Santander Bank Polska od 13 lat rozwija sieć partnerską. Obecnie liczy ona 151 placówek. W czerwcu sieć odnotowała najwyższą sprzedaż kredytu gotówkowego w swojej historii – ponad 70 mln zł.
– Aż 24 placówki przynajmniej raz od początku roku sprzedały min. 1 milion złotych kredytu gotówkowego – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich Santander Bank Polska. – Kredyt gotówkowy to produkt, który jest podstawą naszego biznesu. Jednak trzeba pamiętać, że oferta placówek partnerskich jest bardzo szeroka i znajdują się w niej produkty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych.
Wprowadzenie krok po kroku
U kandydatów na franczyzobiorców doświadczenie w bankowości na pewno będzie mile widziane, ale nie jest wymagane.
– Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych i gotowych na wyzwania. Byłoby idealnie, gdyby kandydat znał świat bankowości. Nie jest to jednak warunek konieczny. Pomagamy partnerom poznać ten świat i zrobić pierwsze kroki – wyjaśnia Anna Gniatkowska.
Placówki partnerskie można otwierać w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców – tam gdzie nie ma innych jeszcze punktów lub oddziałów Santandera. Sala obsługi dla klientów powinna mieć minimalną powierzchnię 40 m2 i pomieścić trzy stanowiska obsługi oraz jedno stanowisko samoobsługowe. Konieczna jest również duża witryna. Inwestycja w meble i systemy bezpieczeństwa to ok. 30 tys. zł. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.
Franczyzodawca wyposaża placówkę partnerską w oznakowanie, użycza drukarki oraz sprzęt komputerowy.
– Prowadzimy przyszłego partnera krok po kroku przez wszystkie etapy przygotowania punktu do działania. Oprócz tego ma stałe wsparcie naszych pracowników, zarówno w zakresie np. wizualizacji punktu, jak i pomocy przy rekrutacji pracowników. Już po otwarciu, w tematach sprzedażowych, wsparciem jest dla niego menedżer regionalny – podkreśla Anna Gniatkowska.
Gotowy biznes
Istnieje również możliwość przejęcia gotowego oddziału własnego.
– Nasz oddział w danym mieście może zostać zmieniony w placówkę partnerską. Tym samym oferujemy partnerowi nie tyle pomysł na firmę, co wręcz gotowy biznes. W pełni wyposażoną placówkę, z bazą klientów, znaną na lokalnym rynku – relacjonuje Anna Gniatkowska. – W tym roku przekształciliśmy w ten sposób już 16 punktów, a w sumie mamy tego typu placówek ponad 50.
Wynagrodzenie partnerów Santander Bank Polska składa się z trzech części: prowizji ze sprzedaży nowych produktów, bonusów finansowych uzależnionych od wielkości i jakości sprzedaży, dochodu, który wynika z aktywności bazy klientów.
– Udział poszczególnych części w całości wynagrodzenia zależy tylko od partnera. Tak samo jak to, ile ostatecznie na placówce zarobi – wyjaśnia Anna Gniatkowska.
WIZYTÓWKA SANTANDER BANK POLSKA
Sieć placówek bankowych
- 151 placówek partnerskich
- lokal min. 40 m2
- inwestycja ok. 30 tys. zł