Santander Bank Polska coraz częściej oddaje placówki własne w ręce partnerów.
 

Santander Bank Polska od 13 lat rozwija sieć partnerską. Obecnie liczy ona 151 placówek. W czerwcu sieć odnotowała najwyższą sprzedaż kredytu gotówkowego w swojej historii – ponad 70 mln zł.

– Aż 24 placówki przynajmniej raz od początku roku sprzedały min. 1 milion złotych kredytu gotówkowego – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich Santander Bank Polska. – Kredyt gotówkowy to produkt, który jest podstawą naszego biznesu. Jednak trzeba pamiętać, że oferta placówek partnerskich jest bardzo szeroka i znajdują się w niej produkty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych.

Wprowadzenie krok po kroku

U kandydatów na franczyzobiorców doświadczenie w bankowości na pewno będzie mile widziane, ale nie jest wymagane.

– Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych i gotowych na wyzwania. Byłoby idealnie, gdyby kandydat znał świat bankowości. Nie jest to jednak warunek konieczny. Pomagamy partnerom poznać ten świat i zrobić pierwsze kroki – wyjaśnia Anna Gniatkowska.

Placówki partnerskie można otwierać w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców – tam gdzie nie ma innych jeszcze punktów lub oddziałów Santandera. Sala obsługi dla klientów powinna mieć minimalną powierzchnię 40 m2 i pomieścić trzy stanowiska obsługi oraz jedno stanowisko samoobsługowe. Konieczna jest również duża witryna. Inwestycja w meble i systemy bezpieczeństwa to ok. 30 tys. zł. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.

Franczyzodawca wyposaża placówkę partnerską w oznakowanie, użycza drukarki oraz sprzęt komputerowy.

– Prowadzimy przyszłego partnera krok po kroku przez wszystkie etapy przygotowania punktu do działania. Oprócz tego ma stałe wsparcie naszych pracowników, zarówno w zakresie np. wizualizacji punktu, jak i pomocy przy rekrutacji pracowników. Już po otwarciu, w tematach sprzedażowych, wsparciem jest dla niego menedżer regionalny – podkreśla Anna Gniatkowska.

Gotowy biznes

Istnieje również możliwość przejęcia gotowego oddziału własnego.

– Nasz oddział w danym mieście może zostać zmieniony w placówkę partnerską. Tym samym oferujemy partnerowi nie tyle pomysł na firmę, co wręcz gotowy biznes. W pełni wyposażoną placówkę, z bazą klientów, znaną na lokalnym rynku – relacjonuje Anna Gniatkowska. – W tym roku przekształciliśmy w ten sposób już 16 punktów, a w sumie mamy tego typu placówek ponad 50.

Wynagrodzenie partnerów Santander Bank Polska składa się z trzech części: prowizji ze sprzedaży nowych produktów, bonusów finansowych uzależnionych od wielkości i jakości sprzedaży, dochodu, który wynika z aktywności bazy klientów.

– Udział poszczególnych części w całości wynagrodzenia zależy tylko od partnera. Tak samo jak to, ile ostatecznie na placówce zarobi – wyjaśnia Anna Gniatkowska.

WIZYTÓWKA SANTANDER BANK POLSKA

Sieć placówek bankowych

  • 151 placówek partnerskich
  • lokal min. 40 m2
  • inwestycja ok. 30 tys. zł

Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich Santander Bank Polska: / "Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych i gotowych na wyzwania."
Dowiedz się więcej
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do Santander Bank.
Dowiedz się więcej
Dane kandydata
Dane kandydata
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
If you see this, leave this form field blank