Jak zarabiać na pączkach

Pączki w sieci / Dobra Pączkarnia liczy obecnie ok. 50 punktów.
Poniedziałek
04.10.2021
Pączki robione w obecności klientów to specjalność Dobrej Pączkarni. Czy opłaca się inwestować w taki biznes?
 

W ofercie Dobrej Pączkarni (dawniej Stara Pączkarnia) jest ok. 80 rodzajów pączków. Można je obecnie kupić w około 50 punktach w całej Polsce.

– Tegoroczne lato okazało się dla nas bardzo dobre – mówi Jacek Kloc, franczyzodawca Dobrej Pączkarni. – Nasz punkty notowały rekordowe wyniki sprzedaży. Wiele osób spędziło urlopy w Polsce, co miało wpływ na obroty punktów w miejscowościach turystycznych. Ale także placówki w innych lokalizacjach miały najlepsze wyniki w historii.

Gdzie sprzedawać pączki?

Około 20 proc. punktów Dobrej Pączkarni działa sezonowo, głównie w nadmorskich kurortach. Reszta pracuje przez cały rok. Generalnie marka chce otwierać pączkarnie w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.

– Przede wszystkim zależy nam na województwach, w których jeszcze nie ma naszych placówek, czyli lubuskim, podlaskim, opolskim, świętokrzyskim. Chcemy też zagęścić sieć w pasie górskim, bo na razie jesteśmy tam obecni tylko w Zakopanem – informuje Jacek Kloc.

Najlepsze lokalizacje dla pączkarni to ścisłe centra miast, okolice urzędów, skwery, deptaki – miejsca gdzie jest duży ruch pieszych. Lokal może być wolnostojący lub znajdować się w ciągu handlowym. Ważne, aby miał dużą witrynę, ponieważ cała produkcja pączków – od wyrabiania ciasta, przez formowanie po smażenie odbywa się w obecności klientów. Minimalna powierzchnia to 40 m2, a optymalna 60 m2. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny, zawierający całą linię produkcyjną.

Wydatki na inwestycję

Inwestycja w pączkarnię wynosi ok. 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 18 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać doświadczonych cukierników.

– Zapewniamy szkolenia zarówno dla licencjobiorcy, jak i dla jego personelu – podkreśla Jacek Kloc. – Przeznaczamy na nie 150 godzin.

W zależności od wielkości sprzedaży, na jednej zmianie powinno pracować od trzech do sześciu pracowników.

Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, plus 2 proc. na marketing. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu roku.

– Choć bywa, że dzieje się to o wiele szybciej – dodaje Jacek Kloc. – Obecnie myślimy o wyjściu na rynki zagraniczne. Szukamy kandydatów, którzy zdecydowaliby się na uruchomienie pączkarni na licencji poza Polską.

 

WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI

Sieć punktów produkujących i sprzedających pączki.

  • ok. 50 placówek
  • kwota inwestycji ok.150 tys. zł
  • opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu, marketingowa 2 proc.

Na widoku / W punktach Dobrej Pączkarni paczki są wyrabiane na miejscu, w obecności klientów.