pracy sklepu, aktywnej sprzedaży, cyklicznie przeprowadzamy szkolenia asortymentowe. Wspieramy franczyzobiorcę podczas procesu otwarcia placówki i przez cały okres prowadzenia biznesu.
Czy długo trzeba czekać na moment, gdy sklep stanie się rentowny?
Markety są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI PSZCZÓŁKA
Markety z branży dom i ogród.
- ponad 50 sklepów
- wydatki na zatowarownaie 1,5-1,7 tys. zł na 1 m2
- rentowność od pierwszego miesiąca
Mniejsze rynki / Markety Pszczółka są otwierane w miastach powiatowych, miejscowościach gminnych, a nawet na wsiach. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Zarabiaj na dostawach karmy do domu
/03.12.2025
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.