Lata w branży / Majster Budowlane ABC ma kilkadziesiąt lat doświadczenia w branży budowlanej.
Środa
24.02.2021
– Klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach. A my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale – mówi Piotr Langierowicz z Majster Budowlane ABC.
 

Czy to dobry moment, aby otworzyć sklep w branży dom i ogród?

Bardzo dobry. Nasza branża oparła się pandemii. Sklepy, szczególnie te w mniejszych miejscowościach, osiągnęły w 2020 roku bardzo dobre rezultaty. Wynika to m.in. z faktu, że klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach, a my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale.

Macie też duże doświadczenie w branży.

Majster Budowlane ABC ma kilkadziesiąt lat doświadczenia w branży budowlanej. Od 2016 roku zrzeszamy w systemie partnerskim małe i średnie firmy. Obecnie to ponad 1 tys. hurtowni działających pod szyldem Majster Budowlane ABC oraz 57 marketów typu DIY (do it yourself czyli zrób to sam – przyp. red.), pod szyldami Pszczółka i Majster Profi.

Markety są otwierane w miastach powiatowych, miejscowościach gminnych, a nawet na wsiach. Przełożyliśmy dobre rozwiązania znane z wielkopowierzchniowych miejskich formatów na mniejsze powierzchnie i mniejsze rynki.

Szukacie franczyzobiorców, którzy chcieliby otworzyć markety Pszczółka. Jakie są oczekiwania wobec kandydatów?

Chętnie nawiązujemy współpracę z przedsiębiorcami, którzy już działają w branży – tak jest często w przypadku hurtowni zrzeszonych pod szyldem Majster Budowlane ABC. Ale poszukujemy szukamy też nowych inwestorów, którzy chcą otworzyć market budowlany od podstaw.

Markety Pszczółka można otwierać w dwóch formatach. Standardowy ma powierzchnię od 500 do 2 tys. m2. Na format Ekspres potrzeba min. 200 m2. W każdym przypadku dodatkowo potrzebne jest też miejsce na zewnętrzną ekspozycję. Franczyzobiorcy zgłaszają się do nas z propozycją lokalizacji, a my ją weryfikujemy. Ale zamierzamy też pomagać partnerom w wyszukiwaniu atrakcyjnych miejsc na sklepy.

Z jaką inwestycją trzeba się liczyć?

Koszt wyposażenia w regały to średnio 350-400 zł na m2. Wydatki na zatowarowanie wynoszą 1,5-1,7 tys. zł netto na m2. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji budynku, które zależą głównie od jego stanu technicznego i powierzchni. Jako franczyzodawca przygotowujemy projekt marketu, pomagamy w zakupie wyposażenia, doborze asortymentu. Zapewniamy szkolenia z zakresu organizacji pracy sklepu, aktywnej sprzedaży, cyklicznie przeprowadzamy szkolenia asortymentowe. Wspieramy franczyzobiorcę podczas procesu otwarcia placówki i przez cały okres prowadzenia biznesu.

Czy długo trzeba czekać na moment, gdy sklep stanie się rentowny?

Markety są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.

 

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA MARKI PSZCZÓŁKA

Markety z branży dom i ogród.

  • ponad 50 sklepów
  • wydatki na zatowarownaie 1,5-1,7 tys. zł na 1 m2
  • rentowność od pierwszego miesiąca

Mniejsze rynki / Markety Pszczółka są otwierane w miastach powiatowych, miejscowościach gminnych, a nawet na wsiach.