Sprawdzony partner w biznesie
Zanim Jacek Charążka został franczyzobiorcą w firmie Komfort, pracował w różnych branżach, m.in. w sieciowej hurtowni elektrycznej, był współwłaścicielem firmy wykonującej instalacje elektryczne oraz prowadził sklep internetowy ze specjalistycznymi narzędziami.
– Sklep internetowy to był mój samodzielny biznes. W pewnym momencie jednak uświadomiłem sobie, że nie mam kapitału ani pomysłu, jak go dalej rozwijać – przyznaje Jacek Charążka. – Postanowiłem poszukać sprawdzonego modelu biznesowego i stabilnego partnera. Pomyślałem o franczyzie.
Jego wybór padł na markę Komfort.
– To poważna firma z dużym doświadczeniem, działająca w rozwojowej branży – uzasadnia swój wybór. – Mają też bardzo atrakcyjne warunki dla franczyzobiorców.
Przemyślana decyzja
Do podpisania umowy franczyzowej Jacek Charążka solidnie się przygotował. Nie tylko odbył kilka rozmów z centralą, ale też odwiedził inne sklepy franczyzowe. W lutym 2018 roku ostatecznie podjął decyzję o współpracy z firmą Komfort, a już w czerwcu otworzył pierwszy sklep, w Bolesławcu.
– Mieszkam w Złotoryi, ale franczyzodawca ocenił, że to zbyt mały rynek na prowadzenie sklepu. Stąd decyzja o ulokowaniu placówki w odległym o 30 km Bolesławcu – wyjaśnia Jacek Charążka. – Obejrzałem wcześniej miasto, sprawdziłem, jak się rozwija. To bardzo ciekawe miejsce, blisko granicy. W przeciwieństwie do innych małych miasteczek nie wyludniło się. Wręcz przeciwnie, mieszka tu wielu młodych, przedsiębiorczych ludzi. Buduje się bardzo dużo mieszkań. To naprawdę świetny rynek.
Okazało się, że jego obserwacje były bardzo celne. W ciągu pierwszych 10 dni działalności sklep zarobił na miesięczne koszty stałe.
– Zakładałem, że na zwrot z inwestycji trzeba będzie poczekać co najmniej rok, może 18 miesięcy. Tymczasem nastąpił on już po pół roku – dodaje Jacek Charążka.
Sklep w Bolesławcu został otwarty na powierzchni 340 m2, aktualnie trwa rozbudowa salonu i powiększa się on o kolejne 260 m2.
– Mogę śmiało powiedzieć, że w ciągu trzech lat mojej współpracy z firmą Komfort marka bardzo się rozwinęła. Do oferty sieci zostały wprowadzone produkty do wykończenia łazienek oraz kuchni, meble, artykuły dekoracyjne i oświetlenie. Zawsze chciałem mieć salon oferujący produkty do pełnego wykończenia wnętrz i teraz właśnie pojawiła się taka możliwość, więc się zgłosiłem do centrali i aktualnie trwa finalizacja rozbudowy – mówi franczyzobiorca.
Przewaga nad konkurencją
Jacek Charążka nie poprzestał na jednym sklepie. W lutym tego roku rozwinął biznes i otworzył kolejny salon, w Jeleniej Górze.
– Ta placówka funkcjonuje w innych warunkach niż sklep w Bolesławcu – mówi franczyzobiorca. – Jelenia Góra to większe miasto i też większa konkurencja. Są tu wszystkie duże ogólnopolskie marki i też mniejsze firmy. Dlatego zakładam, że w tym przypadku oczekiwanie na zwrot z inwestycji potrwa około roku – mówi franczyzobiorca.
Na razie sklep ma tradycyjny asortyment, kojarzony z marką Komfort, czyli m.in. panele, wykładziny, dywany, akcesoria podłogowe i drzwi, ale właściciel nie wyklucza, że z czasem poszerzy ofertę, podobnie jak robi to obecnie w Bolesławcu. W prowadzenie drugiego salonu Jacek Charążka zaangażował swojego syna, ale i tak codziennie dogląda biznesu w obydwu lokalizacjach i aktywnie obsługuje klientów. Podkreśla, że wysoka jakość obsługi to właśnie jego przepis na sukces.
- Od wielu lat obserwuję różne branże i zmieniające się standardy obsługi klienta. Dziś klienci są bardziej wymagający, mają więcej pieniędzy. Nie szukają już najtańszych rozwiązań. Szukają rozwiązań najlepszych dla siebie, wyższej jakości oraz ciekawego designu. Cena nie jest czynnikiem decydującym. W sklepach jest dziś ogromny wybór produktów, ale często brak w nich fachowej obsługi. I to jest właśnie pole, na którym ja wygrywam - wyjaśnia franczyzobiorca Komfortu.
Licencja na biznes
Sieć Komfort ma obecnie ok. 160 sklepów.
– W najbliższych dwóch latach, oprócz otwierania nowych lokalizacji, planujemy też rozbudować już działające sklepy i poszerzać ich ofertę – zapowiada Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
Inwestycja w sklep zaczyna się od 65 tys. zł. Komfort wspiera franczyzobiorców w poszukiwaniu i negocjowaniu warunków najmu lokalu (powinien mieć powierzchnię 350-650 m2). Przygotowuje projekt aranżacji sklepu oraz zapewnia jego pełne wyposażenie: ekspozycję, całą infrastrukturę techniczno-informatyczną, ponosi koszty zatowarowania.
– Partner musi tak naprawdę przygotować w lokalu ściany, oświetlenie oraz zapewnić równą powierzchnię pod położenie wykładzin – podkreśla Marta Parafińska.
Doświadczenie w branży wykończenia wnętrz będzie u kandydatów na franczyzobiorców dodatkowym atutem, ale nie jest konieczne. Licencjobiorcy przechodzą kilkutygodniowe szkolenia, w jednym ze sklepów własnych marki, które przygotowuje ich do prowadzenia biznesu. Umowę franczyzową podpisuje się na pięć lat.
WIZYTÓWKA MARKI KOMFORT
Sieć sklepów z wykończeniem wnętrz.
- ok. 160 placówek
- minimalna inwestycja 65 tys. zł
- umowa franczyzowa na 5 lat
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.