Jak otworzyć lodziarnię?
Autorskie Lody Piccolo mają 21 placówek. Serwują rzemieślniczo robione lody, przygotowywane przez rodzinną firmę z wieloletnią tradycją.
– Właśnie rozszerzyliśmy asortyment naszych punktów o bubble tea, która jest ciekawym uzupełnieniem oferty na okres zimowy. Może bowiem być serwowana także na ciepło – mówi Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.
Mobilnie lub stacjonarnie
Najpopularniejszym formatem lodziarni pod szyldem Lody Piccolo jest przyczepa gastronomiczna. Wybiera ją 60 proc. franczyzobiorców. Większość przyczep działa sezonowo, w miejscach turystycznych, w parkach, przy deptakach. Koszt przyczepy to 69 tys. zł, za wersję podstawową. Są w niej dwa konserwatory z lodami, które pomieszczą 16 smaków. Asortyment można poszerzyć o gofry, kawę, czy wspomnianą bubble tea – ale wprowadzenie każdego produktu kosztuje dodatkowe 5 tys. zł.
Inną możliwością jest lokal stacjonarny. Może być taki tylko z okienkiem podawczym – potrzeba na to min. 15 m2 – albo większa lodziarnia, z miejscami siedzącymi. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł, które jest przeznaczane na sprzęt. Trzeba do tego doliczyć koszty remontu.
– Stacjonarna kawiarnia działa przez cały rok i przez cały rok przynosi dochody – podkreśla Michał Stykowski. – Ma bogatsze menu. Są w nim lody, wyroby cukiernicze, ciastka, kawa, naleśniki, pancake'i. Teraz na zimę będziemy otwierać taki stacjonarny lokal w Łodzi. Jest niewielki, bo ma 45 m2, ale pomieści trzy stoliki.
Jeszcze więcej
Lody Piccolo są elastycznym konceptem i formatów współpracy oferują jeszcze więcej.
– Mamy rower gastronomiczny, który może być zabierany na eventy, albo postawiony wewnątrz galerii handlowej czy jakiegoś lokalu – wylicza Michał Stykowski. - Jest też food truck i właśnie ten format chcemy mocniej wykorzystywać w przyszłym sezonie.
Koncept ma też propozycję dla właścicieli już funkcjonujących lokali gastronomicznych – mogą wstawić u siebie konserwator z lodami i w ten sposób poszerzyć swoją ofertę, np. na lato.
– Konserwatory są bardzo szybkie w montażu i ich wstawienie wiąże się z minimalnym kosztem – zapewnia Michał Stykowski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA LODÓW PICCOLO
Franczyzowa sieć lodziarni.
- 21 placówek
- minimal;na kwota inwestycji 49 tys. zł
- brak opłat wstępnych i miesięcznych
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Dwa dni wybieraliśmy pomysły na biznes. W sobotę 17X ze względu na rygor czerwonej strefy targi zostały odwołane. Przeczytaj relację z dwóch dni targowych.
W piątek ostatni dzień Targów Franczyza w PKiN w Warszawie. Organizator zapewnił odwiedzającym bezpieczeństwo, spełniając najsurowsze rygory sanitarne. Przyjdź i bezpiecznie wybierz biznes dla siebie!
Autorskie Lody Piccolo nie narzekają na tegoroczny sezon. Dla swoich franczyzobiorców mają kilka możliwości współpracy.
Autorskie Lody Piccolo chcą zbudować sieć franczyzowych punktów mobilnych. Licencjobiorcom zaoferują gotowe lokalizacje i przyczepy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...